BOT 5

Wanneer BOT5

  • 7 Oktober

    Stemmen: 6 85,7%
  • 14 Oktober

    Stemmen: 0 0,0%
  • 21 Oktober

    Stemmen: 1 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    7

Ratman

MF veteraan
15 apr 2004
6.770
2
IJmuiden
BOT 4 was super gezellig dus we gaan weer een BOT 5 organiseren,
doel is dit keer Noord Holland
Omdat September een drukke maand is met de nodige treffens en Runs is er voor Oktober gekozen.

De definitieve datum is 6,7 en 8 Oktober 2006!

Wat is BOT
BOT staat voor "Brabants Olifanten treffen" en wordt georganiseerd door mensen uit het MF zijspan forum. Het treffen begint op zaterdag rond de klok van 12u tot zondag ochtend, zaterdag middag wordt er een tourrit gereden gevolgd door een BBQ.
s'Avonds gezellig rond een kampvuurtje zitten en daarna overnachten in en tentje, de volgende ochtend is er dan een ontbijt en koffie.
De lokatie van het BOT is steeds weer ergens anders dus niet perse in Brabant, er is voor gekozen om de naam niet steeds te veranderen naar actuele lokatie.

Waar wordt BOT5 gehouden

BOT5 wordt gehouden in Noord Holland dan wel in Castricom op Camping de Kei, dit is een kleine boeren camping gelegen aan de provenciale weg (makkelijk te vinden)
De camping is inmiddels definitief gereserveerd!
De route is eenvoudig:
Vanaf de A9 afslag uitgeest en dan richting Castricum/Limmen
Dan rij je al op de Provinciale weg en die volg je enige Kilometers tot je een bord BOT5 (wordt tegen die tijd geplaatst) ziet, daar ga je linksaf en klein boerenweggetje op en dan kom je bij de camping.
Mocht je het toch nog gemist hebben dan kom je snel bij een grote kruising waar je linksaf naar Castricum kunt. Rij dan terug en pak de eerste de beste gelegenheid rechts af (enkele honderden meters).

Tourrit
De tourrit zal voor een groot deel gaan door de Kennemerduinen en door een stukje Zaanstreek, best verrassend hoe mooi de omgeving is in deze dicht bevolkte streek.
We moeten 2x het kanaal over tijdens de tourrit maar vermijden de tunnels, in plaats daarvan pakken we de pont en gaan we een keer over het sluizen complex in IJmuiden.




Deelnemers met span:
Ratman1 RBOEDV
Bachus + Kitty RBOEDV
Halflive + Bmwoman RB
Hevu + El-Presidente RBOEDV
Roestendoenze + aanhang RBD
Zijspanrob RBD
Zeepok RBOED
MZintruder RBOEDV + aanhang
Zoetje + Duconnie RBOEDV



Nog even voor de duidelijkheid wat RBOED betekent.
R = deelnemen aan de rit
B = deelnemen aan de BBQ
O = Overnachting
E = Ontbijt
D = Definitief
V = Komt op vrijdag

Organisatorische zaken

Hieronder nog wat organisatorische zaken.

Kosten

De kosten worden zo laag mogelijk gehouden, schatting is dat het ergens tussen de 10 en 15 euro uitkomt maar dat hangt nog wel van een aantal zaken af.
Deze kosten zijn voor het terrein (ca 6 euro pp/overnachting), BBQ gebeuren en ontbijt. Het vlees voor de BBQ dient men zelf mee te nemen! de rest zoals stokbrood, sauzen en salades worden verzorgd. Verder dient men zelf ook voor drank te zorgen, koffie wordt wel verzorgd uiterraard.


Slecht weer

We verwachten natuurlijk prachtig weer maar ja...als de weergoden ons slecht gezind zijn dan moeten we daar toch rekening mee houden.
Op het terrein kunnen we dan gebruik maken van een schuur en de BBQ in de deuropening plaatsen. Omdat fikkie stoken binnen geen optie is kan er een houtkachel worden gebruikt die door de beheerder beschikbaar wordt gesteld, kunnen we toch nog rond een vuurtje zitten :)
In principe wordt ook bij slecht weer de tourrit gereden, mocht het nu al te bar worden dan is er een plan B (kasteel of museumbezoek of zoiets), dit terplaatse te overleggen.
Kortom ook als de weersvooruitzichten slecht zij kan BOT5 toch nog een feest zijn!
 
Laatst bewerkt:
ik ben blij dat er weer een vrijwilliger is opgestaan, hulde :}
wij zullen er in principe weer bij zijn.
de datum laat ons voorlopig om het even, het is nog ver weg en roosters kunnen nog wijzigen, na de vakantie denk ik meer zekerheid te hebben.


ik blijf overigens van mening dat de oneven bot's in brabant gehouden moeten worden :X
 
Leuk het enthousiasme voor bot5. Top Ratman 1! :} Ook bedankt voor jullie leuke reacties op bot4. Wij zijn in principe bij bot5 ook van de partij (klein voorbehoud als mijn huis net in die tijd verkocht is en wij (tijdelijk) ander onderdak moeten regelen). We hebben gestemd voor 7 oktober.
Groetjes, El Presidente :]
 
Ik heb jullie alvast op RBOED gezet, mocht het anders zijn dan lees ik dat wel en dan zal ik het veranderen.
Ik ga informeren naar het terrein in Wieringerwerf en dat zit helemaal in de kop.
Voor een tourrit heb ik ook al ideen, deze zal waarschijnlijk langs de kust lopen en dan via de sluizen van IJmuiden binnendoor naar Zandvoort. Omdat de rit anders vrij lang wordt pakken we op de terugweg een stukje snelweg tot Akersloot en dan door een fraai stukje Beemster richting Hoorn en dan weer naar Wieringerwerf.
 
Zo, jij gaat voortvarend te werk :}

Ik meld me ook maar vast aan, heb voorkeur voor eind oktober (dat geeft weer wat meer tijd om m'n span klaar te maken :P )
 
heb voorkeur voor eind oktober (dat geeft weer wat meer tijd om m'n span klaar te maken :P )
Tsja, als het op een half jaar moet aankomen op die laatste 2 weken.... :P })

Ik durf nog niks definitief te melden. :o Hopelijk op 3 wielen en met 2 personen inclusief eten en camperen. :Y Zet voorlopig maar voor 1 persoon 'RBOE'. ;)
 
Aangezien het terrein van BOT4 best OK was ben meer gaan mailen met Staatsbosbeheer in NH. Het is het enige terrein in NH en het vinden van alternatieven kan best lastig zijn, daarom maak ik er maar meteen werk van. 7 Oktber lijkt daar niet te gaan trouwens, bovendien is het vrij klein dus we moeten er betijds bij zijn.

Ik kreeg de volgende reactie:
----------------------------------------------------------------------

Groepskampeerterrein De Snippenwei is beschikbaar voor groepen vanaf 20 personen. In oktober zijn de volgende weekenden nog beschikbaar: 30 sept-1 okt, 14-15 okt, 28-29 okt.

Eén overnachting/verblijf geldt vanaf 13.00 uur tot de volgende dag 11.00 uur.

U kunt op het kampeerterrein overnachten en u kunt kiezen uit alleen toiletverhuur EUR 3,60 per persoon per nacht/ verblijf, 4 toiletten en koud water, geen!! electra.

Of u kunt de hele accomodatie huren voor EUR 6,80 per persoon per nacht/ verblijf. Dit is inclusief toeristenbelasting. In de accomodatie bevinden zich 4 toiletten, 4 douches, een keukenblok met aanrecht, fornuis met oven en een koelkast. Het keukenblok staat in een ruimte waar gegeten kan worden, hierin mag niet overnacht worden!
----------------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie daarvan?

Ik denk dat als we de eenvoudigste accomodatie voor minimaal 20 personen reserveren dan is het 72 euro, Dat lijkt me redelijk.
 
Aangezien het terrein van BOT4 best OK was ben meer gaan mailen met Staatsbosbeheer in NH. Het is het enige terrein in NH en het vinden van alternatieven kan best lastig zijn, daarom maak ik er maar meteen werk van. 7 Oktber lijkt daar niet te gaan trouwens, bovendien is het vrij klein dus we moeten er betijds bij zijn.

Ik kreeg de volgende reactie:
----------------------------------------------------------------------

Groepskampeerterrein De Snippenwei is beschikbaar voor groepen vanaf 20 personen. In oktober zijn de volgende weekenden nog beschikbaar: 30 sept-1 okt, 14-15 okt, 28-29 okt.

Eén overnachting/verblijf geldt vanaf 13.00 uur tot de volgende dag 11.00 uur.

U kunt op het kampeerterrein overnachten en u kunt kiezen uit alleen toiletverhuur EUR 3,60 per persoon per nacht/ verblijf, 4 toiletten en koud water, geen!! electra.

Of u kunt de hele accomodatie huren voor EUR 6,80 per persoon per nacht/ verblijf. Dit is inclusief toeristenbelasting. In de accomodatie bevinden zich 4 toiletten, 4 douches, een keukenblok met aanrecht, fornuis met oven en een koelkast. Het keukenblok staat in een ruimte waar gegeten kan worden, hierin mag niet overnacht worden!
----------------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie daarvan?

Ik denk dat als we de eenvoudigste accomodatie voor minimaal 20 personen reserveren dan is het 72 euro, Dat lijkt me redelijk.

Mischien weet ik iets beters, dat meld ik morgen wel.

edit, laat maar dat word te duur.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog aan het informeren bij een paar campings maar ben wel bang dat het duurder wordt. Ook nog bij de Scouting geinformeerd maar daar mag weer niet gecampeerd worden.

De Snippenwei lijkt me dan nog het meest geschikt.
Daar hebben we denk ik ook de meeste vrijheid, honden los lopen en zo.
Ook denk ik dat we meer mogelijkheden hebben om extra voorzieningen te regelen (party tenten enzo) als dat nodig mocht zijn (slecht weer).
 
Aangezien het terrein van BOT4 best OK was ben meer gaan mailen met Staatsbosbeheer in NH. Het is het enige terrein in NH en het vinden van alternatieven kan best lastig zijn, daarom maak ik er maar meteen werk van. 7 Oktber lijkt daar niet te gaan trouwens, bovendien is het vrij klein dus we moeten er betijds bij zijn.

Ik kreeg de volgende reactie:
----------------------------------------------------------------------

Groepskampeerterrein De Snippenwei is beschikbaar voor groepen vanaf 20 personen. In oktober zijn de volgende weekenden nog beschikbaar: 30 sept-1 okt, 14-15 okt, 28-29 okt.

Eén overnachting/verblijf geldt vanaf 13.00 uur tot de volgende dag 11.00 uur.

U kunt op het kampeerterrein overnachten en u kunt kiezen uit alleen toiletverhuur EUR 3,60 per persoon per nacht/ verblijf, 4 toiletten en koud water, geen!! electra.

Of u kunt de hele accomodatie huren voor EUR 6,80 per persoon per nacht/ verblijf. Dit is inclusief toeristenbelasting. In de accomodatie bevinden zich 4 toiletten, 4 douches, een keukenblok met aanrecht, fornuis met oven en een koelkast. Het keukenblok staat in een ruimte waar gegeten kan worden, hierin mag niet overnacht worden!
----------------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie daarvan?

Ik denk dat als we de eenvoudigste accomodatie voor minimaal 20 personen reserveren dan is het 72 euro, Dat lijkt me redelijk.

Bij BOT4 waren we uiteindelijk 90 euri kwijt voor het geheel
dus is 72 euri echt nie slecht.

Overigens vind ik de hele acco ook accord.
 
Ik heb de poll aangepast maar heb hem niet kunnen resetten, wellicht kan Spider dat regelen.
7 Oktober is helaas niet mogelijk omdat het terrein dan al verhuurd is dus dan blijft 14 en 21 Oktober over, 30september kan ik zelf niet.
Ik wil even van iedereen weten of we voor de eenvoudige accomodatie moeten kiezen of voor de komplete. bedenk dat als we met minder dan 20 man komen dat het pp duurder wordt, het maakt mij niets uit maar wil het zo budget mogelijk houden.

Optie verder zoeken is ook mogelijk.
Verder lijkt me snel reesrveren wel wenselijk.

Ik heb van de campings nog geen reacties gehad.... -O-
 
bedenk dat als we met minder dan 20 man komen dat het pp duurder wordt, het maakt mij niets uit maar wil het zo budget mogelijk houden.

Optie verder zoeken is ook mogelijk.
Verder lijkt me snel reesrveren wel wenselijk.

als je nu eens een bankrekening opent waar we vooraf geld op storten?
dan heb jij een budget waar je mee kunt werken.
eventuele late afzeggers laten dan de wel deelnemers niet voor hogere kosten opdraaien.
misschien moeten we eens nadenken om een stichting ofzo op te richten.
dan hebben gelijk allerlei mooie belastingvoordelen.
en een juridische identiteit.
 
als je nu eens een bankrekening opent waar we vooraf geld op storten?
dan heb jij een budget waar je mee kunt werken.
eventuele late afzeggers laten dan de wel deelnemers niet voor hogere kosten opdraaien.
misschien moeten we eens nadenken om een stichting ofzo op te richten.
dan hebben gelijk allerlei mooie belastingvoordelen.
en een juridische identiteit.


de BOT-POT *O*
 
als je nu eens een bankrekening opent waar we vooraf geld op storten?
dan heb jij een budget waar je mee kunt werken.
eventuele late afzeggers laten dan de wel deelnemers niet voor hogere kosten opdraaien.
misschien moeten we eens nadenken om een stichting ofzo op te richten.
dan hebben gelijk allerlei mooie belastingvoordelen.
en een juridische identiteit.

Ben ik HELEMAAL voor :Y :Y
 
Ik denk dat iets officieels als een stichting of een vereniging niet echt veel fiscale voordelen biedt, wel is de juridische vorm duidelijk en niemand is hoofdelijk aansprakelijk.
Ik vind het voor een BOT (2x per jaar) wel wat ver gaan, de kosten K v K enzo gaan dan belangrijk meedoen en je moet ook een verzekering afsluiten. Wordt alles wat grootschaliger dan is het zeker de moeite waard. Ik zit zelf ook bij een Audio Club waar we de stap naar de efficiele vereniging hebben gemaakt en daar komt heel wat bij kijken.
Een bank of giro rekening voor het BOT lijkt me best OK maar ik heb er geen moeite mee om het een en ander voor te schieten voor BOT5.

We wilden het toch simpel houden?
 
Ik heb nog een reactie gehad van een boerencamping in Castricum. Reken als je met een groep komt op ongeveer 5 euro pp. Lijkt me redelijk en het maakt dan niet uit met hoeveel mensen je komt, accomodatie is vrij eenvoudig.
Ik denk dat ik daar even ga kijken komend weekend, kan ik meteen de navigatie truus even uittesten. :)
 
Ik heb nog een reactie gehad van een boerencamping in Castricum. Reken als je met een groep komt op ongeveer 5 euro pp. Lijkt me redelijk en het maakt dan niet uit met hoeveel mensen je komt, accomodatie is vrij eenvoudig.
Ik denk dat ik daar even ga kijken komend weekend, kan ik meteen de navigatie truus even uittesten. :)



als we maar mogen fikkie stoken en herrie maken luidruchtig discussiëren :P
 
.................
Ik vind het voor een BOT (2x per jaar) wel wat ver gaan, de kosten K v K enzo gaan dan belangrijk meedoen en je moet ook een verzekering afsluiten.
...................

KvK nummer (rotterdam) heb ik voor je hoor: Klipperschip Avontuur; Chartervaart, bedrijfs en familie feesten aan boord van 2 mast klipper Avontuur..........
Het schip heb ik moeten verkopen, het bedrijf heeft mij alleen maar schulden (en een heleboel plezier) opgeleverd; maar de registratie bij de KvK in Rotterdam bestaat nog steeds: kosten zijn te overzien en het heeft van tijd tot tijd voordelen om dingen te regelen als bedrijf i.p.v particulier........
 
hee ratman weet je al een plek??
ik wil ook wel komen een vd drie zal het dan wel doen.
in groningen zijn nog terreinen zat om zoiets te organiseren,
en anders hebben we begin 2007 nog wel een dependance in het zwarte woud, kun je ook fikkie stoken en stevig discussieren. :P :P
 
Ik ben met twee mogelijkheden bezig en daar zal denk ik wel een keuze uit komen.

ik ga morgen even buurten bij de camping in Castricum en anders heb ik nog een mogelijke lokatie in spaarnwoude. Bij de laatste hebben we ook een treffen georganiseerd met ruim 100 man dus dat hoeft geen probleem te zijn, de voorkeur gaat wel naar Castricum uit omdat ik het graag boven het kanaal wil houden.






"Het kanaal" is dus het Noordzeekanaal.

@ Bobs1100
Ik zal je op de lijst als RBOE
laat dan nog maar even weten of er een D achter kan, ik streef trouwens om het op 7 oktober te houden omdat in het begin daar de meesten wel voor waren, maar dat hangt van jullie af.
Lokatie in de kop staat ook mog open maar daar kleven wel wat nadelen aan (kosten)
Ik probeer het zo budget mogelijk te houden. 8-)

Zwarte woud...lijkt me gaaf :Y :Y :Y :Y
Iets voor BOT6 of een BOT XXL :Y :Y ik weet een mooie binnendoor route hmm wel 1000Km...
 
Vandaag bij de camping geweest en dat ziet er prima uit voor BOT5.

Het is een kleine boeren camping met een actieve boerderij, eigenlijk maar een klein veldje dus beslist geen gezinsconcentratiekamp.
De kosten komen op 6 euro pp ongeacht het aantal.
We kunnen bij slecht of koud weer van de schuur/stal gebruik maken met BBQ in de deur opening, ook is er eventueel nog een kantine beschikbaar.
Besproken is om bij de schuren te gaan zitten op verharde bodem en daar mag ook een vuurton worden neergezet om te kunnen fikkiestoken. 8-)

De beste datum is 7 oktober omdat ze daarnaa de camping willen sluiten (een week later is wel bespreekbaar).
Er zijn dan nog maar weinig camping gasten in elk geval dus overlast zal ook geen probleem zijn, bovendien staan we dan nog een stukkie van het veld af dus dat zal sowieso geen probleem zijn.

Het terrein
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan