Er gaat als het goed is een groene draad vanaf de spanningsregelaar naar de massa, die verbinding moet goed zijn.Wat is dan de beste manier om de massa te controleren? Frame en minpunt van bijv de SR?
Of bedoel je van accu <-> frame?
Heb het opgemeten: 0.00 weerstand, dus contact is goed.Zou je eerst je massa willen controleren? Grote kans dat ze minder goed contact maakt op je frame.
Die kan best in orde zijn. Als je de accuspanning meet gelijk na een rit dan kan die best boven de 13 V uitkomen, zelfs tot 13,5 V. Een eerlijke meting is na 24 uur rust en dan zal dat bij een goede accu 12.8 V zijn.13 volt in rust is vrij hoog, dus controleer je multimeter.
Heb het opgemeten: 0.00 weerstand, dus contact is goed.
Vrees dan toch voor een kapotte SR.
Dan resteert de vraag, originele Honda of ander merk? (geen china/Aliexpress)
De meter geeft ook aan dat er een nieuwe batterij in moet, op zeker dat deze te veel aangeeft.Doe toch voor de zekerheid eens een nw batterijtje in je multimeter.. Als deze laag is geeft hij teveel aan en zo ben ik eens vreselijk wezen klooien..
Die kan best in orde zijn. Als je de accuspanning meet gelijk na een rit dan kan die best boven de 13 V uitkomen, zelfs tot 13,5 V. Een eerlijke meting is na 24 uur rust en dan zal dat bij een goede accu 12.8 V zijn.
Doe toch voor de zekerheid eens een nw batterijtje in je multimeter.. Als deze laag is geeft hij teveel aan en zo ben ik eens vreselijk wezen klooien..
Weerstand meten is in deze geen goede optie. Dat minimale beetje wat je multimeter uitstuurt is niets vergeleken met wat een SR door het draadje dumpt.
Spanningsval meten heb je meer aan.
Wil je het zeker weten dan gewoon ff loshalen, schoonmaken en met zuurvrije vaseline weer vastzetten. Idem voor je massa van je accu naar frame/blok.
Ik heb zelf ook een Honda. Nee, nog geen defecte SR, maar dat gaat komen. Zeker weten!Heb het opgemeten: 0.00 weerstand, dus contact is goed.
Vrees dan toch voor een kapotte SR.
Dan resteert de vraag, originele Honda of ander merk? (geen china/Aliexpress)
Carmo levert dacht ik ook prima SR's. Volgens de specs op de website schakelen ze ook tijdelijk uit als ze te heet worden, als beschermingsmechanisme dus.Ik heb zelf ook een Honda. Nee, nog geen defecte SR, maar dat gaat komen. Zeker weten!
Yep, Carmo MOSFET SR / gelijkrichter met veiligheidje er in. Mijn Italiaan én de klassieke Honda hebben nog nooit zo'n solide en goed geregeld laadsysteem gehad.Carmo levert dacht ik ook prima SR's. Volgens de specs op de website schakelen ze ook tijdelijk uit als ze te heet worden, als beschermingsmechanisme dus.
Zal dit straks weer even nameten. Dan namelijk 24 uur rust.
Dit ga ik dus doen voordat ik nog een extra meting doe. Gewoon om het e.e.a. uit te sluiten.
En hoe doe ik het beste spanningsval/verlies meten? Pluspool accu <-> pluspool SR en kijken wat er gebeurd tijdens starten? Of op een andere manier? Hoor het graag, zodoende leer ik ook weer iets nieuws.
Bijna 'closed'........................Welk merk SR heb je nu uiteindelijk besteld?Thnx voor de info. Heb het gedaan. Niets geks geconstateerd.
Onderhand de SR besteld en binnen gekregen dus direct gemonteerd.
En ja hoor, probleem opgelost. Nu tussen de 2000 en 8000 toeren, beetje met gas gespeeld, vrij stabiel rond de 14,5 - 14,7 volt.
Case closed. Thnx voor alle hulp