Een 2takt kan onbelast op een gruwelijk arm brandstof/lucht mengsel lopen.
Hierdoor wordt alles heel erg heet waaronder de massatip van de bougie. Die wordt roodgloeiend.
Dat hele arme mensel ontstaat door het in trekken van valse lucht met een fijne olienevel uit de bak en wat benzine uit de carb via de stationair sproeier.
Daarom liep hij ook alleen op de rechter cilinder
Is het nu wel te begrijpen dan voor jullie?
Een 2takt is wezenlijk anders als een 4takt en gedraagt zich dus ook heel anders.
Ik denk dat dit het antwoord is.Een 2takt kan onbelast op een gruwelijk arm brandstof/lucht mengsel lopen.
Hierdoor wordt alles heel erg heet waaronder de massatip van de bougie. Die wordt roodgloeiend.
Dat hele arme mensel ontstaat door het in trekken van valse lucht met een fijne olienevel uit de bak en wat benzine uit de carb via de stationair sproeier.
Daarom liep hij ook alleen op de rechter cilinder
Is het nu wel te begrijpen dan voor jullie?
Een 2takt is wezenlijk anders als een 4takt en gedraagt zich dus ook heel anders.
Het is slechts een veronderstelling. Misschien is die krukas er al uit geweest, of het is gewoon niet zo. En een bougie die roodgloeiend is geweest, zal tenminste gedeeltelijk schoongebrand zijn. Dat moet te zien zijn.Ik denk dat dit het antwoord is.
Geen kool of roet voor nodig.
Om de carterhelften weer goed af te dichten moet je een vloeibare pakking gebruiken die of uithard door druk of door een gebrek aan lucht/zuurstof. Niet die siliconen zooi.
volgens mij kan een tweetact niet nadieselen, er is geen verbinding met de versnellingsbakolie of andere olie die verbrand kan worden...maar volgens mij splitst idd de gaskabel , en kanhet dus zijn dat de gasschuif vol open stond, en/ of niet meer goed kon bewegen
BS
Die siliconen-zooi heeft mij nog nooit in de steek gelaten en ik heb echt wel al "meer dan een hoopje" 2-takten open gehad. geen enkel carter weer moeten openen omdat het een lek heeft.
KR1S kop met enkel O-ringen voor de verbrandingskamers en met "die zooi" al het water afdichten -> in 15 jaar nooit waterlek gehad.
Ook een tweetakt kan stevig nadieselen hoor.
Vandaag blok gestart, gaat alleen met ether, en dan klimt hij meteen in de toeren met gas dicht
Tot 2 x toe. Stoppen deed hij met contactslot nog maar zijn maar niet verder gaan testen.
Top end eraf, zuigers en koppen waren heel licht van koolstof laagje voorzien.
Cilinders 2 was vettig tegen de kop
(Vorige keer toen de machine op hol sloeg was bougie Rechts helemaal schoon gebrand (isolator spierwit))
Tussen de carbsrubbers en cilinder zat geen pakking
Er van uit gaande naar ook andere toppics gelezen the hebben:
T500 ook zoiets
en beweringen van daddyphilipsen zijn we gaan bellen en hebben in Dommelen iemand gevonden die de krukas kan helpen aan nieuwe keerringen.
ook waren de Oringen rondom de lagers op de carterhelften hoogte beschadigd.
Graag nog een tip: welke vloeibare pakking te gebruiken voor de carterhelften?
We kregen al een Tip om die oranje locktide te gebruiken, maar die bleek op paar plaatsen nog vloeibaar ( blok is 26-12 ook open geweest voor de kickstarter)
Ja vooral dezeOok een tweetakt kan stevig nadieselen hoor.
Ook een tweetakt kan stevig nadieselen hoor.
Krukaskeerringen lek.
En dan kan er zowel lucht als olie in de cilinders komen.
Rechter cilinder staat in verbinding met versnellingsbak gedeelte en wordt alleen gescheiden door de krukaskeerring.
Verklaart ook het slechte starten