De eerste zonnestralen... LENTE!

Faithy

MF veteraan
3 feb 2006
30.323
13
Het begon er gisteren bijna op te lijken... :o

Na een mislukt voornemen om mijzelf op mijn verjaardag te trakteren op een eerste ritje over de dijk afgelopen maandag, heb ik dat gisterochtend maar even ingehaald.

Gelukkig ligt er een leuke dijk tussen mijn stekkie in Arnhem en de universiteit van Nijmegen waar ik heen moest, dus gisterochtend éindelijk de motor bij de afslag Huissen eraf gestuurd, en daar de dijk op gegaan..

Het was half 10 's ochtends, en de zon scheen volop. De enige auto's, ik denk in totaal een stuk of 10, die ik tegenkwam, gingen richting Arnhem, en voor mij heb ik ook geen enkele slome duikelaar gezien die mij 'tegenhield'. Niet dat ik nou het gas vol open had, maar met 50 achter een fiat panda aansukkelen op zo'n mooie ochtend was ook niet mijn idee van een mooi eerste ritje van deze lente.

Het grootste gedeelte van de rit kon ik dus puur genieten van het groen, de zon, een klein laagje mist op de velden, en een prachtig schone dijk, waar ik weer even rustig kon wennen aan het bochtjes sturen. Heb dan wel de hele winter doorgereden, maar de snelweg is niet het beste oefenterein voor je stuurvaardigheden...

En damn, wat heb ik genoten... Alleen het geluid van mijn motor, de zachte warmte van de zon door mn vizier heen voelen, en alle rust van de wereld hebben op een nagenoeg verlaten dijk... :]

Het eerste échte ritje van het jaar was weer lekker. Kort, maar lekker...

*O*

Dat wilde ik even met jullie delen, hoe prachtig en heerlijk dat was, op een vroege dinsdagochtend in april..

EN om de deur naar reacties even open te zetten:


hoe was jouw eerste mooie lente-rit? :?

8-)
 
Het begon er gisteren bijna op te lijken... :o

Na een mislukt voornemen om mijzelf op mijn verjaardag te trakteren op een eerste ritje over de dijk afgelopen maandag, heb ik dat gisterochtend maar even ingehaald.

Gelukkig ligt er een leuke dijk tussen mijn stekkie in Arnhem en de universiteit van Nijmegen waar ik heen moest, dus gisterochtend éindelijk de motor bij de afslag Huissen eraf gestuurd, en daar de dijk op gegaan..

Het was half 10 's ochtends, en de zon scheen volop. De enige auto's, ik denk in totaal een stuk of 10, die ik tegenkwam, gingen richting Arnhem, en voor mij heb ik ook geen enkele slome duikelaar gezien die mij 'tegenhield'. Niet dat ik nou het gas vol open had, maar met 50 achter een fiat panda aansukkelen op zo'n mooie ochtend was ook niet mijn idee van een mooi eerste ritje van deze lente.

Het grootste gedeelte van de rit kon ik dus puur genieten van het groen, de zon, een klein laagje mist op de velden, en een prachtig schone dijk, waar ik weer even rustig kon wennen aan het bochtjes sturen. Heb dan wel de hele winter doorgereden, maar de snelweg is niet het beste oefenterein voor je stuurvaardigheden...

En damn, wat heb ik genoten... Alleen het geluid van mijn motor, de zachte warmte van de zon door mn vizier heen voelen, en alle rust van de wereld hebben op een nagenoeg verlaten dijk... :]

Het eerste échte ritje van het jaar was weer lekker. Kort, maar lekker...

*O*

Dat wilde ik even met jullie delen, hoe prachtig en heerlijk dat was, op een vroege dinsdagochtend in april..

EN om de deur naar reacties even open te zetten:


hoe was jouw eerste mooie lente-rit? :?

8-)

Mijn eerste mooie lente-rit was nog in de winter :P
Met het Vlaardingen topic een heerlijke rit gehad in februari... Zelfde weer als vandaag *O*
 
Hihi, mooie dag was 't vandaag om voor 't eerst op een motor te stappen, maar wel genoten zeg! Echt geweldig gevoel van vrijheid, en ik reed nog 'slechts' 70 :P Meteen een pakket aangevraagd, en hopelijk over twee maanden m'n motorrijbewijs in m'n handjes!
 
Ja! Het is weer heerlijk weer om te rijden!

Hihi, mooie dag was 't vandaag om voor 't eerst op een motor te stappen, maar wel genoten zeg! Echt geweldig gevoel van vrijheid, en ik reed nog 'slechts' 70 :P Meteen een pakket aangevraagd, en hopelijk over twee maanden m'n motorrijbewijs in m'n handjes!


Succ6! :]
 
Hihi, mooie dag was 't vandaag om voor 't eerst op een motor te stappen, maar wel genoten zeg! Echt geweldig gevoel van vrijheid, en ik reed nog 'slechts' 70 :P Meteen een pakket aangevraagd, en hopelijk over twee maanden m'n motorrijbewijs in m'n handjes!
wacht maar tot je voor het eerst 120 rijdt 8-) dan voel je je écht tof :')
 
Het eerste échte ritje van het jaar was weer lekker. Kort, maar lekker...




hoe was jouw eerste mooie lente-rit? :?

8-)
Het is lekker buiten inderdaad. *D
Maar als antwoord op de vraag: ik heb geen eerste ritje, ik heb de hele winter gewoon doorgereden. :+ ;)
 
Ik heb ook doorgereden, maar vooral practische ritten (werk, ouders, school), maar dit was mijn eerste 'om-rijden-voor-de-fun' ritje :+

Had nu ook eindelijk weer eens de tijd om het te doen, en als koukleum ben ik in de winter toch liever iets sneller op plaats van bestemming :P
 
Lente en gelijk staan die Paperazzi's weer langs de kant van de weg.
 
Zie ernaar uit de pekelfiets te stallen & op m`n ``zondagse `` fiets te stappen.
Moet alleen nog wat aan geknutseld worden. Maar daar is het ook al beter weer voor.
(krappe schuur) 8-)
 
Ik had er zowaar afgelopen zaterdag weer ineens knetterende zin in. Rij ook het hele jaar, maar woon-werk wordt zo'n gewoonte dat daar de lol niet altijd meer in zit. Maar afgelopen zaterdag in een plensbui naar de markt in R'dam Delfshaven gereden voor wat vis. Lekker door alle straatjes, links, rechts, fietsers, drempels, taxies, trams en ander obstakels nemend als ware het Parijs-Dakar. Niet te hard gereden (niet echt), maar wel lekker vlot opgeschoten. Heerlijk.

Woon-werk doe ik met dit mooie weer op de trapfiets als het even kan.
 
Ik heb mijn eerste lenterit al iets eerder gehad dit jaar, er zijn wel mooie dagen geweest tussen de weken regen door. Zelfde rit ook, maar dan andersom, van Nijmegen naar Huissen over de dijk. En de slingers tussen Lent en Bemmel, de dijk van Lent naar Tiel (hoewel die nu gedeeltelijk is afgesloten), de Ooijse bandijk... Wat is het toch een heerlijk gebied! :D
 
Ik heb afgelopen zaterdag mijn spiksplinternieuwe Suzuki DL 650 (zwart) opgehaald en er meteen even mee getoerd, maar het weer was niet optimaal. Sindsdien heb ik elke dag een lenterit gemaakt met uitzondering van dinsdag :)

En nu zit ik m'n werk gauw af te maken zodat ik aan het eind van de middag m'n man even kan opzoeken op z'n werk. (Heerlijk, eigen baas zijn).

Zo lang het mooi weer blijft, verzin ik gewoon elke dag een boodschap en als er geen boodschappen meer zijn, ga ik gewoon toeren *O*
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Faithy, we verschillen maar 1 dag in verjaardag :)

Ik ben gisteren ook door huissen heen gereden richting arnhem (maar gewoon via de normale weg), was al 10 uur savonds dus geen zon meer. :(
 
Jemig, de enige bui in heel Nederland zit volgens buienradar boven mij. Ongeveer.

Waarom?

Niet dat een bui mij ervan weerhoudt om te rijden, maar... waarom? -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan