2 CT geplaatst!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, ik denk niet dat wij economisch de slimste zijn om MPP 2ct banden te monteren maar ach, dan zit het wel goed tussen de oren en de bandjes zijn op vrij lage temperatuur al heel goed. Op de weg gebruik je idd nog geen 20% van wat de bandjes kunnen.

Heb er ook al 3 dagen mee op het circuit gereden en ze slijten heel mooi af. Zelfs bij 30 graden geven ze nog geen krimp.

Om het tussen de oren weer goed te houden op het circuit en nog wat harder rond te durven gaan ga ik de volgende ciruitdag wel MPP RACE's monteren.

Al bij al een superbandje die 2CT.
 
Ahhhh, wat lief, allemaal jaloerse jongetjes :W

Heb er de "oude" MPP's onder liggen, ook errug fijn bandje hoor :Y
Veel plezier met je 2CT's :)
 
Alle powerranger-la-di-da daargelaten, Michelin is er wel als eerste in geslaagd om een trackdag-proof band te bakken die ook op de openbare weg in kou en regen erg snel gript, in tegenstelling b.v. tot de oudere Pilot Sport of de (vroegere) Super Corsas: Van die banden heb je meer last dan lust voor dagelijks gebruik.

Of je je ooit echt beperkt zou voelen door de grenzen die goede toer-sporters als de Pilot Road of Roadtecs je opleggen is natuurlijk de vraag en die zijn wel een stuk goedkoper om te rijden.
Maar hetzelfde kun je zeggen van dingen als 150 pk aan het achterwiel, carbon onderdelen, irridium bougies, peperdure stuurdempers en schokbrekers, wavy discs, synthetische olie, underseat-silencers, radiale remklauwen, sportgaas etc etc. Als mensen het idee hebben dat ze er beter van rijden moeten ze het zeker niet laten, het is goed voor de economie en de rest heeft een reden om minzaam te gniffelen, en da's prima want lachen is gezond ;)
 
Azijnzeiker(s)....laat die gast lekker blij zijn met zn banden....gelul altijd over het maximale eruit halen...al koop je ze alleen omdat je het profiel mooi vind, lekker boeiend.... :W
 
Alle powerranger-la-di-da daargelaten, Michelin is er wel als eerste in geslaagd om een trackdag-proof band te bakken die ook op de openbare weg in kou en regen erg snel gript, in tegenstelling b.v. tot de oudere Pilot Sport of de (vroegere) Super Corsas: Van die banden heb je meer last dan lust voor dagelijks gebruik.

Of je je ooit echt beperkt zou voelen door de grenzen die goede toer-sporters als de Pilot Road of Roadtecs je opleggen is natuurlijk de vraag en die zijn wel een stuk goedkoper om te rijden.
Maar hetzelfde kun je zeggen van dingen als 150 pk aan het achterwiel, carbon onderdelen, irridium bougies, peperdure stuurdempers en schokbrekers, wavy discs, synthetische olie, underseat-silencers, radiale remklauwen, sportgaas etc etc. Als mensen het idee hebben dat ze er beter van rijden moeten ze het zeker niet laten, het is goed voor de economie en de rest heeft een reden om minzaam te gniffelen, en da's prima want lachen is gezond ;)


@Bobbel Hoe bedoel je oudere Pilot sports, zit daar ook nog weer verschil in??
 
Azijnzeiker(s)....laat die gast lekker blij zijn met zn banden....gelul altijd over het maximale eruit halen...al koop je ze alleen omdat je het profiel mooi vind, lekker boeiend.... :W
klopt, maar val de rest van de wereld er niet mee lastig. :W
 
@Bobbel Hoe bedoel je oudere Pilot sports, zit daar ook nog weer verschil in??
Oeps, ik bedoel eigenlijk "ouder dan de Pilot Power", is dat niet min of meer de opvolger?

Ik weet niet of de Pilot Sport updates heeft gekend, ik heb me ooit laten ompraten ze op de Buell te zetten maar met het beschikbare (weliswaar bescheiden) vermogen was er maar moeilijk warmte in te krijgen, werkte alleen maar op trackdagen en dat doe ik maar een paar keer per jaar. En daar moet je daar nog naar toe rijden ook :P
 
De Pilot Power 2CT geeft mega vertrouwen; je stapt op en je kan gewoon vrijwel meteen vol gaan. Geen hellingshoek is te groot, grip lijkt oneindig, en wat een stabiliteit. Tijdens het rijden op de droge baan is er geen enkel moment geweest dat we de grens van de grip hebben gevonden, Ik weet zeker dat in dit geval de beperkende factor de rijder was en niet de band.

Rij impressie nat
Op het moment dat ik opstapte en de zeiknatte baan op reed zei mijn gevoel "dit is de 2CT", vol gas acceleeren op het rechte stuk in tweede versnelling….geen wielspin, waarbij de andere banden vanaf 11.000 toeren de spreekwoordelijk pijp aan Maarten gaven, bleef deze gewoon grip houden.

Dat geeft vertrouwen, insturen eerste bocht: woooww... ongekend, dit kan helemaal niet op deze baan, het moet spek en spek glad zijn. Ik kon de chicane nemen alsof deze zowat droog was. Natuurlijk geen elleboogschrapende hellingshoeken, maar zoveel vertrouwen dat zelfs stevig uitaccelereren uit een bocht mogelijk was.

Beetje sneu voor de concurrerende merken wel; deze band schept vertrouwen onder de meest extreem natte en gladde omstandigheden... is er dan wel een grens aan de 2CT, vraag je je af.

http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/3693/10

Remmentest:

http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/3693/12

IPV gelijk mijn topic en mijn aankoop aan alle kanten af te snauwen, stomme
negatieve commentaar altijd. Lees het gewoon is, misschien
is het ook wel wat voor jou.
 
Laatst bewerkt:
De Pilot Power 2CT geeft mega vertrouwen; je stapt op en je kan gewoon vrijwel meteen vol gaan.
Leuk voor op het circuit ja. Je zou trouwens eerst je blok nog warm moeten rijden of niet?

Maar welke levensmoeie rammeljosti gaat vol rijden op de openbare weg? Ja, ik ken ze wel, maar die stoppen ooit een keer, vrijwllig of niet. Dan krijg je van dit soort topics.

Met andere woorden, leuke band voor op het circuit, maar op de openbare weg niet nodig, MITS je het allemaal niet zo heel veel kan schelen en ook gewoon vol op de openbare weg gaat ;)

Ik wil je plezier niet ontnemen trouwens hoor, als jij blij bent met je bandjes is het prima maar ik krijg gewoon het gevoel dat je ons probeert te laten denken dat jij zó goed kan rijden dat je 2CT's nodig hebt :]
 
Laatst bewerkt:
Het gaat er mij met deze banden niet om dat ik overal vol kan gaan of van de openbare weg een circuit maak.

Het aller belangrijkste vind ik dat deze banden in de meest extreme omstandigheden, super goede grip dus veiligheid bieden.

Stel je gaat in de regen een keer harder door een bocht dan dat je eigenlijk lief is, dan zijn deze banden instaat om een verschil uit te maken tussen in de bocht, door het natte wegdek, onderuit glijden of op je motor blijven zitten.

De ADVIES prijzen zijn:

180/55/17 Advies prijs: € 297,-
120/70/17 Advies prijs: € 230,-

Waar ik ze gehaald heb krijg ik dikke korting, daarom heb ik er voor mijn broer ook gelijk gekocht. Maar je moet denk ik vanuit gaan dat bij de meeste dealers
Achter rond de 260 a 270 is en Voor rond de 200.
 
met die banden kun je het niet maken om tijdens een bocht ingehaald te worden door iemand die b.v met pilot-roads rijd.
dat zou een boei van een rood hoofd opleveren in de warme helm.
daar koop je zulke race-banden niet voor.......
 
el-perro,
al laat ik me voorbij rijden in een bocht door iemand die alleen op zijn velgen rijdt. Ik rijd voor mijzelf en voor niemand anders, al zet ik een M1 blok onder mijn yamaha en ik word ingehaald door een koekblik, ik bepaal het gas en ik bepaal zelf de bochten snelheid, als ik dan ingehaald word zegt dat niets over de banden en niets over het blok, maar over mijzelf. :Y

Mensen die zo denken die zouden idd als reden bij aankoop van zulke banden van de openbare weg een circuit moeten maken.
 
Leuk voor op het circuit ja. Je zou trouwens eerst je blok nog warm moeten rijden of niet?

Maar welke levensmoeie rammeljosti gaat vol rijden op de openbare weg? Ja, ik ken ze wel, maar die stoppen ooit een keer, vrijwllig of niet. Dan krijg je van dit soort topics.

Met andere woorden, leuke band voor op het circuit, maar op de openbare weg niet nodig, MITS je het allemaal niet zo heel veel kan schelen en ook gewoon vol op de openbare weg gaat ;)

Ik wil je plezier niet ontnemen trouwens hoor, als jij blij bent met je bandjes is het prima maar ik krijg gewoon het gevoel dat je ons probeert te laten denken dat jij zó goed kan rijden dat je 2CT's nodig hebt :]

Jij hebt tijd over om je hier druk om te maken..? Al geeft de band alleen maar meer vertrouwen, dan is het al een goede keus.. of je hem nu vol gebruikt of niet, in geval van nood kan het het verschil zijn tussen een geestelijke lock-up en rechtdoor de bocht uit of "hopla, tikkie platter en we rijden nog" .. t belangrijkste speelt toch in je hoofd af..

Ik snap TS wel.. ik heb sinds donderdag een nieuwe pilot power voor (niet de 2ct) en heb ook een euforisch gevoel als ik afstap.. In lange snelle bochten ligt ie als op rails en bij het kortere draaiwerk geeft ie mij ontzettend veel vertrouwen, 100x beter dan de BT020 die erop lag.. Ik kan nu echt lekker gooien en smijten met die fiets.. voor mij alleen maar ++ in het rijplezier.. *O*

@TS: lekker he :9 :] *O*

@TS: best duur nog volgens mij.. (wil niet spammen: maar kijk ook eens op www.sabra.nl - geldermalsen) ik heb mijn mpp's voor 300 e (voor en achter incl. omleggen van de voorband, achter ligt vast klaar..)
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt tijd over om je hier druk om te maken..? Al geeft de band alleen maar meer vertrouwen, dan is het al een goede keus.. of je hem nu vol gebruikt of niet, in geval van nood kan het het verschil zijn tussen een geestelijke lock-up en rechtdoor de bocht uit of "hopla, tikkie platter en we rijden nog" .. t belangrijkste speelt toch in je hoofd af..

Ik snap TS wel.. ik heb sinds donderdag een nieuwe pilot power voor (niet de 2ct) en heb ook een euforisch gevoel als ik afstap.. In lange snelle bochten ligt ie als op rails en bij het kortere draaiwerk geeft ie mij ontzettend veel vertrouwen, 100x beter dan de BT020 die erop lag.. Ik kan nu echt lekker gooien en smijten met die fiets.. voor mij alleen maar ++ in het rijplezier.. *O*

@TS: lekker he :9 :] *O*


Goed verwoord! Alleen de 1e keer schrok ik me te pletter. Ik countersteer noal veel en hijdonderde zowat tegen het asfalt..ff wennen en je wil niet meer anders ;)
 
Goed verwoord! Alleen de 1e keer schrok ik me te pletter. Ik countersteer noal veel en hijdonderde zowat tegen het asfalt..ff wennen en je wil niet meer anders ;)

Ik wil in een bocht ook nog wel eens iets teveel aan mn clip-ons hangen of countersteeren, maar ik krijg verdomd weinig beweging in die stuurhelften.. :+

Zo veel anders dan die BT020's :o ..vooral bij snel insturen (ook op lagere snelheden) gaven deze heel weinig vertrouwen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan