1cilinder ipv 2

jeeron

Die hard MF'er
25 mrt 2005
850
222
Groningen
Instagram
Ik heb een guzzi v35 III (staat momenteel bij garage) die nu stationair 9 v/d 10x netjes op 2 pitten loopt maar tijdens het rijden meer 1 dan 2 pitten gebruikt. Hij staat nu al dik 4 week bij de garage *zou al klaar zijn geweest maar het probleem was niet verholpen toen ik naar huis ging*. De ontsteking is mechanisch gemaakt ipv elektronisch, nieuwe contactpuntjes, nieuwe bobines, fase kabels van dynamo vervangen (waren aanelkaar vast gesmolten). De monteur weet momenteel ook niet meer waar hij het moet zoeken en ik hoopte eigenlijk dat er hier wat slimme mensen rond neuzen die een idee hebben.
 
Wat je kunt proberen is om een nieuwe condensator te monteren.
Ik meen me te herinneren dat jouw guzzi een ontsteking heeft die er hetzelfde uitziet als die in auto's wordt gebruikt. Als dit zo is moet je eens kijken naar de speling op het asje waar de rotor op zit. Wanneer deze (veel)te ruim is kun je soortgelijke problemen hebben.
Waarom heb je trouwens de elektroninsche ontsteking verwijdert?
 
nee, zo'n auto ontsteking zit er niet op.
er zit geen verdeler op, hij heeft gewoon twee sets puntjes.
in principe zou je het probleem er al uit gesleutelt moeten hebben.

heb je bougiekabels, kappen en bougies ook vervangen?
kabels en kappen zijn misterieuze dingen, niet te meten, eigenlijk alleen door vervangen te controleren.
bougies zijn soms ook onduidelijk, nieuwe slaan soms door en soms vonken ze in de buitenlucht wel maar in de cilinder niet :?

weet je zeker dat het in de ontsteking zit?
kan het geen hangende vlotter oid zijn?
heb je de carburateurs al gereinigd?
bij de vhb carburateurs wil de chocke nog wel eens inwendig lekken.
daar loopt hij ook heel beroerd van en je zoekt je rot.
dat is meestal het hangen van de choke of een lekkend "O" ringetje om de chokesproeier.
met twee pakkingsetjes van 7 euro reviseer je beide carburateurs.
 
Dat is dus allemaal gebeurt bij de garage waar hij nu staat, ik heb zelf de carbs afgelopen winter schoongemaakt en we zijn er eigenlijk zeker van dat het niet in de carbs zit. Dan vonkt ie wel en dan niet (daar is een leuk appartje die detecteerd of er een stroompje door bougie kabel gaat of niet terwijl bougie in cilinder zit. Hier slaat hij soms een slag over en soms vonkt hij helemaal niet. We denken aan een kabelbreuk maar dat is ook weer zoeken naar een speld in een hooiberg ;( begin er gek van te worden met dit weer niet kunnen rijden -O-

<edit>
bij de kant waar het gebeurt zit ook een nieuwe bougie dop op. Kabels kwamen bij de bobines
 
Stomme ideeën maar je weet maar nooit; bromfiets-ervarinkjes 1959-2001 en ongeveer 250.000 kilometertjes:

ligt niet 1 bougiekabel tegen metaal aan? Slaat daar 1x een vonk doorheen dan blijf je voortaan zoeken.

1x gezien in een bougiekabel: kern zat NIET in het MIDDEN van de isolatie en maakte dus twijfel-contact aan eind(en).

1x meegemaakt: nieuwe bougie ondeugdelijk

2x meegemaakt: nieuw bougieKAPJE ondeugdelijk.

1x gezien in een gewoon netsnoer (dus nog niet in bougiekabel): een fabrieksvers meegeleverde, gladde inwendige onderbreking die een tijdlang gewoon contact hield en daarna plotseling raar ging doen ...
 
Er zijn al meerdere nieuwe bougie's geprobeerd, 3 verschillende bougie kabels. De kabels zijn allemaal van begin tot eind gechecked of er stroom door kan komen (sluit nog steeds niet kabelbreuk uit). Bougie -> bougiekapje -> bougiekabel -> bobine -> + en - kabeltje die verdwijnen in een kabelboom... wat is de netsnoer?
 
Er zijn al meerdere nieuwe bougie's geprobeerd, 3 verschillende bougie kabels. De kabels zijn allemaal van begin tot eind gechecked of er stroom door kan komen (sluit nog steeds niet kabelbreuk uit). Bougie -> bougiekapje -> bougiekabel -> bobine -> + en - kabeltje die verdwijnen in een kabelboom... wat is de netsnoer?

Netsnoer = gewoon huishoudsnoer om bijvoorbeeld een lamp mee aan te sluiten; fil jumeau, cordon.
 
gewoon alles stap voor stap omwisselen tot de fout ook wisselt van cilinder

Bougie,bougiedop,bougiekabel,bobine,contactpunten,carbs etc.

Frans
Bougie - zijn al verschillende nieuwe bougies geprobeerd zonder resultaat

bougiedop - zijn al 2 nieuwe bougiedoppen geprobeerd zonder resultaat
bougiekabel - zijn al 2 nieuwe bougie kabels geprobeerd zonder resultaat

bobine - zijn vervangen en later nog weer een nieuwe bobine voor de probleem cilinder

contactpunten - zijn vervangen zou het probleem ook niet kunnen zijn lijkt me.

carbs - zou dit effect hebben op het vonkje gedrag?

Dan dus een stapje verder en de bedrading steeds overbruggen.

Je zou ook gewoon kunnen meten waar het probleem zit.Steeds een stukje doormeten en vergelijken met de andere kant.

Frans
Alles al meerdere keren doorgemeten en alles was in orde (kan natuurlijk nog steeds kabelbreuk zijn)

dat waar mn vader net aan dacht is dat de run/off (dodemans knop) het probleem misschien is. Deze is door de vorige eigenaar vastgelijmd en ziet er niet zo fris uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan