SV 1000 Topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mister TXE

MF veteraan
25 jun 2003
1.001
0
Ermelo
Hier een nieuw topic door en voor SV-rijders.

Dit ging er vooraf:

SV1000
SV 1000 topic deel II
SV 1000 Topic deel III

Dit is de mijne:

full
 
Alleen de rubberafdichting er tussen plaatsen kan niet. De hele koppelingscylinder moet dan vervangen zijn.
Klopt idd. Staat ook zo in mijn bericht. Echter het rubbertje is iets veranderd ten opzichte van het originele rubbertje wat het probleem zou moeten oplossen.

Maar vandaag bij de dealer de cilinder eraf gehaald en die zat helemaal vol met prut. Tevens was te zien dat er vloeistof gelekt was. De cilinder gaat het dus eerdaags begeven. Nieuwe besteld en die gaat er eind deze week op om ellende te voorkomen.

De ONofficiële reactie van NIMAG is dat ik de reparatie zelf mag betalen. De motor is drie jaar oud dus geen garantiekwestie. De vorige twee keer was het wel garantie. Mijn insteek is wat anders (uiteraard). Een motor van drie jaar en 25.000 km op de teller waarbij een dergelijk onderdeel drie vervangen is duidt op een constructiefout. Als ik een motor koop mag ik redelijkerwijs verwachten dat ik de koppelingbedieningscilinder niet elk jaar hoef te vervangen! Daarnaast is het een lapmiddel want volgend jaar sta ik weer bij de dealer met hetzelfde probleem. Suzuki weet dat het een probleem is want het rubber is bij wijze van oplossing aangepast om zo het vuil tegen te houden wat toch naar binnen komt. Symptoombestrijding heet dat ook wel.

Ik vind het ook niet meer dan redelijk dat NIMAG\Suzuki de kosten van deze reparatie dekt (100 euri of zo) net zolang tot ze een degelijke oplossing hebben verzonnen.

Uiteraard ben ik benieuwd naar jullie mening en graag ook een reactie als het onderdeel bij jullie ook al is vervangen. Het probleem is zogenaamd namelijk onbekend bij NIMAG (ONofficieel natuurlijk weer!). Als het jullie ook al is overkomen dan wil ik ook graag weten of jullie een automatisch oliedruppelaar hebben. Dat werd namelijk ook genoemd als oorzaak (terwijl dat gewoon de slechte afdichting is natuurlijk!). Overigens zit hetzelfde onderdeel ook op de V-Strom 1000 en de TL1000 dus die eigenaren mogen uiteraard ook reageren.

En ja, het is veel moeite voor die paar euri maar het is nu een principe kwestie geworden })
 
Ja leuk! Laten we deel IV volpompen met plaatjes van onze SV's. SP's Krijgen we weer snel een respectable aantal pagina's, toch :?

Dus nu tijd voor een zwarte SP2:

Dolomieten1.jpg


Greetz,
:W
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard ben ik benieuwd naar jullie mening en graag ook een reactie als het onderdeel bij jullie ook al is vervangen. Het probleem is zogenaamd namelijk onbekend bij NIMAG (ONofficieel natuurlijk weer!). Als het jullie ook al is overkomen dan wil ik ook graag weten of jullie een automatisch oliedruppelaar hebben. Dat werd namelijk ook genoemd als oorzaak (terwijl dat gewoon de slechte afdichting is natuurlijk!). Overigens zit hetzelfde onderdeel ook op de V-Strom 1000 en de TL1000 dus die eigenaren mogen uiteraard ook reageren.

En ja, het is veel moeite voor die paar euri maar het is nu een principe kwestie geworden })
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar het schijnt bij het 2004 type minder
voor te komen.
Maar ik ken iemand bij ons op de club, met een V strom 1000 die heeft het ook
al twee keer gehad.
Dus dit probleem moet bekent zijn bij de importeur ! |(
 
Klein vraagje tussendoor. Welke uitlaten hebben jullie op je SV1000 zitten? Waren deze ook al high-mount of heb je dit zelf (laten) doen?

Zijn Laser Duotechs. Ik vind het naamplaatje zo lelijk (geel past niet bij mijn motor O-) ) dus die heb ik er af gehaald.
Zijn high mount (vond ik wel prettig i.v.m. de grondspeling O-) O-) ) en worden geleverd met 2 dB-killers, EG-keur en race. Geluid kan ik je nog niet vertellen })

Nog een plaatje dan, vooruit maar:

full
 
Maar ik ken iemand bij ons op de club, met een V strom 1000 die heeft het ook
al twee keer gehad.
Weet je toevallig ook of er op die V-Strom ook een automatische druppelaar zit?
 
Klopt idd. Staat ook zo in mijn bericht. Echter het rubbertje is iets veranderd ten opzichte van het originele rubbertje wat het probleem zou moeten oplossen.

Maar vandaag bij de dealer de cilinder eraf gehaald en die zat helemaal vol met prut. Tevens was te zien dat er vloeistof gelekt was. De cilinder gaat het dus eerdaags begeven. Nieuwe besteld en die gaat er eind deze week op om ellende te voorkomen.

De ONofficiële reactie van NIMAG is dat ik de reparatie zelf mag betalen. De motor is drie jaar oud dus geen garantiekwestie. De vorige twee keer was het wel garantie. Mijn insteek is wat anders (uiteraard). Een motor van drie jaar en 25.000 km op de teller waarbij een dergelijk onderdeel drie vervangen is duidt op een constructiefout. Als ik een motor koop mag ik redelijkerwijs verwachten dat ik de koppelingbedieningscilinder niet elk jaar hoef te vervangen! Daarnaast is het een lapmiddel want volgend jaar sta ik weer bij de dealer met hetzelfde probleem. Suzuki weet dat het een probleem is want het rubber is bij wijze van oplossing aangepast om zo het vuil tegen te houden wat toch naar binnen komt. Symptoombestrijding heet dat ook wel.

Ik vind het ook niet meer dan redelijk dat NIMAG\Suzuki de kosten van deze reparatie dekt (100 euri of zo) net zolang tot ze een degelijke oplossing hebben verzonnen.

Uiteraard ben ik benieuwd naar jullie mening en graag ook een reactie als het onderdeel bij jullie ook al is vervangen. Het probleem is zogenaamd namelijk onbekend bij NIMAG (ONofficieel natuurlijk weer!). Als het jullie ook al is overkomen dan wil ik ook graag weten of jullie een automatisch oliedruppelaar hebben. Dat werd namelijk ook genoemd als oorzaak (terwijl dat gewoon de slechte afdichting is natuurlijk!). Overigens zit hetzelfde onderdeel ook op de V-Strom 1000 en de TL1000 dus die eigenaren mogen uiteraard ook reageren.

En ja, het is veel moeite voor die paar euri maar het is nu een principe kwestie geworden })
Ja, ik heb het ook al gehad bij ongeveer 16000km. Ik heb geen automatisch oliedruppelaar, dus daar kan het niet aan liggen. Ik hb ook regelmatig de koppelingscylinder schoongemaakt en toch is het gebeurt terwijl ik op vakantie in Zwitserland was. Er viel toen wel veel, veeeeeel regen....

Werd zonder morren vervangen door een nieuw geconstrueerde koopelingscylinder (zoals op de K4 en K5) met rubberen afdichting. Als het weer gebeurt dan wordt het, volgens JVS motoren, volledig vergoedt ook al is het buiten de garantie.

Dus gewoon door zeiken dan vegoeden ze het vanzelf ;)
 
Ja leuk! Laten we deel IV volpompen met plaatjes van onze SV's. Krijgen we weer snel een respectable aantal pagina's, toch :?

:Y :Y :Y , en het weer wordt ook wel weer beter dus dan gaat het posten ook sneller.

full


:+ :+ :+

Klein vraagje tussendoor. Welke uitlaten hebben jullie op je SV1000 zitten? Waren deze ook al high-mount of heb je dit zelf (laten) doen?

heb ze zo laten maken,

full
 
Ik ben vorige week ook effe bij mijn dealer langs geweest ivm met een lekkende koppelingscylinder. Mijn vloeistof nivo daalt langzaam maar zeker en er liggen allemaal spetters op mijn kuip (onder het handvat). Lijkt me logisch wat er dan aan de hand is.
Maar is dit bij jou al de 2de keer dan? Lekker geruststellend
 
Ik ben vorige week ook effe bij mijn dealer langs geweest ivm met een lekkende koppelingscylinder. Mijn vloeistof nivo daalt langzaam maar zeker en er liggen allemaal spetters op mijn kuip (onder het handvat). Lijkt me logisch wat er dan aan de hand is.
Maar is dit bij jou al de 2de keer dan? Lekker geruststellend
Op je kuip :?

Je hebt een lekke koppelingscylinder bij de koppelingshendel :?
Die is nieuw. Waar wij het over hebben is de koppelingscylinder bij
het motorblok.
 
Klopt idd. Staat ook zo in mijn bericht. Echter het rubbertje is iets veranderd ten opzichte van het originele rubbertje wat het probleem zou moeten oplossen.

Maar vandaag bij de dealer de cilinder eraf gehaald en die zat helemaal vol met prut. Tevens was te zien dat er vloeistof gelekt was. De cilinder gaat het dus eerdaags begeven. Nieuwe besteld en die gaat er eind deze week op om ellende te voorkomen.

De ONofficiële reactie van NIMAG is dat ik de reparatie zelf mag betalen. De motor is drie jaar oud dus geen garantiekwestie. De vorige twee keer was het wel garantie. Mijn insteek is wat anders (uiteraard). Een motor van drie jaar en 25.000 km op de teller waarbij een dergelijk onderdeel drie vervangen is duidt op een constructiefout. Als ik een motor koop mag ik redelijkerwijs verwachten dat ik de koppelingbedieningscilinder niet elk jaar hoef te vervangen! Daarnaast is het een lapmiddel want volgend jaar sta ik weer bij de dealer met hetzelfde probleem. Suzuki weet dat het een probleem is want het rubber is bij wijze van oplossing aangepast om zo het vuil tegen te houden wat toch naar binnen komt. Symptoombestrijding heet dat ook wel.

Ik vind het ook niet meer dan redelijk dat NIMAG\Suzuki de kosten van deze reparatie dekt (100 euri of zo) net zolang tot ze een degelijke oplossing hebben verzonnen.

Uiteraard ben ik benieuwd naar jullie mening en graag ook een reactie als het onderdeel bij jullie ook al is vervangen. Het probleem is zogenaamd namelijk onbekend bij NIMAG (ONofficieel natuurlijk weer!). Als het jullie ook al is overkomen dan wil ik ook graag weten of jullie een automatisch oliedruppelaar hebben. Dat werd namelijk ook genoemd als oorzaak (terwijl dat gewoon de slechte afdichting is natuurlijk!). Overigens zit hetzelfde onderdeel ook op de V-Strom 1000 en de TL1000 dus die eigenaren mogen uiteraard ook reageren.

En ja, het is veel moeite voor die paar euri maar het is nu een principe kwestie geworden })

Wat is een automatische oliedruppelaar :?
 
Bij mij begon het met een zwart wordende koppelingsolie....model 2004 en vervangen onder garantie. Volgend jaar is ie 2 jaar en vrees ik ervoor om het zelf te moeten betalen!!

Slechte constructie volgens mij! Een deel van het koppelingsasje wordt blootgesteld aan kettingvet dat zich verzamelt (VUIL kettingvet). Bij yamaha bvb. gaat het asje rechtstreeks de motor in en wordt het niet veelvuldig blootgesteld aan vuil vet. Dit is gewoon vragen om problemen! Ik smeer de ketting regelmatig en heb al meer dan eens een hele brok zwart vet vanachter de plaats waar het asje naar binnen loopt gehaald!!

Proper houden dus!!!
 
Ik heb toch sterk de indruk dat dit heel exemplarisch is. Die van mij heeft er nu bijna 18K opzitten en heeft (knock, knock) nergens last van. En ik ben toch niet zuinig met kettingvet.
Dat donkere hoekje heb ik trouwens nog nooit schoongemaakt maar misschien is de boel daar inmiddels wel goed geconserveerd. 8-)
Heb trouwens een Scottoiler laten monteren voor de wat langere tochten dus wellicht wordt het nu allemaal anders...

:W
 
Maar is dit bij jou al de 2de keer dan? Lekker geruststellend
Helaas wordt dit de derde(!) keer al in nog geen drie jaar. Ik moet wel zeggen dat ik door weer en wind rij. Dit zal het iets versnellen maar dit mag natuurlijk niet gebeuren!
 
[Als het weer gebeurt dan wordt het, volgens JVS motoren, volledig vergoedt ook al is het buiten de garantie. Dus gewoon door zeiken dan vegoeden ze het vanzelf ;)
Goed om te weten! Thanx...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan