Tuurlijk mis je met het optrekken ook wel wat vermogen, maar als je een CBR600F rijd, een 4-cil, heb je dus sowieso weinig koppel onder in. Op het moment dat het er uit moet knallen, kom je die begrenzing tegen en gebeurd er niet zoveel. Moet je eens op zo'n CBR gaan rijden zonder begrenzing, dan weet je niet wat je mee maakt. Krijg je mooi een trap in je rug bij 7000tpm tot aan het einde aan toe.
Heb je een wat simpeler ding, bijv. een GS500e, dan maakt 25 of 35kW niet heel veel uit. Het trekt iets sneller weg, de top ligt ietsje hoger. Het ligt er maar net aan wat voor motor je nu hebt.
Wat ik me wel af vraag, is wat de verkoop van de 250cc motoren gaat doen. Ik zag al wel dat Yamaha de YBR125 voor het A1 rijbewijs nieuw leven heeft ingeblazen en de prijs meteen flink heeft verhoogd.
Ik rij gewoon lekker door met 25kw. Desnoods even upgraden naar 35kw.
Wat gebeurt er wanneer je origineel 70kw+ hebt. Ben je dan ineens niet meer gedekt?
Ik ben ooit gepakt met 94kw op mijn kenteken, maar in praktijk begrensd.
Agent reed een rondje, liet me gaan omdat ik me inderdaad aan de regels hield.
Mijn argument: "Wat weerhoudt de motorrijders met 25kw op kenteken om de begrenzing eruit te slopen? Het is zo gedaan, en dan gelooft u blind op de kentekenpapieren. Ik heb het er dan niet in staan, maar ik heb een uitdraai, ik ben op die uitdraai verzekert, en u weet het alleen zeker wanneer u er op heeft gereden, of de motor op de testbank heeft geplaatst".
Wat de justitie doet zal me een worst wezen. Ik ben gewoon verzekerd via een uitdraai, en dat zal in 2013 niet veranderen.
Hoe weet je dat? Daar ging die mail toch over, waar je een maand op moet wachten?Je mag sowieso niet "upgraden " naar 35kW i.v.m. de eis dat de motor origineel niet meer dan 70kW mag hebben.
Hoe weet je dat? Daar ging die mail toch over, waar je een maand op moet wachten?
Stel dat het doorgaat, dan mag het niet. Maar daar hoop ik natuurlijk niet op.
Nee ok, maar je zei het zo alsof je het zeker wist
Je mag sowieso niet "upgraden " naar 35kW i.v.m. de eis dat de motor origineel niet meer dan 70kW mag hebben.
Officieel horen motorfietsen ook op kenteken minder dan 25kw te zijn, of moeten in de papieren worden aangeduid als "lichte motorfiets". De RDW wou mijn motor niet herkeuren als een lichte motorfiets omdat het meer dan 70kw had (er was een zekere regel voor).
Maar daar hoor ik sommige verzekeraars ook niet moeilijk over doen. Of je nou een 250R of een GSXR1000 terugvoert naar 25kw, wat maakt dat nou uit?
Ga jij me nou vertellen dat onze op 25kW begrensde 70kW+ motorfietsen nu eigenlijk al niet mogen?(tenzij het op kenteken staat, zoals bij mij..)
Ik blijf gewoon stug doorrijden met mijn fiets. Staat 25kW op kenteken dus kan ik nooit iets verkeerd doen lijkt me. Daarnaast ben ik nog niet ingelicht door de overheid, dus hoe kan ik het dan weten
1 ding snap ik nog niet. Als mijn Alicht straks een A2 wordt, betekent dit dan dat ik opnieuw op moet voor mijn volvermogen A?
Ja, als het een A2 wordt moet jij opnieuw examen doen
Maar dit wordt het alleen als jij bijvoorbeeld je rijbewijs kwijt raakt en opnieuw aan moet vragen.. Als je gewoon je rijbewijs in je zak houdt, gaat hij nog steeds automatisch over in een A (onbeperkt).
Waar heb je dat vandaan ?
Als het een A2 wordt heb je nog steeds recht op een ''examenloze'' overgang naar A volgens de tabellen en informatie die nu bekend is.
Dan ben ik bang dat je die tabellen en informatie verkeerd interpreteert
Mensen die nu A licht/beperkt hebben, krijgen niet opeens A2 vanaf 19 januari. De regels/voorwaarden van A licht/beperkt worden gewoon gewijzigd. Ze worden gelijkgesteld aan A2 inderdaad, maar je behoudt gewoon A licht/onbeperkt. Omdat het niet gewijzigd wordt naar A2, gaat het na twee jaar nog automatisch over naar A onbeperkt.
Maar als jij na 19 januari je rijbewijs kwijt raakt, dan krijg je een rijbewijs volgens het nieuwe model. Dit is puur en alleen omdat ze geen rijbewijzen meer gaan maken volgens het oude model vanaf dan. Dus mocht jouw portemonnee gejat worden of je raakt je rijbewijs gewoon kwijt (verdwijnt ergens in een donker gat oid), dan moet je een nieuwe aanvragen. Hierbij krijg je dus A2 als jij nog beperkt moet rijden, met het gevolg dat je ook opnieuw examen moet doen als je A (onbeperkt) wil
Heb je misschien een quote of afbeelding waarin dit staat ?
Ik kan namelijk nergens iets vinden over het verliezen en opnieuw aanvragen van rijbewijzen. In het systeem van de RDW (of gemeente/CBR weer ik het waar dat staat) sta jij geregistreerd met de data waarop je je rijbewijs hebt gehaald en welke categorieën je hebt.
Deze data zullen ook gehanteerd worden als je je rijbewijs verliest.
Heb je een brommer rijbewijs of een auto rijbewijs welke je eerder hebt gehaald als je motor rijbewijs ? Als je dan even achterop je rijbewijs kijkt zie je dat de ingangsdatum nog steeds hetzelfde is als je eerste rijbewijs.
Ik heb bijvoorbeeld in 2009 mn brommer rijbewijs gehaald. Daarna in 2011 mn auto rijbewijs maar op mn pasje staat bij brommer nog steeds 2009. Hierna, ook in 2011, heb ik mn motor rijbewijs gehaald maar bij brommer en auto staat nog steeds 2009 en 2011. Niet de ingangs datum van mn motor rijbewijs.
Mocht ik nu mijn pasje na 19 januari kwijtraken dan staat er dus bij ingangsdatum 2011 en niet 2013. De ingangsdatum van mijn A zwaar staat ook al op mijn pasje, omdat ik deze al heb gehaald, met ingangsdatum 17/11/2013. Dit rijbewijs heb ik al gehaald alleen gaat deze pas op bovenstaande datum in. Dus zal deze ,ook als ik mijn rijbewijs kwijt raak en opnieuw aanvraag, op mijn nieuwe pasje vermeld staan met ingangsdatum 17/11/2013.
Als ik hier examen voor zou moeten doen zou deze datum er niet staan omdat ik anders een geldig rijbewijs heb zonder examen te hebben gedaan.
BronStel iemand raakt het A < 25 Kw kwijt en gaat een nieuw rijbewijs aanvragen wat krijgt hij dan? Na 19 januari kan het oude rijbewijs niet meer worden afgegeven, maar deze kandidaat krijgt dan een nieuw rijbewijs met daarop A2. Dit is iets ruimer, maar wordt als zodanig gelijk getrokken.
Je hebt het topic verder niet gelezen denk ik? In de OP staat een link naar die pdfWeet niet of deze link hier al staat maar hier staat een tabel in waar het precies uitgelegd staat:
http://www.rijksoverheid.nl/documen...08/01/nieuwe-regels-voor-het-rijbewijs-a.html
En dus ook dat het niet meer dan 2x35kw mag zijn.
Alle 2etypegoedkeuringen dus niet meer geldig en iedereen die nu met 25kw een sport 600 rijden hun motoren dus niet meer mogen rijden
Ben blij dat ik er niet meer aan vast zit want het word er een stuk ingewikkelder op