Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

20 W 50 OLIE in mijn motor

dikkevinger

MF'er
15 jul 2001
203
0
Heerhugowaard
Jawel mijne heren dit is wat ik in mijn BMW R1100S heb gekregen van de dealer. Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn, en het is mij niet geheel duidelijk wat er nu het beste in kan. Verschillende dealers en wederom verschillende verhalen, die varieren van 0 W-40 tot mijn dealer met 20 W 50 wat mijn inziens toch een beetje te gortig is.

Wat vinden wij hiervan en wat adviseerd U ???

P.S. Neig zelf naar het midden = 10 W 40.

C.U.


 
wat is er mis met 20W50, we leven in nederland waar het niet -20 vriest, dus waarom zou je

net als mn chevy die schrijft 5W30 of 0W30 voor, maar 10W40 mag ook mits het niet te koud is buiten
 
  • Onderwerp starter
  • #4
Ehhhh 10w40 gewoon gebruiken..... Mijn motor is verplicht bij dealer in onderhoud ivm garantie. Kom er nu achter dat de dealer er 20w50 in heeft gegooid ipv 10w40. Om aan de garantievoorwaarden te voldoen mag ik er zelf niet mee gaan wisselen. Ennuhhh inderdaad echt koud wordt het niet maar 20w50 is errrrrrug dik hoor, en een beetje moeilijk te krijgen

C.U.


 
ik weet niet in welk gat jij leeft, maar 20W50 is volop te krijgen hoor
hier in Nijmegen zit Termaat Yamaha dealer, levert Bell Ray ( DE olie ), Tijnagel Honda dealer , levert het ook gewoon maar dan Castrol

en elke Harleyzaak levert het

( en nou niet gelijk zitten mauwen over harleys en tractoren met dikke stroop )
 
Ik rij ook rond met 20W50 (Bel-Ray) maar dan in een luchtgekoelde motor die wat warmer word bij stadsverkeer en in de zomer.

Als je het nog beter dan 10W40 wilt hebben kun je kiezen voor een grotere spreiding zoals 0W50, maar dat is alleen maar zonde van het geld.

[edit]Ik zag dat niels me al voor was.
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat het in dit topic moet maar wat willen al die getalwgetal zeggen ? het getal achter de W is de dikte hoe hoger het getal hoe dikker de olie..toch?

en wat heeft het dan voor nut om bijvoorbeeld 0w50 te nemen ? ofzoiets dergelijks ?
 
getal voor de W = dikte bij hoge temp. Getal na de W is dikte bij lage temp.

20W50 is niet vreemd voor eem BMW hoor, de meesten rijden er op. En de mijne zeker . De olie is gewoon te krijgen bij een beetje dealer, geen probleem.

En Jeroen: een R1100S is ook luchtgekoeld...
 
Thanks voor de reactie's. Kreeg bericht van meerdere mensen en uit die reacties blijkt eigenlijk dat in ons klimaat bijna alle oliesoorten wel voldoen (met de goede spec's dan).
Ga dus gewoon op 20 w 50 door met inrijden. Na 10.000 wordt de olie waarschijnlijk door dealer vervangen/veranderd.

C.U.


 
Ik stop er bij mijn volgende beurt ook 20W50 in, voor de winter moet dat toch weer vervangen worden, dan weer 10W40.

Je verbruik vban olie zal wel omlaag gaan met dikkere olie, dus da's ook weer mooi mee genomen..
 
 
Laatst bewerkt:


Hè hè,eindelijk iemand het begrepen!!!

 


Ja, zoiets bedoelde ik ook..