125cc opvoeren

Ik ben benieuwd naar jouw plannen!

Mijn MSX heeft nu veel meer koppel met die 133cc, scheelt enorm. Maar ik mis topsnelheid en daarom ga ik er een 183cc kit opztten. Dat gaat 18 pk opleveren. *O*
 
Laatst bewerkt:
nou mannan, ik had een leuk adresje gevonden en voor niet veel geld een geheel RVS uitlaat systeem op maat gemaakt. en wat n geluid en verschil in power. originele uitlaat had blijkbaar 2 katalysatoren. en nu met nieuwe systeem 4pk meer en dat is goed te merken. :D

Waar is dat adresje? Lijkt me leuk!😊
 
Laatst bewerkt:
om onnodige nieuwe topics te starten, bump ik dit oudere even.


ik heb een paar vraagjes :D

1. Wat gebruikt men voor evt telefoon mount? ik zat te denken aan een interphone gps bag 5.4, maar die is net iets te klein voor m'n tel.

2. ik ben van plan om 150 km naar familie te gaan rijden, waarvan 130km zeker snelweg is. kan het kwaad om constant 100/110 te rijden met 8k-8.5k toeren?

3. als ik dus lang snelweg ga rijden, zal het verbruik dramatisch afnemen? ik rijd nu 1 op 45 gemiddeld met redelijk wat stad en veel 80 weg, en dan rijd ik best flink door.

met vriendelijke groetjes. :)

Alles kan, maar eerlijk gezegd zou ik de auto pakken. Met een 125cc is snelweg écht 3x niks..Met 4t 125cc hoef je je niet echt druk te maken over betrouwbaarheid ed, maar verder?? Nee, ik zag er al tegenop om 150km te moeten snelweggen met de Fireblade laat staan met een 125..
 
Joh, Baashaaas reed vorig jaar 800 km op de snelweg naar Frankrijk op een 125cc.
Dergelijke afstanden reed ik ook vaak. Een beetje motorrijder draait zijn hand er niet voor om. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik had het in de vakantie gedaan, 230km aan snelweg. is hartstikke goed te doen. had wind tegen dus ging niet harder dan 90-100 maar lekker tussen de vrachtwaggels door.
 
Ik ook niet Monomuis. Ik heb niet me motor om 90-100 te gaan rijden tussen de vrachtwagens..Dan pak ik wel een caravan ofzo.. _O- Sowieso is snelweg geen ene ruk aan. Met eender welke motor
Krijg je vierkante banden van :N
 
Laatst bewerkt:
Als je niet beter weet en je komt net van een bromfiets af, ja dan zal het wel niet eng zijn. :+

Mij krijg je in elk geval niet snel de snelweg op met 125cc, tenzij het echt niet anders kan en dan gaat het niet van harte.
 
Touren doe ik op binnenwegen en woonwerk op de snelweg tussen de vrachtwagens. Altijd nog leuker dan in het koekblik. :Y
 
ikzelf rijd dus ook op de snelweg met mijn 125cc motor hoor! Ik heb een Keeway speed 125 cc (ook een chineesje); en die heb ik nu toch al enkele jaren. Ik haal altijd de 100 km/u, ook berg op. Zonder helling haal ik 120 (als ik alleen rijd) op de GPS. Mijn snelheidsmeter scheelt zo'n 8 km/h. Als ik met 2 rijd gaat hij toch niet harder dan 110 km/u. Ikzelf leg ook aardig wat afstanden af, 70 km enkel enz is geen uitzondering. Tot nu toe gen problemen mee gehad, en iedereen zegt dat het 'gevaarlijk' is, daar ben ik het niet mee eens. Dan mogen vrachtwagens en sommige autobestuurders (dat 70 km gaan op de snelweg) ook niet de snelweg op wegens te gevaarlijk. uiteraard moet je vlugger anticiperen enz omdat je geen 'reserve' hebt om sneller te gaan. Tot zover telkens goed gegaan :).

 
Terug
Bovenaan Onderaan