Hallo Gruezi
Hmmm, heb 2 viercilinders gereden en een 3 cilinder (YamaXS750) en nu rij ik een 2 cilinder virago 750.
De meercilinders lopen veel rustiger en met minder trillingen.
Pakken soepel op en je draait altijd hoger in toeren.
Bochtenwerk gaat heel soepel omdat ik vond, dat je met die meercilinders heel fijn doseren kan.
Ze starten vlot(ter) en met minder lawaai.
wil je snel van a naar b en langere afstanden zonder getril onder je b......., dan moet je voor een meercilinder kiezen.
Ik wil ze chter niet weer.
Het eeuwige "gezoem" en je voelt niet dat er echt iets leeft onder je.
Bochtenwerk is voor mij niet belangrijk en lange afstanden rij ik ook niet meer.
het lekkere rauwe starten van de virago en het karakter van die motor vind ik heeeeeeerlijk. Lekker tuffen en laag in toeren.
En onderin zit genoeg geweld om snel weg te komen.
alleen het bochtenwerk vergt meer aandacht en anticipatie.
Het viercilinderwerk had ik niet willen missen en nu wil ik de virago nooit meer missen.
ik denk dat het afhangt van wat jij voelt op zo'n motor.
Je moet ze allebei proberen om te weten wat het is en hoe jij er op (geestelijk) reageert.
ik kan je geen advies geven voor een keuze, wel de ervaring delen.
nouja, wel het advies dus om absoluut proef te rijden.
succes met de keuze.
Roco