Hallo,
Ik heb een vraag. Ik ben bezig om een 17 inch voor wiel in mijn blade te zetten.
Nu heb ik van alles gevonden op het net dat ik een voorwiel van een Cbr 660 F3 vanaf 1996 kan gebruiken en een voorwiel van een Vfr 750 van 1994/1997.
Nu heb ik een voorwiel van een cbr600 gekocht uit 1997, nu is het geval, dat het hart van de naaf te klein is en dat het wiel ook te smal is. Met de spacers mis ik toch nog 10mm.
Nu denk ik dat er toch een verschil zit tussen de sc33 1996/1997 en de 1998/1999.
Is er iemand die mij kan vertellen wat voor voorwiel ik wel kan gebruiken.
Met Vriendelijk Groet,
Dimi
De velg van een 600 past niet...naaf diameter is anders (kleiner) de schijf maat is ook te klein ..je kan je oude schijven niet over zetten..die zijn niet gelijk aan de oudere modellen..dit kan alleen bij het bj tot en met 97...voor bj 98/99 heb je een andere velg nodig bv die van een vfr800fi bj 98/01 daar passen jouw blade schijven op alleen is de naaf groter 7mm dit betekend dat je de naaf aan weerszijden 3.5mm moet afdraaien..dat is ook bij die van mij gedaan..de linker afstands bus voor de motor gezien is gelijk de rechter moet 4mm langer worden...ook moet je de voorpoten 4mm door je kroonplaat laten steken..
Dit is de vfr velg
[afbeelding]
Dus je bedoeld dat ik van het wiel het hart aan beide kant moet inkorte met 3.5mm.
dus het gedeelte waar de schijf omheen komt te zitten, of waar de schijf op komt te liggen, waar het schroefdraad in zit.
[afbeelding]
BvD
Dimi
Dat geeft geen problemen met het schroefdraad dan, dat kan hij gewoon hebben met de krachten die daar opkomen.
maar hoe kan het dan zijn dat de spacer rechts langer moet worden. (4mm)
Links gewoon de huidige.
vanuit gaande dat we zo naar de motor kijken.
Links____________________________________________Rechts
[afbeelding]
ik heb een vfr800 (2000) wiel gekocht en af laten draaien en dat past allemaal prima (3.5mm van elke kant af, kostte bij een bedrijf 20 euro!)
alleen die afstandsbussen van de originele velg passen niet, beiden moeten verlengd worden. hebben het opgemeten en van voren gezien moet de linkerbus 3.5mm langer worden en de rechterbus 2.5mm langer..dit wordt nu gedaan door datzelfde bedrijf en dan kan ik morgen het wiel er weer inzetten...
ik laat wel even weten hoe dat gegaan is en of de motor (1999 model heb ik!) dan nog goed spoort!
groeten
Marco
De velg van een 600 past niet...naaf diameter is anders (kleiner) de schijf maat is ook te klein ..je kan je oude schijven niet over zetten..die zijn niet gelijk aan de oudere modellen..dit kan alleen bij het bj tot en met 97...voor bj 98/99 heb je een andere velg nodig bv die van een vfr800fi bj 98/01 daar passen jouw blade schijven op alleen is de naaf groter 7mm dit betekend dat je de naaf aan weerszijden 3.5mm moet afdraaien..dat is ook bij die van mij gedaan..de linker afstands bus voor de motor gezien is gelijk de rechter moet 4mm langer worden...ook moet je de voorpoten 4mm door je kroonplaat laten steken..
Dit is de vfr velg
[afbeelding]
heb net hetzelfde gedaan met mijn Blade, aan elke kant 3.5mm laten afdraaien en klaar was kees. Let er wel op dat je het door een bekwame vakman laat doen,
het moet perfect recht zijn.(heeft mij 6 euro gekost)
De minste afwijking is voelbaar tijdens het remmen!![/quote]
Wat het draad betreft geen probleem was ik bang voor ..maar de schroefen gaan er maar gedeeltelijk in en gebruiken niet het hele schroefdraad..zelfs na het afdraaien niet..de linker afstand bus blijft gelijk en de rechter moet 4mm langer worden..dit heeft te maken met de positie van de lagers ..de oude modellen hebben de km teller unit rechts op het voorwiel gehad en waarschijnlijk is dit de oorzaak dat er verschil in de beide zijden zit ten opzichte van een vfr800 velg
Ik wil het zelfde doen. Heb een blade uit 1999. waar hebben jullie de velgen vandaan en wat moetsten ze kosten?
Heb ik gedaan, maar ze hebben geen velg voor me
Je hebt het al opgelost, dus wat dat betreft maakt het niet uit, maar links en rechts op een voertuig moet ALTIJD vanuit bestuurdesoogpunt bekeken, dit juist om verwarringen te voorkomen.ik heb een vfr800 (2000) wiel gekocht en af laten draaien en dat past allemaal prima (3.5mm van elke kant af, kostte bij een bedrijf 20 euro!)
alleen die afstandsbussen van de originele velg passen niet, beiden moeten verlengd worden. hebben het opgemeten en van voren gezien moet de linkerbus 3.5mm langer worden en de rechterbus 2.5mm langer..dit wordt nu gedaan door datzelfde bedrijf en dan kan ik morgen het wiel er weer inzetten...
ik laat wel even weten hoe dat gegaan is en of de motor (1999 model heb ik!) dan nog goed spoort!
groeten
Marco