Schroefdop
MF'er
- 28 aug 2015
- 93
- 0
dus 10% van de automobilisten met het OV geeft nog minder file?
aangezien er dan geen extra motoren bij komen in het verkeer
Dus subsidieer het OV en het file probleem wordt opgelost
Maarja, dat kan de NS niet aan
dus 10% van de automobilisten met het OV geeft nog minder file?
aangezien er dan geen extra motoren bij komen in het verkeer
Dus subsidieer het OV en het file probleem wordt opgelost
Maarja, dat kan de NS niet aan
Meer motorrijders betekend ook meer ongelukken met motorrijders.
Gezien het gebrek aan bescherming t.o.v. een auto, zal het letsel (voor de motorrijder) bij deze ongelukken waarschijnlijk een stuk ernstiger zijn..
Het gevolg zal dan zijn dat er allerlei maatregelen zullen komen om het motorrijden "veiliger" te maken, dan wel niet te ontmoedigen.
Denk dan aan dingen als nog meer rijbewijs/leeftijds categorieen, verplichte gele helm/hesjes, verplichte ervaring eer dat je op een bepaald type motorfiets mag rijden (met name supersport).
We hebben verspreid door het land al een aantal van die stuntclubjes (lees: idioten) die al voor meer dan genoeg slechte publiciteit zorgen..
Het laatste waar ik op zit te wachten is nog meer negatieve aandacht.
Laat NL maar lekker in de auto zitten, die files neem ik wel voor lief... ik kan er tot slot toch wel tussendoor
ik ga een ander zijn/haar vervoerskosten niet betalen
De NS moet zijn broek maar zoveel mogelijk zelf omhoog houden,gaan al genoeg belasting centen naar toe
In combinatie met:Meer motorrijders betekend ook meer ongelukken met motorrijders.
8<
... Maakt dat de overheid motorrijden nooit zal promoten als oplossing voor het zgn. 'fileprobleem' (wat geen werkelijk probleem is, maar dat is weer een ander verhaal).trouwens
10% van de automobilisten op een motor is > dan 10% meer motorrijders.
uitgaande van 8 miljoen auto's -> is een toename van 800,000 motoren.
Met een kleine miljoen motoren in Nederland is dat dus bijna een verdubbeling van het aantal motoren.
bron: Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nlMotorrijders hebben per kilometer achttien keer meer kans op een dodelijk verkeersongeval dan automobilisten.
Nu kwam ik toevallig op deze Belgische studie uit 2011 welke mijn vermoedens doet bevestigen. Uit deze studie blijkt namelijk dat, wanneer 10% van het autoverkeer vervangen wordt door motorrijders, er 40% minder files ontstaan!
Wat is jullie mening?
De maatschappelijke kosten van files worden zwaar overschat. Boete clausules voor leveranciers die daardoor te laat komen, dat zou nog kunnen. Maar elke werknemer die 10 minuten per dag in de file staat, genereert echt niet meer omzet als 'ie opeens niet meer in de file staat.Files kosten bedrijven heel veel geld. Die hebben vast wel wat voor over om er vanaf te zijn.
Bron: BREVER-wet - WikipediaDe wet van behoud van reistijd en verplaatsingen, of Brever-wet, is een verkeerskundig principe. Men reist al decennialang over de gehele wereld zo'n 70 tot 90 minuten per dag.
Meer motorrijders betekend ook meer ongelukken met motorrijders.
Gezien het gebrek aan bescherming t.o.v. een auto, zal het letsel (voor de motorrijder) bij deze ongelukken waarschijnlijk een stuk ernstiger zijn..
Het gevolg zal dan zijn dat er allerlei maatregelen zullen komen om het motorrijden "veiliger" te maken, dan wel niet te ontmoedigen.
Denk dan aan dingen als nog meer rijbewijs/leeftijds categorieen, verplichte gele helm/hesjes, verplichte ervaring eer dat je op een bepaald type motorfiets mag rijden (met name supersport).
We hebben verspreid door het land al een aantal van die stuntclubjes (lees: idioten) die al voor meer dan genoeg slechte publiciteit zorgen..
Het laatste waar ik op zit te wachten is nog meer negatieve aandacht.
Laat NL maar lekker in de auto zitten, die files neem ik wel voor lief... ik kan er tot slot toch wel tussendoor
ik ga een ander zijn/haar vervoerskosten niet betalen
De NS moet zijn broek maar zoveel mogelijk zelf omhoog houden,gaan al genoeg belasting centen naar toe
werkt niet de motor rijder wordt nu vaak "vergeten" in nieuwe regelgeving maar als de groep 2 keer zo groot wordt gaan al die autopestregeltjes plotseling ook voor motor gelden en daar zit ik niet echt op te wachten. en het OV is ook geen optie want dat kost gewoon te veel tijd. ik wou gisteren ergens heen en dacht er over om met het OV te gaan. ik woon tenslotte 5 minuten lopen van het station en dan heb je mooi geen parkeer problemen en je hoeft je motorpak en helm ook niet ergens op te bergen. reistijd met eigen vervoer ongeveer 30 minuten met het OV ruim 2 1/2 uur. nee daar ga je mensen echt mee overtuigen.De laatste tijd is het vaker in het nieuws, het fileprobleem in Nederland wat blijft groeien. Vele vingers wijzen naar de beruchte kilometerheffing, waar mensen per kilometer rijden in de spits extra moeten betalen. Dit is natuurlijk de makkelijkste en meest winstgevende oplossing, maar is het ook de beste oplossing?
Toen ik het probleem in het nieuws zag riep ik gelijk (voor de grap): Subsidieer het motorrijden of de motorrijlessen! Motoren nemen nou eenmaal minder ruimte in op de weg waardoor er minder snel files ontstaan.
Nu kwam ik toevallig op deze Belgische studie uit 2011 welke mijn vermoedens doet bevestigen. Uit deze studie blijkt namelijk dat, wanneer 10% van het autoverkeer vervangen wordt door motorrijders, er 40% minder files ontstaan! Wanneer 25% van de personenauto's worden vervangen door motoren zal het gehele fileprobleem opgelost zijn!
Dus hierbij mijn oplossing voor het fileprobleem: Subsidieer het motorrijden/de motorrijlessen
Wat is jullie mening?
Dan heb je het alleen over woon-werkverkeer. Bij mensen die voor hun werk op de weg zitten (vrachtwagenchauffeurs, vertegenwoordigers e.d.) betekent het in de file staan wèl verloren werktijd. Zij kunnen daardoor minder klanten langs, minder snel goederen leveren etc.Het is een wijd verspreide misvatting om te denken dat tijd in de file verloren gegane werktijd is. Sterker nog, als de files opgelost zouden worden, is dat reden voor mensen om verder van hun werk vandaan te gaan wonen.
Mooie studie is het ... en dateert al van veel eerder dan de datum van 2011 zoals in het artikel, is al eens gedaan in de jaren 80, en op het einde van de jaren 90 ook.De laatste tijd is het vaker in het nieuws, het fileprobleem in Nederland wat blijft groeien. Vele vingers wijzen naar de beruchte kilometerheffing, waar mensen per kilometer rijden in de spits extra moeten betalen. Dit is natuurlijk de makkelijkste en meest winstgevende oplossing, maar is het ook de beste oplossing?
Toen ik het probleem in het nieuws zag riep ik gelijk (voor de grap): Subsidieer het motorrijden of de motorrijlessen! Motoren nemen nou eenmaal minder ruimte in op de weg waardoor er minder snel files ontstaan.
Nu kwam ik toevallig op deze Belgische studie uit 2011 welke mijn vermoedens doet bevestigen. Uit deze studie blijkt namelijk dat, wanneer 10% van het autoverkeer vervangen wordt door motorrijders, er 40% minder files ontstaan! Wanneer 25% van de personenauto's worden vervangen door motoren zal het gehele fileprobleem opgelost zijn!
Dus hierbij mijn oplossing voor het fileprobleem: Subsidieer het motorrijden/de motorrijlessen
Wat is jullie mening?
Zelf vind in het OV ook niet fijn hoor, ook al maken ze het goedkoper
Met de motor ben ik 30 minuten bezig voor Woon-werk
Met het OV 75 minuten en het is nog duurder ook
Zelfs met de fiets doe ik er 70 minuten over en als ik de pont mis 80 minuten, het is gratis en nog gezonder ook
Als mensen nou gaan carpoolen of zo en dan allemaal met ze 2e ipv alleen in een auto gaan, scheelt dat al de helft van de auto's, dat werkt toch veel beter
Werkgevers hierin stimuleren zodat men allemaal hetzelfde moment werkt en dus met elkaar mee kan werken
Ach, er zijn zoveel mogelijkheden hoe het file probleem opgelost kan worden maar de enige optie bij de overheid is meer asfalt aanleggen...
Bij ons op de luchthaven doen ze dat....
Als mensen nou gaan carpoolen of zo en dan allemaal met ze 2e ipv alleen in een auto gaan, scheelt dat al de helft van de auto's, dat werkt toch veel beter
Werkgevers hierin stimuleren zodat men allemaal hetzelfde moment werkt en dus met elkaar mee kan werken
Allemaal dezelfde tijden werken is JUIST onderdeel van het probleem. Het maakt mijn werkgever geen snars uit of ik 9u of 10u30 begin, als ik mijn werk maar doe. Dat scheelt mij enorm veel tijd, maar ik begrijp dat niet iedereen dat kan omdat het leven van alle instanties zo'n beetje rond 9t/m5 gebouwd is.
Daarbij heb ik bijv geen enkele collega die echt in de buurt woont.
En is het niet mogelijk om die een zelfde werktijd te geven?Bij mij zijn er juist 3 personen op werk die allemaal uit hetzelfde dorp komen maar allemaal andere werktijden hebben (6:00, 7:00 en 8:30), die gaan natuurlijk niet met elkaar meerijden
Uurtje of 6 beginnen of pas om 10 zou ik prima vinden, lekker voor/na de spits maar voor veel bedrijven is dat "niet mogelijk" of doen daar gewoon te moeilijk over
De laatste tijd is het vaker in het nieuws, het fileprobleem in Nederland wat blijft groeien. Vele vingers wijzen naar de beruchte kilometerheffing, waar mensen per kilometer rijden in de spits extra moeten betalen. Dit is natuurlijk de makkelijkste en meest winstgevende oplossing, maar is het ook de beste oplossing?
Toen ik het probleem in het nieuws zag riep ik gelijk (voor de grap): Subsidieer het motorrijden of de motorrijlessen! Motoren nemen nou eenmaal minder ruimte in op de weg waardoor er minder snel files ontstaan.
Nu kwam ik toevallig op deze Belgische studie uit 2011 welke mijn vermoedens doet bevestigen. Uit deze studie blijkt namelijk dat, wanneer 10% van het autoverkeer vervangen wordt door motorrijders, er 40% minder files ontstaan! Wanneer 25% van de personenauto's worden vervangen door motoren zal het gehele fileprobleem opgelost zijn!
Dus hierbij mijn oplossing voor het fileprobleem: Subsidieer het motorrijden/de motorrijlessen
Wat is jullie mening?
De meest directe kosten zijn de extra loonkosten tov rij tijden zonder vertragingen, lijkt me.De maatschappelijke kosten van files worden zwaar overschat. Boete clausules voor leveranciers die daardoor te laat komen, dat zou nog kunnen. Maar elke werknemer die 10 minuten per dag in de file staat, genereert echt niet meer omzet als 'ie opeens niet meer in de file staat.
Het is een wijd verspreide misvatting om te denken dat tijd in de file verloren gegane werktijd is. Sterker nog, als de files opgelost zouden worden, is dat reden voor mensen om verder van hun werk vandaan te gaan wonen. Dan komt de BREVER wet namelijk om de hoek kijken.Bron: BREVER-wet - Wikipedia