16 mei 2010: WSBK Kyalami 2010

Zal Biaggi uit Kyalami vertrekken met de leiding in handen?

  • Ja

    Stemmen: 13 41,9%
  • Nee

    Stemmen: 18 58,1%

  • Totaal aantal stemmers
    31

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Nadat Biaggi heeft laten zien dat Romeinen nog lang niet dood zijn en hij de Britten best de baas kan in eigen huis, vertrekt het hele superbikecircus al aswolken omzeilend naar Zuid-Afrika.

300x200-images-stories-news-kyalami.jpg


In het land waar van de zomer het WK voetbal zal worden gehouden moeten de mannen weer aan de slag voor de zesde ronde van het kampioenschap. Zuid-Afrika, daar waar de Nederlandse roots nog duidelijk zichtbaar zijn in de taal is het te hopen dat een deurmekaarspul (chaos) zoals tijdens de 2e race op het circuit van Monza voorkomen gaat worden en iedereen op de teerweg (asfalt) kan blijven zodat we hopelijk een stel spannende races tegemoet kunnen zien!

Max Biaggi toonde zich met de Aprilia heer en meester op z'n eigen grondgebied, en is nu nog maar enkele punten verwijderd van de leiding om de stand in het kampioenschap. Leon Haslam zal echter alles in het werking stellen om de Japanse zon niet alleen in het oosten te laten rijzen maar toch ook zeker in het zuiden; en zodoende de Suzuki te laten zegevieren.

Wat kunnen de in Monza gesneuvelde Britten doen aan hun achterstand? Zal Toseland optijd volledig hersteld zijn, en zal Rea zijn motor optijd weer gevonden hebben om klaar te kunnen staan voor de races in Kyalami?

Hoe zal de BMW zich verhouden ten opzichte van haar concurrenten, is zij instaat om de stijgende lijn door te zetten? En zullen de Xerox Ducati's wederom voorbij gestoken gaan worden door de klantenducati's, of hebben Haga en Fabrizio het hoognodige licht eindelijk gezien? Haga pakte hier vorig jaar de dubbel, hopelijk zorgt dat voor de nodige motivatie.

Deze vragen zullen beantwoord gaan worden in het weekend van 14 t/m 16 mei!

Het weer ziet er vooralsnog goed uit:

sunny.png


De races op de beeldradio meemaken?

ES180.gif


zondag 16 mei 2010
10:30-11:00 - WK Superbike: Kyalami - Superpole
12:00-13:00 - WK Superbike: Kyalami - 1e manche
13:00-14:15 - WK Supersport: Kyalami - race
17:30-18:15 - WK Superbike: Kyalami - 2e manche
18:15-18:30 - Motorsports Weekend
21:15-21:30 - Motorsports Weekend
01:00-01:30 - WK Superbike: Kyalami - 2e manche
 
Laatst bewerkt:
Goede en leuke openingspost! Top!
Podium mag er van mij zo uit zien:
Race 1:
1. Toseland
2. Corser
3. Haslam

Race 2:
1.Haslam
2. Toseland
3. Corser
 
1. toseland, corser, biaggi
2. corser, camier, sykes

dat hoop ik.

ik denk

1 biaggi, haslam, haga
2 biaggi, haga, crutchlow

groet jeroen
 
Ik denk dat Biaggi vertrekt met de leiding in het kampioenschap. Dat worden spannende races, het begint erom te tellen nu er flinke punten gepakt (moeten) worden, stijgende lijnen moeten worden vastgehouden of weer moeten worden opgepakt...

Kyalami schijnt een circuit te zijn dat de Ducati's wel goed ligt, dus ik verwacht stiekem Checa weer naar voren te zien komen, heel misschien samen met Haga. Crutchlow zal wraak willen voor materiaalpech en crashes in de afgelopen races, en zal dus erg gedreven zijn! Verder verwacht ik dat de druk én de competitie Haslam teveel worden, ik zie 'm de races niet zomaar winnen. Voor Camier is het een nieuw circuit, Toseland zal snel moeten herstellen, en de BMWs staan erom bekend niet zo goed te kwalificeren (met alle lastige gevolgen van dien!).

Degene van wie ik niet weet wat te verwachten, is Johnny Rea! Die zal toch echt even flink op gang moeten komen, op eigen kracht. Ik had stiekem wel meer verwacht van de Ten Kate Honda.

Mijn voorspelling van wie de meeste punten pakken:
1. Biaggi
2. Crutchlow
3. Checa

Nattevingerwerk op en top, ben benieuwd naar de kwalificatie!
 
Niemand zegt wat als ik weer eens een topic open voor de MotoGP :(
Of ze zijn niet mooi, kan ook

:P


Nee.

Waarom niet, omdat Ben Spies zei (tijdens race 2 op Monza was hij commentator bij EurosportUK) dat Kyalami een heel erg hobbelig circuit is waar de Appie mogelijk veel problemen mee zal hebben.
Het werd een Ducati aangelegenheid zei hij dus daar gaan we maar van uit :)
Kunnen we gelijk kijken of Elbowz een beetje verstand heeft van zaken :+


1. Toseland
2. Checa
3. Haslam

1. Haslam
2. Toseland
3. Fabrizio
 
Erg technisch circuit dacht ik, gezien de prestaties van max>apppie op bijv assen ook..denk dat hij niet voorin zal zitten. Ben erg bnieuwd. Meer een gek baantje voor rea denk ik of paar andere engelsen!
 
Ik verwacht van niet. Als je kijkt hoe Aprilia van Biaggi in Monza reageerde op de hobbels die op het asfalt zaten dan verwacht ik dat hij en Camier het zwaar krijgen op het ontzettend hobbelige Kyalami.
Al zou Camier wel eens kunnen gaan verassen. Hij is natuurlijk de banen in Engeland gewend en dat zijn ook geen mooie strakke biljartlakentjes. Dat zijn namelijk ook banen met hobbels, sprongen en gaten.

Ook is de baan een iets minder snelle baan en heeft hij dus iets minder aan snelheidsvoordeel dat de Aprilia heeft.

De Ducati's zullen het deze keer wel goed gaan doen omdat zij op het relatief hoog gelegen Kyalami meer voordeel zullen hebben van hun grotere cylinderinhoud.

Aprilia gaat wel sowieso de voorstand in het constructeurskampioenschap uitbouwen dankzij Sheridan Moraias die een wildcard op een Aprilia fabrieksfiets.
 
Laatst bewerkt:
Niemand zegt wat als ik weer eens een topic open voor de MotoGP :(
Of ze zijn niet mooi, kan ook

Ben ik niemand '(

Nou vooruit met die geit. Biaggi gaat het weekend zeker als kampioen verlaten.

Mijn voorspelling:

Race 1:

1: Fabrizio
2: Biaggi
3: Crutchlow

Race 2

1: Biaggi
2: Fabrizio
3: Rea
 
Laatst bewerkt:
Morais op een RSV4 in Kyalami.

We zullen zien.

Ohja

1. Biaggi
2. Haslam
3. Rea

1. Crutchslow
2. Biaggi
3. Rea
 
Bedankt voor de complimenten! :)

Niemand zegt wat als ik weer eens een topic open voor de MotoGP :(
Of ze zijn niet mooi, kan ook

:P
Let's make a deal, jij de MotoGP topics en ik de WSBK topics :+

Vorig jaar werd Biaggi beide races vijfde, en moest zowel Rea als Haslam voor zich dulden in race twee. Ik verwacht Haga en Fabrizio niet vooraan in deze races, ook al zou ik het graag zo zien. Tijdens de races op Monza vertrok Fabrizio vanaf de eerste startrij, en kwam er tijdens de race niet aan te pas.

Dus of de input van Bayliss moet dermate groot zijn geweest na enkel een tweedaagse test zodat zowel Haga als Fabrizio weer vooraan te vinden zijn, of ze komen er weer niet aan te pas en dan ben ik er zeker van dat de podiums verdeeld zullen worden onder Rea, Biaggi en eventueel Crutchlow en Haslam. Biaggi vertrekt denk ik (hoop ik) met de leiding in handen weer uit Kyalami.
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht Haga en Fabrizio niet vooraan in deze races, ook al zou ik het graag zo zien. Tijdens de races op Monza vertrok Fabrizio vanaf de eerste startrij, en kwam er tijdens de race niet aan te pas.

Ik weet het nog niet. Ik schat Fabrizio wel redelijk hoog. Haga helaas niet, die is voledig van de leg :P
Ik heb het commentaar van Spies ook gevolgd en geloof dat de hobbelige baan bij Ducati veel goed kan maken. Ook de Yamaha's zagen er in Monza stabiel uit op de hobbelige stukken. Ik denk dat het een Yamaha vs. Ducati wordt. Misschien zorgt Biaggi voor een verrassing in mijn ogen.... Heb der zin 'an *O*
 
Ik weet het nog niet. Ik schat Fabrizio wel redelijk hoog. Haga helaas niet, die is voledig van de leg :P
Ik heb het commentaar van Spies ook gevolgd en geloof dat de hobbelige baan bij Ducati veel goed kan maken. Ook de Yamaha's zagen er in Monza stabiel uit op de hobbelige stukken. Ik denk dat het een Yamaha vs. Ducati wordt. Misschien zorgt Biaggi voor een verrassing in mijn ogen.... Heb der zin 'an *O*
Fabrizio kwam er op zijn thuiscircuit niet eens aan te pas, ondanks het voordeel van een extra stoot adrenaline vanwege al die fans die hem steunen. Hij heeft zijn eerste startrij op een hobbelig en weinig grip biedend Monza niet kunnen omzetten in hoognodige, klinkende resultaten.

Het verbaasd mij daarom ook des te meer dat velen de Aprilia uitvlakken op dit circuit, ook al zal de Aprilia geen voordeel uit de rechte stukken kunnen halen zoals dat in Monza wel zo het geval was. Ook ik heb Spies' commentaar gehoord, en sluit de Ducati's niet op voorhand uit maar ik ga voor een Aprilia vs. Suzuki feestje in de vorm van Biaggi en Haslam, met een verdwaalde Rea en Crutchlow ertussen.

Echter eerst de training van morgen maar eens afwachten. :)
 
Fabrizio kwam er op zijn thuiscircuit niet eens aan te pas, ondanks het voordeel van een extra stoot adrenaline vanwege al die fans die hem steunen. Hij heeft zijn eerste startrij op een hobbelig en weinig grip biedend Monza niet kunnen omzetten in hoognodige, klinkende resultaten.

Het verbaasd mij daarom ook des te meer dat velen de Aprilia uitvlakken op dit circuit, ook al zal de Aprilia geen voordeel uit de rechte stukken kunnen halen zoals dat in Monza wel zo het geval was. Ook ik heb Spies' commentaar gehoord, en sluit de Ducati's niet op voorhand uit maar ik ga voor een Aprilia vs. Suzuki feestje in de vorm van Biaggi en Haslam, met een verdwaalde Rea en Crutchlow ertussen.

Echter eerst de training van morgen maar eens afwachten. :)

Op Monza waren maar 2 of 3 punten waar je duidelijk zag dat de Aprilia's erg onstuimig werden. Op de andere gedeeltes kon Biaggi die weer goed maken.
Als ik Spies zo hoor dan is de algemene staat van het circuit niet veel beter dan Monzo op die punten. Maar we zullen het zien....
 
1 84 M. FABRIZIO ITA Ducati Xerox Team Ducati 1098R 1'38.477 24 155,220 251,6
2 35 C. CRUTCHLOW GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1 1'38.529 0.052 0.052 22 155,138 253,3
3 65 J. REA GBR HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1'38.687 0.210 0.158 26 154,890 250,4
4 11 T. CORSER AUS BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 1'38.896 0.419 0.209 25 154,562 251,0
5 91 L. HASLAM GBR Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 1'38.951 0.474 0.055 27 154,476 250,4
6 7 C. CHECA ESP Althea Racing Ducati 1098R 1'38.954 0.477 0.003 24 154,472 242,0
7 96 J. SMRZ CZE Team PATA B&G Racing Ducati 1098R 1'39.027 0.550 0.073 20 154,358 244,2
8 3 M. BIAGGI ITA Aprilia Alitalia Racing Aprilia RSV4 Factory 1'39.094 0.617 0.067 26 154,254 253,9
9 67 S. BYRNE GBR Althea Racing Ducati 1098R 1'39.281 0.804 0.187 23 153,963 245,3
10 99 L. SCASSA ITA Supersonic Racing Team Ducati 1098R 1'39.288 0.811 0.007 19 153,952 243,6
11 66 T. SYKES GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R 1'39.336 0.859 0.048 24 153,878 248,7
12 2 L. CAMIER GBR Aprilia Alitalia Racing Aprilia RSV4 Factory 1'39.621 1.144 0.285 28 153,438 246,4
13 41 N. HAGA JPN Ducati Xerox Team Ducati 1098R 1'39.630 1.153 0.009 21 153,424 247,6
14 111 R. XAUS ESP BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 1'39.642 1.165 0.012 21 153,405 248,1
15 52 J. TOSELAND GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1 1'39.656 1.179 0.014 24 153,384 251,6
16 32 S. MORAIS RSA EmTek Racing Aprilia RSV4 Factory 1'39.798 1.321 0.142 21 153,165 247,6
17 50 S. GUINTOLI FRA Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 1'39.834 1.357 0.036 23 153,110 249,8
18 76 M. NEUKIRCHNER GER HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1'40.024 1.547 0.190 25 152,819 247,0
19 77 C. VERMEULEN AUS Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R 1'40.646 2.169 0.622 22 151,875 248,7
20 95 R. HAYDEN USA Team Pedercini Kawasaki ZX 10R 1'41.054 2.577 0.408 23 151,262 240,4
21 23 B. PARKES AUS ECHO CRS Honda Honda CBR1000RR 1'41.216 2.739 0.162 19 151,020 245,3
22 15 M. BAIOCCO ITA Team Pedercini Kawasaki ZX 10R 1'42.172 3.695 0.956 26 149,607 242,0

Bij Fabrizio lijkt het nu langzaam te gaan kloppen! Na Monza staat hij er ook in Kyalami weer erg goed bij, terwijl Haga de twee klantenducati's voor zich moet laten en genoegen moet nemen met plaats dertien. -O-
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan