Hmmmm zie hier bij een vergelijking met Fazer600 en Fazer 1000:
0-400 Meter : 11,8s @ 188km/u (fazer 600)
0-400 Meter : 11,0s @ 203km/u (fazer 1000)
Dus motoren met tuning en NOS halen het echt met GEMAK. want zoals je weet zijn de fazer eigenlijk niet eens echte racebeesten. R1 heeft meer PK\'s en hogere topsnelheid dan een Fazer1000, dus misschien dat ie die 10 sec. net haalt zonder tuning of NOS.
reactie: ik vond het een enorme domme filmOp Vrijdag 16 november 2001 13:09 schreef rEPLICa het volgende:
Ik had laatst een leuke discussie met wat (motor)vrienden n.a.v. de film \"The fast and the furious\". Voor de bijdehandjes onder ons, graag een reactie !
Die ouwe Big Zed (1974, 1200 cc, geen N2O, wel getuned ) doet over de 400 meter 10.97 @ 197 km/h, met echte vet getunede motoren is dat nog veeeeel korter, met veeeel hogere eindsnelheden.nitromax: wat doen die dragmotoren zo ongeveer?
De fout zit hem in de constante versnelling. De versnelling is namelijk niet constant.
Er komen meer zaken om de hoek kijken dan alleen de acceleratie. De volgende opsomming i.s.m. met collega (die een ZX12R heeft die het lachend haalt). Van Arrow (van de uitlaten) heeft hij ook een Dynojet uitdraai gekregen van een ZX12R met een Arrow pijp die 0-320 doet in 6,2 seconden.
Van invloed zijn onder andere:
[*]versnellingsbakverhoudingen
[*]luchtweerstand
[*]koppel
[*]grip
[*]tandwielverhouding
[*]reactietijd
Conclusie is dat het makkelijk kan.
hoezo drag motoren erbuiten latne? Die auto\'s zijn toch ook getuned en maken gebruik van NOS? tenminste, die zwarte ouwe bak toch wel? Heb \'m hier op videocd liggen, maar moe t\'m nog steeds kijken. Heb korte stukjes gezien..
hoezo drag motoren erbuiten latne? Die auto\'s zijn toch ook getuned en maken gebruik van NOS? tenminste, die zwarte ouwe bak toch wel?
Op een Dynojet dus. En als we de Arrow website mogen geloven: met 178pk op het achterwiel.Op Vrijdag 16 november 2001 15:35 schreef MartijnL het volgende:
{knip} Van Arrow (van de uitlaten) heeft hij ook een Dynojet uitdraai gekregen van een ZX12R met een Arrow pijp die 0-320 doet in 6,2 seconden.
{knip}
Op een Dynojet dus. En als we de Arrow website mogen geloven: met 178pk op het achterwiel.
[erg bijdehand modus]Voor de bijdehandjes onder ons, graag een reactie !
Dank je, dank jedat hele gedoe met nitro....
rijtechniek dmv knopjes drukken, de nintendo jeugd ten top!
Dank je, dank je
Jeugd!!! Hoort iedereen het: JEUGD!!
Ehhhhh.......je bedoelt 2de jeugd neem ik aan? Geeft niet GuZ, bedankt voor het complimentje!
NitroMax, 43 jaar.
PS. Ook jij kunt het leren GuZ, tijdens het moeilijke proces van het besturen van een motor 1 knopje extra indrukkenGewoon blijven oefenen.
Nee, zelf heeft \'ie een getunede (210-220pk) waar een TwoBros pijp op zat. Die pijp is stukgegaan dus komt er nu een Arrow op. Het grafiekje dat ik liet zien komt van de Arrow website af (dus niet onafhankelijk, ik weet het). Het grafiekje dat hij zelf heeft komt van zijn dealer af. Hoe die het gemeten heeft weet ik helaas niet.Is dit de uitdraai van zijn eigen motor met die pijpen? Op de Laser site staan ook Dynojet uitdraaien met hun \"Pro-Stock\" pijpen ( tot 12 pk meer ) maar op mijn motor ging er \"mooi\" 5 pk AF!!!! Ik voelde het direct ( wat volgens hen niet kon ). Ik heb hem bij GertJan Laseur op een ge-ijkte bank gehad en het was dus echt zo. Laat je niet foppen door \" klantvriendelijke 15 % extra\" DynoJet- ( of andere ) banken.
Nog een opmerking:
De voorloper van mijn lieve kleine zetixzeserretje doet volgens MCN de kwart mijl in 11,3 secs...
Met de 4 havo-natuurkundeformule (brave Havo-student hier)
Xt = X0 + V0·t + ½·a·t²
400 = 0 + 0·11,3 + ½·a·11,3²
400 = ½·a·11,3²
½·a= 400/11,3²
a=6,27 m/s²
Na 11,3 secs zou ik dan 6,27*11,3*3,6 = plm. 255 per uur moeten rijden... In het echie is het ergens rond de 190...
Dus in de praktijk blijkt de hele theorie af te wijken door de snellere beginacceleratie...
Kon natuurlijk niet helemaal zonder formules werken