Zoek eens na wat het ontstekingstijdstip is en controleer deze.. weet jij veel wat voor krabbekokers zich met deze motor hebben beziggehouden..
Wat Sammie zegt, ga eerst eens de timing van de ontsteking maar eens afstellen, dat is de absolute basis van je motortje.
Als je gaten in je zuigers wil, en kapotte krukassen, moet je niet naar de ontsteking kijken, maar gewoon als een malle gaan rijden en kijken wat er gebeurd
Anyway, timing van de ontsteking checken, je kan wel aan de carb. twijfelen, en die 6x schoon maken, maar als de ontsteking niet goed staat kom je nog niks verder.
Dus naast het schoonmaken van de carb. hoort het schoonmaken en vooral afstellen/controleren van de ontsteking ook bij de basis taak.
Het is persoonlijk altijd het 1e wat ik doe als ik een nieuw voertuig heb, ontsteking (timing) controleren ! Zo belangrijk..
En natuurlijk een filmpje maken
foto's ?Oh wat een mooi ding. Mijn vader is er met zo een naar Italië gereden in die tijd. Toen was er nog geen Brennerpas, alles ging over smalle bergpassen. Afgezien van een paar lekke banden hebben ze geen problemen gehad.
Heb vlgns mij nog wel een setje pullytrekkers te leen, met drie van die haken.
Moet ik even voor je kijken of ik ze nog heb? Of ga je er zelf eentje aanschaffen.
Ik heb er net nog even naar gekeken. Nieuwe pakking geknipt voor de carburateur, maar dat maakte geen verschil.
De timing laat ik nog heel even zitten, daar heb ik een (volgens mij) pullytrekker voor nodig, dus die ga ik eerst zoeken.
Je kan de vonkerij toch gewoon afstellen op de magneet en de punten zelf?
Bij mijn BSA was het een ronddraaiend blokje en d eonderste punt kun je in hoogte verstellen m.b.v een contramoer.
Een lucas-magneet/tandwieltrekkertje heb ik evt. wel voor je liggen
Helaas, dat deden ze toen vrijwel nooit. Die ouwe kon er wel mooi over vertellen. Kon.foto's ?
Jammer, maar de verhalen zijn idd vaak al mooi genoegHelaas, dat deden ze toen vrijwel nooit. Die ouwe kon er wel mooi over vertellen. Kon.
Oa dat ze veel ruilmiddelen meenamen. In Duitsland was na de oorlog aan heel veel zaken gebrek. Ze hadden koffie mee bijvoorbeeld, in ruil daarvoor werd door een Duitse smid een keer de band geplakt.
Toen stelde toch je puntjes af met de dikte van je duimnagel en de timing met een vloeitje?
Het is toch geen rocket science?