1ste motor, wat voor motor kopen

auspuff

MF'er
25 jul 2003
107
0
Alkmaar
Hallo, deze vraag zal ongetwijfeld al een x malen zijn gesteld, maar ik wil het toch graag weten. Ik wil binnenkort mijn 1ste motorfiets aanschaffen (een Kawasaki zx-6r :} ), maar ik heb geen flauw idee of dat wel verstandig is. Volgens mij zitten er voldoende ervaren piloten op dit forum die deze vraag kunnen beantwoorden. Ik hoor het graag.

Gr.
Auspuff
 
Het lig allemaal aan jezelf of het vertandig is of niet. Heb een ZXR 750 8-) als eerste motor, is dat verstandig? Ik ben de enige die het weet, dus ik zal zeggen, it's your choise....

Als je weet dat jij jezelf in kan houden, is het geen probleem......

Suc6
 
Kijk hier eens even: eerste motor. Hier kun je een groot aantal topics vinden van mensen die met dezelfde vraag zaten als jij. Je kunt hier veel nuttige tips vinden, maar je zult ook zien dat de meningen over wat wel en niet verstandig is als beginnersmotor erg verdeeld zijn.

Ook hier is nog wel eea te vinden. :)
 
Hangt idd helemaal van je zelf af, ik zelf heb net (lees 1,5 maanden)
een Honda VFR750F als eerste motor.

Gewoon niet over je eigen kunnen heen gaan of proberen met andere mee te doen.
Rij gewoon je eigen tempo, gaat het vanzelf wel harder en dan is het leuk als je een wat snellere machine hebt.

Veel succes ermee!
 
ik ben blij met deze eerste motor in ieder geval (igg)

full
 
IK heb vorige week m'n eerste gekocht. Een zxr 750.
Je moet bij jezelf nagaan hoe je rijstijl is.
Hoe rijd je in de auto, hoe reed je op je brommer. Enz enz.
Ik ken mezelf en weet dat ik weinig risico's neem, en realiseer me dat mijn motor veel meer kan als ik en dat ik dus rustig moet beginnen. Vertrouwd raken met mijn fiets enzo. Het vermogen zegt mij niet zoveel, als je je rechterhand maar in bedwang kan houden.....

Success met je keuze.
Oh ja, 1 ding is wel belangrijk als je kiest voor een Kawa.
Dat ie groen is.... *D

Greetzzzzz ZXRacer
 
het is gewoon een kwestie van smaak en zelf beheersing denk ik. ik ben ook begonnen op een zx6r. Maar had helaas de zelf beheersing niet |( .
 
Het is inderdaad wat jezelf wilt. Ik weet dat ikzelf geen held ben en ben begonnen op een GS500E (ook omdat ik deze zo ongeveer gratis kreeg van een kennis). Na 4 jaar was ik hier wel helemaal op uitgekeken omdat ik dus niet mee kon komen op de snelweg. Ik ben nu overgestapt op een thundercat. Toch ben ik blij dat ik met zo'n kleinere motor ben begonnen omdat ik daar wel mee kon leren manouvreren en omdat deze motor nogal vergevingsgezind is als je een foutje maakt. 2 vrienden van mij zijn allebei met een zware racer begonnen en allebei geven ze achteraf toe dat ze misschien ook beter eerst op een makkelijkere motor hadden kunnen beginnen om eerst eens goed te leren sturen.
 
Ben zelf op Bandit 600S begonnen en was zeker geen verkeerde keus, maar na een jaar wilde ik veel liever sportiever gaan rijden en zit dus nu op een CBR600...
Keus van een motor is zó persoonlijk...
 
Ik vindt een MV Agusta Brutale wel een leuke motor om mee te beginnen
Ook om mee te eindigen trouwens

Ik begrijp dat dit een eikelig antwoord is maar het is ook een stomme vraag
 
Superduc, in hoevere is een vraag stom ? Volgens mij kan het geen kwaad om wat advies te vragen. Vragen naar de bekende weg .... Nou da´s wat anders :+

(ps. Ik heb altijd geleerd dat domme/stomme vragen niet bestaan)

Gr.
(pss. Als het een kawa wordt, dan wordt het beestje zwart)
 
och een ZX-6R is een prima motor om mee te beginnen hoor. niet zoveel vermogen dat je elke keer als je de bocht uitkomt voorzichtig op het gas moet gaan, omdat anders de achterband geen grip meer heeft, maar toch wel weer zoveel vermogen dat je je niet snel verveelt.

ook is het een mooie lichte stuurfiets met een relatief prettige zithouding.. wat minder extreem dan bijvoorbeeld een GSXR600.

als je hier al niet op mag beginnen, zou ik niet weten wat wel 'veilig' is. een bromfiets misschien? kun je jezelf ook prima op doodrijden hoor..

[edit] oranje is heel stoer jah! :9~ [/edit]
 
Terug
Bovenaan Onderaan