Tsjonge, net een heerlijk ritje achter de rug. Wat was dat weer heerlijk genieten. Lekker over de snelheid achter een politiebusje lopen knallen Net tijdens een rit een paar keer gestopt bij stoplichten, stationair liep ie erg goed . Toerental bleef mooi rond de 1750-1800 hangen. Ik kijk nog wel of het gebeurt of niet.
Als de motor goed warm is moet je het toerental op ongeveer 1300 a 1400 afstellen en er daarna niet meer aan komen.
Gisterenavond nog gereden, toen kwam het meer voor dan bij de eerste rit. Toerental schommelde veel, daalde van van ~1750 naar 1500 en bleef dan weer 3 sec op 2100 staan.
Ik denk dat als ik 'm lager in toeren laat draaien dat ie af kan slaan als ik bij een stoplicht sta voor langer dan een halve minuut.
Valse lucht check ik straks met WD40 op die paar plekken te spuiten.
Over een uurtje ga ik de bout eruit slijpen
Succes met slijpen
By the way, pak een deo-achtige brandstof in plaats van wd-40 voor het testen, dan wordt de bende niet zo vet
--
Ik ga straks een mooi groot rondje doen en neem een boormachine bitje mee om de perfecte luchtafstelling te vinden
HahaBedankt. Mijn gs500f is al erg vet hoor . Deodorant zal ik dan maar gebruiken . Bedoel je de airmixture screw? Succes ermee!
Haha
Jup, krijg het nog niet perfect
B A S S I E
Gelukt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb er na het slijpen flink op moeten slaan met de voorhamer. Uiteindelijk een oude boor gebruikt als doorslagpen en één uiteinde van de bout kleiner moeten maken dan de doorgang. En ja hoor, langzaam maar zeker, met een hoop geweld ging ie eruit.
Goed om te horen dat het gelukt is! Leuk dat je foto's plaatst.
Op het laatste bleef de boor vast zitten in het gat, had ik misschien met een boor die dwars uit het blok stak naar huis moeten rijden
Op de terugweg lekker op het gas om te testen of ie het wel goed deed of niet, ging wel lekker met één bil van het zadel knallend door de bochtjes
Zo en alweer een nieuw topic, laat ik ff leuk van start gaan.
Mn broertje zn gs heeft kuren, er is een tik bijgekomen wat naar ons weten haast 100% zeker van de klepstoters af komt, dit moet dus echt gedaan worden maar in de tussentijd zijn we erachter gekomen dat de gs er geen moeite mee heeft om zo'n 800ml tot 1L blokolie om de 1000km mee te drinken.
Ook wilt de gs juist uitvallen ipv omhoogschieten in toeren als er remmenreiniger over de carbs word gespoten.
Al met al zou het kunnen zijn dat de nokkenas is verschoven/timing veranderd door weet ik veel wat voor reden?
Zo en alweer een nieuw topic, laat ik ff leuk van start gaan.
Mn broertje zn gs heeft kuren, er is een tik bijgekomen wat naar ons weten haast 100% zeker van de klepstoters af komt, dit moet dus echt gedaan worden maar in de tussentijd zijn we erachter gekomen dat de gs er geen moeite mee heeft om zo'n 800ml tot 1L blokolie om de 1000km mee te drinken.
Ook wilt de gs juist uitvallen ipv omhoogschieten in toeren als er remmenreiniger over de carbs word gespoten.
Al met al zou het kunnen zijn dat de nokkenas is verschoven/timing veranderd door weet ik veel wat voor reden?
Kan prima zijn dat jij er nog het oudste blok in hebt zitten en die kan flink tikken, vooral als hij nog koud is. Dat zijn niet de klepstoters maar de nokkenas zelf en dat hoort er gewoon bij
Het is inderdaad een oudje maar wel na "92 geloof ik(zwart goude met slingshot op de kappen).
De pest is is dat ie onder het rijden nu wil uitvallen, athans hij valt gewoon uit. Wat is nou eigenlijk het beste om mee te beginnen? Want het is mn broertje zn vaste vervoer en in de aankomende week gaan we zijn project voor nood in elkaar bouwen zodat hij naar zn werk kan(wat dus eigenlijk ogeknapt moet worden)
Het is inderdaad een oudje maar wel na "92 geloof ik(zwart goude met slingshot op de kappen).
De pest is is dat ie onder het rijden nu wil uitvallen, athans hij valt gewoon uit. Wat is nou eigenlijk het beste om mee te beginnen? Want het is mn broertje zn vaste vervoer en in de aankomende week gaan we zijn project voor nood in elkaar bouwen zodat hij naar zn werk kan(wat dus eigenlijk ogeknapt moet worden)
Ander vraagje, heeft iemand ervaring met een GSX600F schokbreker in de GS500? Past 1 op 1 maar vraag me af of het wel fijn rijdt (en met iemand achterop?).
Blok lijkt me een revisie nodig om het olieverbruik te verhelpen. - Zoveel verbruik kan toch alleen maar door (versleten) zuigerveren komen?
Zou je uitvallen onderweg beter kunnen beschrijven? Snelweg tempo? Als die goed warm is?
Het uitvallen is als er tot op heden nog maar 30kmh gereden kan worden en dan moet er gas gegeven worden, hij stopt gewoon en op de koppeling aan krijgen lukt dan ook niet. Toen mn broertje thuis was van dat ritje kon die 5 minuten doorstarten voordat er leven in zat
@stefan, als je de carbs gaat of wilt laten schoonmaken heb ik een goed adres voor je. Zowel ultrasoon reinigen als reviseren voor een mooie prijs.
-
Vandaag getankt, bleek het dat ik 1 op 23 heb gereden, niet gek.
niet gek? Als je nog zuiniger wil dan moet je hem gewoon in de schuur laten staan
Even een kampeer testje met de GS, voordat we echt op pad gaan.
Op billen van beton na is hij top voor lange afstanden
Meer mensen die gaan camperen deze zomer met gs?
[afbeelding]