2 vs 4 (TL1000R vs GSXR 1000)

Wij hebben een 2- (SV1000S), een 3- (S3) en een 4-cilinder (CBR1000RR) in de garage staan.
Bladerummer zal nooit voor zijn plezier met de SV op pad gaan. Hij vindt het acceleratievermogen van de CBR heerlijk, en vindt een tweecilinder (hij heeft er al meer geprobeerd naast de SV) veel te bokkig.
Ik vind de Blade wel leuk, maar ik benut het vermogen nooit, ik kom amper boven de 7000 toeren. Bovendien vind ik dat jankende geluid niet echt mooi.

Hij is dus een viercilinder rijder, ik een tweecilinderrijder. En dat zal niet snel veranderen.

En de driecilinder? Die vinden we dus allebei geweldig: het koppel van de tweecilinder bij lage toeren, maar een langer eindschot.

Overigens is een TL natuurlijk al een paar jaar oud, die moet je dan dus wel vergelijken met een even oude GSX-R. Nieuwe GSX-Rren zijn natuurlijk superieur wat betreft remmen, vering, gewicht, etc. etc.

@ Pogostick: het is an als het woord erachter met een klinker begint (a house, an apple). Volgens mij is het dus anYZF, maar aR1
 
Laatst bewerkt:
Ik snap hoe je dat bedoelt, zou ik ook zeggen..

Maar in dit geval weet ik 't bijna zeker :)

'an yzf' is amper uit te spreken :P
'a yzf' is wel te doen
 
Zag je een bord 100 in australië? Cool, autoweg met 160km/u 8-)
Voordeel aan de tl lijkt me idd dat je gewoon altijd brute power hebt, maar.. tja, zo'n r1 is gewoon een hele andere ervaring.

Trouwens, in je sig... is het niet 'I would go on a YZF-R1' ?

Als je het 'YZF' weg laat klopt 'an' wel.

160? nee gewoon 100 of 130 als je tussen de regels leest :9 30km/h te snel is rijbewijs weg. Helaas is het voor mij iets speciaals. Steden zijn hier zo groot dat je over het algemeen 40 minuten moet rijden voor dat je eindelijk de buiten wegen tegen komt met 100 of 110. |(


cheers voor het a- an fiasco ;) Hoe was het ook alweer "an" alleen bij klinkers en cijfers
oid.

edit: Nou rest alleen de vraag is Y een klinker of niet. Is Y niet officieel IJ en dan is I zeker een klinker :? :+ Misschien te ver gezocht of whatever en met uit spreken best simpel hoor... Gewoon ~~un why set eff arh won~~
Anyway het stond zo op een bumper sticker. e-bay ge-checked bumper sticker staat a Yamaha.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap hoe je dat bedoelt, zou ik ook zeggen..

Maar in dit geval weet ik 't bijna zeker :)

'an yzf' is amper uit te spreken :P
'a yzf' is wel te doen

ik vind an yzf R1 juist veel makkelijker uitspreekbaar dan a yzf R1.
dit komt puur door de klinkers, je zegt toch ook an electric fence en toch niet a electric fence, het klinkt gwn niet.
dus Bear, verander het gewoon maar terug in an 8-)
oh ja, geluid van tl1000 is vet!!!!! :}
 
Maar nog altijd een heel stuk beter dan een SV1000. :)
De SV1000 was een poging van Suzuki om nog wat geld te verdienen van de (commercieel) mislukte TL-reeks en is logischerwijs wat minder uitgesproken sportief en civieler. Maar je krijgt wel erg veel waar voor je geld: hier in de UK zie je soms nieuwe overjarige modellen bij officiele dealers voor rond £4500, daar koop je nauwelijks een fatsoenlijke 2e hands VTR1000 voor om maar es wat te noemen. En je bent ook van de rampzalige rotatie-demper verlost :P
 
De SV1000 was een poging van Suzuki om nog wat geld te verdienen van de (commercieel) mislukte TL-reeks en is logischerwijs wat minder uitgesproken sportief en civieler. Maar je krijgt wel erg veel waar voor je geld.
Eens. :Y En het is ze nog gelukt ook. :X

Dat blok is overigens ook te vinden in diverse andere motoren. :)

Bimota SB8 :9~
Cagiva Raptor :9
Kawasaki KLV-1000 :}
Suzuki DL-1000 V-strom O-)

Ben er vast nog wel een of twee vergeten. ;)
En je bent ook van de rampzalige rotatie-demper verlost :P
Zelf wel eens mee gereden dan? :P Ik had er igg geen last van, zelfs niet op Zandvoort. :]

De Soes testcoureurs hadden er ook geen geen moeite mee.
Anders brengen ze ook geen motor uit m`et rotatiedemper natuurlijk.
De negatieve verhalen zijn behoorlijk overdreven. 8-)
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk hebben we allemaal beide nodig :9

als ik met een suffe kop naar m'n werk vertrek heb ik ook liever een dikke twin
dan een snijdend machientje

en als ik terugkom op een hete zomeravond heb ik weer liever the singing four :+
 
:^

Wel vind ik het erg grappig dat er elk jaar weer topics omhoog komen, omdat mensen toch de charmes van de TLR zien. En dat voor een oude roestbak in verhouding tot de recente 180+ pk machines. :)
 
Laatst bewerkt:
@ Pogostick: het is an als het woord erachter met een klinker begint (a house, an apple). Volgens mij is het dus anYZF, maar aR1
Volgens mij gaat het erom of het woord erna fonetisch met een klinker begint. Het wordt dan dus an R1 maar a Z1000.
 
gsxr versus tl1000

dan maar meteen een rsv mille....!
De RSV mille is veel te soepel qua motorblok.
Die heeft met die 60 graden twin nog het meeste weg van een vierpitter. _O-

Het stuurt wel een stuk beter, maar de beleving verder.. '(
 
Laatst bewerkt:
Rot op met die R1, het gaat hier over de soes. :W

full
 
uhm mijn mening... ik heb zelf nu al ongever 2 jaar een gixxer 1000. broer van mij heeft laatst een tlr gekocht, een geweldig mooi ding echtwaar. dat geluid zware trillingen gewoon,zitten titanium hotcams onder echt bruut. heb er een rondje op gereden en is echtleuk rijden vooral als je bij een wat hogeretoerental t gas dicht draait BAM BIEM GEDENG zoiets maar dan mooier.maaaaaar aangezien ik een gixxer gewend ben, zocht ik al heel snel naar t vermogen en dan metname bovenin, because trust me dude een gixxer heeft echt genoeg vermogen onderin. dus met een tlr kan ie wel mee. je moet niet vergeten dat de gixxer wel een motor is uit minimaal 2001 en een tlr zal dekn ik een 98 99er zijn..

langverhaal kort maken ff. tis maar waar je hart ligt maar beide echt top motoren
 
Maarrrrr....

Welke indruk heeft de topicstarter nu gekregen? :?
 
Laatst bewerkt:
ik hoop dat hij nu een goede keuze kan maken... ik wil toch een keer op een TLR rijden, want ik vindt het geweldige motoren
 
Zelf een gixxer 1000 2 jaar gereden en een paar keer op een TL-R.
De gixxer zal de TL-R helemaal zoek rijden (bij dezelfde capabele rijder dan he).

Inderdaad wel ff iets hoger in de toeren zitten (iets ja, want de gixxer heeft genoeg onderin).

Aniewee, dit is puur een "(zeer) sportief" oogpunt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan