2-takt toch bezig aan de come back?

2-takjes, nu ook in nl!

  • ja man, we lopen wat achter maar dan!

    Stemmen: 1 2,3%
  • Meer een post voor rob_RD

    Stemmen: 4 9,1%
  • Stinkdingen, zijn het en blijven het

    Stemmen: 8 18,2%
  • Gaan altijd stuk

    Stemmen: 7 15,9%
  • duur in onderhoud (ech nie)

    Stemmen: 1 2,3%
  • Hoe 2'er hoe beter!

    Stemmen: 1 2,3%
  • Build them, drive them, blow them, rebuild them

    Stemmen: 16 36,4%
  • Love of my live

    Stemmen: 6 13,6%

  • Totaal aantal stemmers
    44

obme_ief

MF veteraan
2 aug 2003
1.190
0
scheemda
zit hier nu ook al even en als 2-takt eigenaar was het maar een zwaar bestaan maar zo de laatste tijd...

het lijkt wel of ik er steeds meer zie, vooralsnog vooral de oudere suzuki's (buiten de moderne rs'en en mito's dan) ook de andere merken worden steeds meer vertegenwoordigt.

wat julie, is nederland eindelijk ook zover dat ze de oude 2 takjes weer gaan waarderen waar engeland en duitsland ons al lang voor zijn gegaan?
 
Zelf zou ik nooit meer 2takt willen. :X
4takt bevalt me prima op alle fronten.
 
nog even dan, de techniek van een cb 400 uit het jaar kruk staat ook stil, da's het punt dus niet ;)
 
Nou... de 4t heeft een behoorlijke ontwikkeling meegemaakt.

Als je de z1000 uit kruk vergelijkt met de R1 uit nu????
 
Toch waren er 990 cc viertakten nodig om de 500 cc tweetakten de baas te kunnen. Op de circuits stond de ontwikkeling van de tweetakt namelijk niet stil. Ach, ik heb een hoop plezier van mijn oude tweetaktjes, maar dat zou ik ook hebben van een mooie CB350 of CB750. De Suzuki T500 was nou eenmaal een motor waar ik in mijn jeugd van onder de indruk was, en die moest en zou ik als ouwe lul gewoon hebben. Voor hetzelfde geld zou ik dat met een Honda CB500 hebben gehad.
 
2 takt comeback? :+

daar is het veel te onderhoudsgevoelig / onpraktisch voor.
 
'comeback' moet men relatief zien he...

bedoel natuurlijk niet dat er binnen nu en een jaar meer 2takts als 4takts op neerlans wegen rondtuffen natuurlijk. :)

meer dat de oude zooi een 'herwaardering' krijgt *O*

trouwens, wie nam het woord 'comeback' in de mond?
(moest even trug lezen hoor)
 
Laatst bewerkt:
De mensen willen inderdaad een 2t terug,elke x als ik naar zwitserland ga neem ik ermee terug,ben ze meestal zo kwijt.
Wel voor erbij,niet als hoofdvervoer terwijl het makkelijk kan.
 
Ik herinner me nog hoe verbazend goed de 500cc twee-takten meekwamen met de 990 vier-takten in het GP overgangs-jaar, bewijs dat er niks mankeert aan twee-takten. Ik denk alleen dat het imago voorgoed verpest is, 2 takt wordt meer met communistische onderdrukking geassocieerd dan met GP droom-machines.
Ford heeft niet al te lang geleden een superlichte en efficiente 2 takt 3 cilinder ontworpen voor de Fiesta maar zag van produktie af uit vrees voor imago-problemen. Ook Honda had een paar jaar terug een paar revolutionaire 2 takt prototypes in Paris Dakar meelopen maar heeft kennelijk ook niet het hart om door te zetten ondanks alle technologische successen.

De meeste motorrijders zijn conservatiever dan Maggie Thatcher en meer in styling-details en image geinteresseerd dan techniek; ik denk niet dat 2 takten een kans maken ben ik bang. Maar als straks de olie op is en we op koolzaad gaan rijden, wie weet?
 
jij, in je topic titel :+

alzheimer? })

lees ik er toch weer overheen :)

jullie missen het punt, gaat er niet om hoe goed of slecht ze wel niet zijn, ze hebben een zekere charme en er is gebleken dat die in andere landen meer onderkent word als hier in het koude kikkerlandje, had het idee dat die charme ook hier een beetje 'herondekt' werd maar wat ik tot nu toe lees :X

:+
 
gelijk heb je :) :) Een van mijn machines is een ouwe MZ BK 350 van ´58. Niet alleen een leuk model, maar de 350 cc tweetakt boxer (!!) beschikt best over een hoop power en een vracht rijplezier. Accelereert als een arabische hengst en koppel als een Brabants trekpaard :] :]
Altijd leuk wanneer andere rijders ( old- en nieuwtimers) wat staan te grinniken, om vervolgens, in een heerlijk wolk van tweetaktparfum, stomverbaasd achter te blijven.
Natuurlijk is ie geen partij voor modernere machines, maar daar heb ik dan weer ander speelgoed voor.
 
De meeste motorrijders zijn conservatiever dan Maggie Thatcher en meer in styling-details en image geinteresseerd dan techniek ik denk niet dat 2 takten een kans maken ben ik bang. Maar als straks de olie op is en we op koolzaad gaan rijden, wie weet?

Nou, zoveel techniek zit er nu ook weer niet in een 2-takt O-)
 
ik geloof niet dat er een come back inzit, de meeste mensen rijden liever op een motor dan dat ze eraan sleutelen.
 
pa heeft een ZX9R en een GT550 voor de hobby, en die wil hij helemaal om gaan bouwen naar een oude racer gewoon voor de hobby
 
met de nieuwe (europese) 25 kw regels wordt het voor beginnende rijders toch steeds aantrekkelijker om een 2takt te pakken ivm de pk/kg verhouding
 
Terug
Bovenaan Onderaan