[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Hoe is de weerstand van je bougiekabels?
Die heb ik nog niet gemeten. Ik heb net de quick start spray getest in de carb en ja hoor de uitlaat gaf een brul. Het zit dus toch echt in het brandstof systeem! Hopelijk heb ik vanavond nog de tijd om dit verder op te pakken. Ik zag wel snel dat er 1 benzine slang naar de onderkant van de carburateurs loopt terwijl er ook nog een aansluiting daarboven zit hoor daar toevalig nog iets op🙃
 
Die heb ik nog niet gemeten. Ik heb net de quick start spray getest in de carb en ja hoor de uitlaat gaf een brul. Het zit dus toch echt in het brandstof systeem! Hopelijk heb ik vanavond nog de tijd om dit verder op te pakken. Ik zag wel snel dat er 1 benzine slang naar de onderkant van de carburateurs loopt terwijl er ook nog een aansluiting daarboven zit hoor daar toevalig nog iets op🙃
ik denk dat die daarboven de beluchting is.

1595866094313.png


Slangetje 55 dus.

Zit er wel hetzelfde luchtilter op als voorheen? Of ben je van een papieren filter naar een KN filter gegaan?
 
Nee daar hoort niks op. Gewoon slangen eraf trekken en kijken of er benzine uit komt. Je komt vanzelf bij de carbs aan. Als je daar bent gewoon de carbs er af halen en ff reinigen.
 
Werkt je choke zoals de bedoeling is? Origineel draaien ze al aan de arme kant dus zeker met open luchtfilter. Dus daar zal wel wat aan gedaan moeten worden.

Heb het al is eerder gepost maar dit is een goeie om te lezen voor het afstellen van de carbs.
 
Nee daar hoort niks op. Gewoon slangen eraf trekken en kijken of er benzine uit komt. Je komt vanzelf bij de carbs aan. Als je daar bent gewoon de carbs er af halen en ff reinigen.
Thnx ik ga dit 1voor1 doen, had er wel naar gekeken maar blijkbaar moet ik verder kijken als me neus lang is.

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik laat van me horen als ik wat gevonden heb!
 
Werkt je choke zoals de bedoeling is? Origineel draaien ze al aan de arme kant dus zeker met open luchtfilter. Dus daar zal wel wat aan gedaan moeten worden.

Heb het al is eerder gepost maar dit is een goeie om te lezen voor het afstellen van de carbs.
Bedankt voor de tip, ik zal het is doorlezen De choke werkt overigens wel gewoon goed, en de motor is ooit afgesteld met de k&n luchtfilter
 
Bedankt voor de tip, ik zal het is doorlezen De choke werkt overigens wel gewoon goed, en de motor is ooit afgesteld met de k&n luchtfilter

Dan niks aan doen.

Kan het niet zijn dat je te veel olie op je luchtfilter had zitten wat nu door je carburateurs heen is getrokken?
 
Dan niks aan doen.

Kan het niet zijn dat je te veel olie op je luchtfilter had zitten wat nu door je carburateurs heen is getrokken?
Dat zou nog niet zo'n gekke gedachte zijn, het is me eerste keer met al deze acties ik heb wat druppels aan de onderkant gezien en een heel klein beetje op het blok. Totaal niet aan gedacht dat dit misschien een oorzaak zou kunnen zijn. Dus als het benzine wel tot aan de carbs komt zit er waarschijnlijk een sproeien oid verstopt door de olie? Ik kan die schuifjes aan de inlaat kant van de Carbs wel met me vinger open doen en dan glijd die gewoon dicht als ik probeer te starten zie ik ze lichtjes bewegen.
 
Dat zou nog niet zo'n gekke gedachte zijn, het is me eerste keer met al deze acties ik heb wat druppels aan de onderkant gezien en een heel klein beetje op het blok. Totaal niet aan gedacht dat dit misschien een oorzaak zou kunnen zijn. Dus als het benzine wel tot aan de carbs komt zit er waarschijnlijk een sproeien oid verstopt door de olie? Ik kan die schuifjes aan de inlaat kant van de Carbs wel met me vinger open doen en dan glijd die gewoon dicht als ik probeer te starten zie ik ze lichtjes bewegen.
Dat die dicht glijden klopt, en dat ze bewegen ook. Die komen omhoog als je gas geeft.

Kijk dit filmpje eens, dat gaf mij toen veel helderheid over hoe alles werkt.

 
Ik begin toch sterk het vermoeden te krijgen dat de benzine kraan van de tank (dus niet de kraan die in het zicht zit) niet goed open staat.....
 
Ik zou inderdaad niet aan de carbs gaan klooien als je niet weet wat je doet. Het ding is toen op de testbank afgesteld en liep als een trein. Synchroniseren zal uiteraard wel nodig zijn na het kleppen stellen.

 
Ik begin toch sterk het vermoeden te krijgen dat de benzine kraan van de tank (dus niet de kraan die in het zicht zit) niet goed open staat.....
De benzinekraan van de tank heb ik zonder slangen open gedraaid omdat ik dit zelf eerst ook vermoede maar die werkt prima😅. Dat testbank filmpje had ik gezien en weet dat ik aan de afstelling niet zelf moet gaan draaien 👍🏼
 
Iemand die een goed carbs revisiekitje weet incl sproeiers en vlotternaalden voor gs500e uit 1993?
 
Iemand die een goed carbs revisiekitje weet incl sproeiers en vlotternaalden voor gs500e uit 1993?


Staat zelfs eentje op het forum :9
 
Goedenavond,

Ik heb vandaag voor het eerst op mn nieuwe 2006 GS500F gereden.
Tijdens het rijden viel mij op dat ie elke 30 seconden tot 1 minuut een soort van 'lucht blow off' geluid maakt (soms is het interval wat langer). Dus alsof er lucht met hoge druk wordt afgeblazen. Het geluid duurt steeds iets korter dan een seconde.
Het gebeurt zowel op de snelweg al ik 100 rij als in een woonwijk toen ik 20 km/h reed.
Het gebeurt als ik gewoon gas constant houd.
Stationair heb ik het nog niet horen gebeuren.

Heeft iemand enig iedee wat het kan zijn?

Alvast bedankt.
 
Goedenavond,

Ik heb vandaag voor het eerst op mn nieuwe 2006 GS500F gereden.
Tijdens het rijden viel mij op dat ie elke 30 seconden tot 1 minuut een soort van 'lucht blow off' geluid maakt (soms is het interval wat langer). Dus alsof er lucht met hoge druk wordt afgeblazen. Het geluid duurt steeds iets korter dan een seconde.
Het gebeurt zowel op de snelweg al ik 100 rij als in een woonwijk toen ik 20 km/h reed.
Het gebeurt als ik gewoon gas constant houd.
Stationair heb ik het nog niet horen gebeuren.

Heeft iemand enig iedee wat het kan zijn?

Alvast bedankt.
Overdrukventiel van je turbo? :+

Maar serieus: waar komt het ergens vandaan, is het er ook stationair? of al je stationair wat gas bij geeft?
 
Om zaken uit te sluiten zou ik eerst eens even vlug compressie meten. Wellicht heb je een te krappen afstelling gemaakt en/of distributieketting versprongen.

Als hij wel gelopen heeft voor maar niet meer na het klepstellen verwacht ik niet dat de carbs in 1 keer verlopen / kapot zijn.
 
Hallo gs bezitters,

Op het frame van mijn GS500e zitten hier en daar wat kleine roestplekjes en zou deze met wat schuurpapier en verf weg willen werken maar weet niet goed welke verf ik hier het beste voor kan gebruiken. Ik heb wat info gevonden op andere fora maar dit gaat vaak over buitenlandse verf merken (hier niet verkrijgbaar of duur om te verzenden). Heeft iemand hier ervaring mee of weet welke verf hier geschikt voor is? Het gaat om het frame, die licht zilveren kleur.
 
Heb voor die van mij potje hammerite gehaald. Kleur komt aardig overeen en blijft goed zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan