Na een wat overenthousiast begin ben ik nu ook toegetreden tot de SOHC eigenaren. Nog geen rijbewijs zul je zeggen? Maar ok, de CB400F rijdt dan ook nog niet, we hebben wat te klussen. En dat is ook het eerste doel, de motor eerst maar eens rijdend krijgen en daarna komt het poetswerk.
Het gaat om deze motor, een CB400F2 uit 1977:
Een mooi parakeet yellow exemplaar, volledig origineel maar wel al 18jaar stilstaand... Voor de zekerheid de tank er maar vanaf en op weg:
Direct de uitlaten er maar eens af. En daar zie je wat 18jaar in een vochtig schuurtje doet met die mooie originele uitlaat:
De bochten dan? De bochten zijn mooi maar de collector is helaas ook doorzichtig:
End of story lijkt mij? Dus wie heeft er nog een hard setje (originele) uitlaatbochten over?
Verder nog van alles met het zadel, tank, carbs etc maar daarover later meer. Iemand trouwens nog tips hoe die carburateurs eruit de friemelen?
Het gaat om deze motor, een CB400F2 uit 1977:
Een mooi parakeet yellow exemplaar, volledig origineel maar wel al 18jaar stilstaand... Voor de zekerheid de tank er maar vanaf en op weg:
Direct de uitlaten er maar eens af. En daar zie je wat 18jaar in een vochtig schuurtje doet met die mooie originele uitlaat:
De bochten dan? De bochten zijn mooi maar de collector is helaas ook doorzichtig:
End of story lijkt mij? Dus wie heeft er nog een hard setje (originele) uitlaatbochten over?
Verder nog van alles met het zadel, tank, carbs etc maar daarover later meer. Iemand trouwens nog tips hoe die carburateurs eruit de friemelen?