11kw 4t ontgrenzen

Alex93

MF'er
10 mei 2011
225
0
Hallo,

Welk van de 11kw 4 takt blokken zijn te ontgrenzen?
Ik weet dat de R125 niet te ontgrenzen is, maar voor de rest?

Groetjes!
 
Voor zover ik weet heeft alleen een rieju mrt, redelijk nieuwe motor, een begrenzing die je eruit kan halen en dan heeft ie 17 kw meen ik.

Die anderen hebben niet eens een begrenzing meen ik, omdat ze niet eens zoveel vermogen hebben.... :')
 
Nou.. lekker is dat, haha. Vreselijke wet hier.

Een Aprilia RS 125 ontgrenst heeft 22kw meen ik, maar is 2 takt, en kan zelf niet sleutelen..
 
een 11kw blok is natuurlijk niet te ontgrenzen want die heeft maar 11kw, een naar 11kw teruggetuned blok is mogelijk wel te ontgrenzen :+
 
Je moet 2 jaar in het bezit zijn van je A1 en dan mag je pas voor je A2 gaan tenzij je 24 bent, dan mag je direct volvermogen examen afleggen.

Of heb ik het nou verkeerd gelezen?
 
Ik zie nu dat je een nogal ongunstige leeftijd hebt...
Tja, kijk als je nu je 11kw rbw haalt dan mag je op je 22ste je a2 halen (zoals je zegt dus 2 jaar na het behalen van A1).
2 jaar later (en dus 2 jaar in het bezit van A2, mag je weer A vol vermogen halen...

Maar technisch gezien zou je dan ook al gewoon als je wacht tot je 24ste je vol vermogen rbw in 1 keer kunnen halen zonder A1 en A2 te doen... :+ (en dus iets van 500 minstens bespaard aan examens en nog lessen)

Best shit :/
 
Laatst bewerkt:
Ja... zit niet mee dus.

Nouja, dan ga ik er nog ff over nadenken.
 
Nadeel is dat dat niet legaal is.

Edit: oh wacht boeiend, TS wou zijn 11kw toch al ontgrenzen dus was ie ook fout bezig.
Dus TS, wat Tommy zegt.
 
Laatst bewerkt:
En een 125 cc kopen met meer dan 11 kw en die begrenzen? (d.m.v schroef in gasschuif Haal je waarschijnlijk ook een hogere top snelheid.

Je bent waarschijnlijk niet legaal bezig maar zo rij ik nu al (bijna) 2 jaar op 25 kw en dat is gewoon gedoogd beleid en ik ben verzekerd d.m.v. een test uitdraai.

Bij mij is het schroefje eruit draaien en ik heb vol vermogen
 
Je bent waarschijnlijk niet legaal bezig maar zo rij ik nu al (bijna) 2 jaar op 25 kw en dat is gewoon gedoogd beleid en ik ben verzekerd d.m.v. een test uitdraai.

Als het gedoogd is, waarom geeft de politie er dan nog wel boetes voor?
Dan is het dus niet gedoogd maar gewoon geluk hebben om niet een bromsnor tegen te komen die al 7 pandapunten heeft verzameld en dat op jou af wil reageren.
 
het is maar net wat voor agent je treft. volgens het boekje moet het in je kenteken papieren vermeld staan.

de ene die accepteert het de andere niet. maar bij een ongeval kun je aantonen dat het om een 25/11kw fiets gaat dus zul je gewoon verzekerd zijn(meestal wil verzekeraar wel kopie van het document).

wanneer je gaat rijden met volvermogen terwijl je beperkt moet rijden ben je:
a: niet verzekerd omdat het vermogen te hoog is, dus alle bijkomen de kosten van schade en evt letsel moet je zelf betalen

b: je kan een flinke boete verwachten en je RBW kwijt raken omdat het ook onder (kapstok)artikel 5 van wegen en verkeers wet valt. (of je een strafblad kan krijgen weet ik neit)
 
Laatst bewerkt:
Opvoeren kan je altijd, dus dan hoeft zo'n ding nog niet eens een begrenzing te hebben die je eraf kan slopen. En als je niet kan sleutelen moet je het laten bij een sportluchtfilter en ander uitlaatje ofzo...
bij carburateur moet je hem wel opnieuw afstellen dan btw...
 
heb eens gelezen als je een yamaha r125 helemaal opfokt, dus 180cc andere kop met nokkenas, powerbox, cdi, uitlaat, luchtklep,...
dat je dan nog maar iets hebt van een 30 pk (evenveel als een originele ontgrensde cagiva mito 125) verder vindt ik het model wel heel leuk :p
 
weet niet of je r125 dan zo onbetrouwbaar is, de bigbore kitjes zijn er hoofdzakelijk voor de r150 (maar deze heeft enkel een andere cilinder) mito verbruikt toch nog iets meer dan een 4taktje en is toch al een stukje ouder ofwel moet je zo'n sp525 kopen maar die zijn meer begrensd dan een oudere
 
En een 125 cc kopen met meer dan 11 kw en die begrenzen? (d.m.v schroef in gasschuif Haal je waarschijnlijk ook een hogere top snelheid.

Je bent waarschijnlijk niet legaal bezig maar zo rij ik nu al (bijna) 2 jaar op 25 kw en dat is gewoon gedoogd beleid en ik ben verzekerd d.m.v. een test uitdraai.

Bij mij is het schroefje eruit draaien en ik heb vol vermogen


Gedoogbeleid? Leg uit! Die is nieuw voor me.
Een gedoogbeleid op 25kw begrenzing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan