Yamaha xj600s loopt op 2 cilinders

Robert12

MF'er
4 feb 2024
37
7
Hallo iedereen,
Mijn naam is Robert en ik ben nieuw op het forum. Dit is ook de eerste keer in mn leven dat ik een bericht plaats.
Ik was op het forum aan het zoeken omdat bij mn motor cilinder 3&4 het niet doen (Yamaha xj600s '1994). Als ik de bougiedoppen eraf trek blijft ie gewoon verder lopen. Als ik dit bij cilinder 1&2 doe, valt ie wel uit. Spuit ik remmenreiniger in carb 3 en4 slaan ze aan spuit ik in cilinder 1&2 dreigt ie uit te vallen. Als ik op carb 3&4 lucht in blaas met de compressor op de sproeier van boven (terwijl die op de motor aangesloten zit en draait) zie ik luchtbellen in mn infuustank, doe ik dit bij 1&2 zie ik geen luchtbellen in mn infuustank. Als ik gewoon lucht blaas in de carb van boven, blaast ie heel veel benzine eruit op 3&4, op 1&2 doet ie dit niet. De inlaatrubbers zijn nieuw.
Nu ging ik ff mn olie bekijken en dacht ik dat ie te hoog stond, heb ik de moer los gedraaid en er komt dan benzine en olie uitlopen. Heb de carbs weer schoongemaakt maar 3&4 blijven maar niet werken.
Wat zou ik eventueel nog meer kunnen doen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Vriendelijke groet,
Robert
 
Als ik op carb 3&4 lucht in blaas met de compressor op de sproeier van boven (terwijl die op de motor aangesloten zit en draait) zie ik luchtbellen in mn infuustank, doe ik dit bij 1&2 zie ik geen luchtbellen in mn infuustank. Als ik gewoon lucht blaas in de carb van boven, blaast ie heel veel benzine eruit op 3&4, op 1&2 doet ie dit niet. De inlaatrubbers zijn nieuw.
Wat je hier bedoelt is me niet helemaal duidelijk, mss ff n foto erbij zodat we zien wat je bedoelt..

Maar het riekt ernaar dat de vlotter niet afdicht en zodoende overloopt..??🤔
 
Ik heb ze helemaal schoongemaakt en uitgeblazen. Heb ook de sproeiercompartimenten losgemaakt en weer terug gezet. Ik ga ze er zo weer afhalen
 

Bijlagen

  • 20240204_131453.jpg
    20240204_131453.jpg
    442,2 KB · Weergaven: 0
  • 20240204_131500.jpg
    20240204_131500.jpg
    381,1 KB · Weergaven: 0
  • 20240204_131523.jpg
    20240204_131523.jpg
    410,6 KB · Weergaven: 0
Dit is carb 3 en 4
 

Bijlagen

  • 20240204_133124.jpg
    20240204_133124.jpg
    397,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240204_134349.jpg
    20240204_134349.jpg
    419,8 KB · Weergaven: 0
  • 20240204_134357.jpg
    20240204_134357.jpg
    272,1 KB · Weergaven: 0
  • 20240204_134404.jpg
    20240204_134404.jpg
    361,4 KB · Weergaven: 0
  • 20240204_134413.jpg
    20240204_134413.jpg
    470,4 KB · Weergaven: 0
Je hebt ze dus nu voor je liggen, probeer dan eens t volgende..
Je maakt een slangetje aan je vulpunt van de carburateurs , dan hou je de hele gasfabriek op z'n kop zodat de vlotternaalden aanliggen en blaas dan eens in de/dat slangetje, ze moeten dan afdichten, draai je ze weer om dan blaas je door, herhaal dat n paar keer zodat je elke keer constateert dat ze op de kop sluiten..
 
Ik heb t geprobeerd. Als de carbs in de orginele stand staan ( inlaatrubbers naar beneden) dan kan ik er doorheen blazen. Draai ik de carbs om (inlaatrubbers naar boven) dan kan ik er niet doorheen blazen
 
Ik zie nu dat mn nokkenas kettingspanner is gebroken :(
Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Bij het loshalen goed kijken of hij niet ondersteboven is gemonteerd en de nieuwe dan wel goed terugzetten. kan ook zijn dat hij gemonteerd is terwijl de spanner te ver uit stond en toen brak. Uit mijn hoofd monteer je de spanner en dan pas de veer+grote zeskant dopmoer in het midden.

Het niet goed lopen van cil 3&4 zal er niet direct mee te maken hebben, maar het is niet goed
 
Bij het loshalen goed kijken of hij niet ondersteboven is gemonteerd en de nieuwe dan wel goed terugzetten. kan ook zijn dat hij gemonteerd is terwijl de spanner te ver uit stond en toen brak. Uit mijn hoofd monteer je de spanner en dan pas de veer+grote zeskant dopmoer in het midden.

Het niet goed lopen van cil 3&4 zal er niet direct mee te maken hebben, maar het is niet goed
Lijkt mij niet verstandig om te adviseren de oude eruit te halen en een nieuwe te monteren zonder het risico op verspringing van de ketting te vermelden.
En de mogelijke gevolgschade daarvan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan