2005 VFR 1200? Gaat hij komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt inderdaad, de geruchten zijn dat dit de vervanger van de Blackbird is. Volgens Honda, komt in augustus/september het grote nieuws over de opvolger van de CBR1100xx. Zou 5 cilinder 1200 met VTEC hebben, bruut vermogen.

Persoonlijk vind ik het huidig model een stuk mooier.............. mischien in het echt of zittend op de buddy, andere mening.

Ik ben benieuwd,


Ben
 
Ik las op de cover van een duits blad iets over een Honda V5 1400 cc......
Waar gaat dit heen?
 
200 mph....das dus 360 km/u.....lekker fietsje dan
Mm, is meer 320 km/u maar inderdaad niet bepaald traag.

Ik vraag me af wat er eigenlijk zo geweldig is aan een V5? Het lijkt zo onlogisch om een V motor te maken met een oneven aantal cilinders (qua uitbalancering en ontstekings-afstand en zo). Nu houdt Honda wel van een technische uitdaging maar waarom geen V4 of V6? Of zie ik iets over het hoofd?

Ook boeiend dat Honda voor de 2e keer de 4-in-lijn modellen gaat "vervangen" voor V motoren. In de jaren 80 deden ze dat ook met de VF(R)750/1000 modellen. Veel klanten bleven echter vragen om 4-in-lijn en, "geholpen" door de problemen van de vroegere V-fours, zijn ze toen weer naar 4-in-lijn "teruggekeerd" in de vorm van de CBR600 / 1000.
Dus OF de BB blijft gewoon bestaan, OF de Honda marketeers hebben een slecht geheugen...?
 
Ik vraag me af wat er eigenlijk zo geweldig is aan een V5? Het lijkt zo onlogisch om een V motor te maken met een oneven aantal cilinders (qua uitbalancering en ontstekings-afstand en zo). ?

Is weer een afleiding van de raceversie (MotoGP), en het geluid is geweldig!!
Als je de verklaring leest waarom er een V5 is lijkt het allemaal erg logisch.
Is een erg technisch stukje die ik niet meer zo na kan vertellen.
Kan me herinneren dat audi een een 5 pitter heeft en die doet het al jaaaren bijzonder goed.
 
Ook boeiend dat Honda voor de 2e keer de 4-in-lijn modellen gaat "vervangen" voor V motoren. In de jaren 80 deden ze dat ook met de VF(R)750/1000 modellen. Veel klanten bleven echter vragen om 4-in-lijn en, "geholpen" door de problemen van de vroegere V-fours, zijn ze toen weer naar 4-in-lijn "teruggekeerd" in de vorm van de CBR600 / 1000.
Dus OF de BB blijft gewoon bestaan, OF de Honda marketeers hebben een slecht geheugen...?

Volgens mij worden nu de V4 motoren (VFR en Pan european) van Honda toch wel als zeer fijn ervaren en zijn goed doorontwikkeld (dus weinig problemen).

En 4-in-lijn is erg saai en veelgebruikt. Dus om je te onderscheiden van de rest is zo'n V-veel motor een goed idee :}
 
190 Honda PK's?


[me]Sigma herinnert zich de voorpagina van Fast bikes bij de launch van de eerste blackbird: 190 MPH? MY ARSE :+ [/me]
 
En 4-in-lijn is erg saai en veelgebruikt. Dus om je te onderscheiden van de rest is zo'n V-veel motor een goed idee :}

saai? je moet een 4 in lijn ook wel boven het toerental houden waar je twinnetje ophoudt he, anders is het idd niet zo spectaculair :+

en misschien wordt het wel zoveel gebruikt omdat het de beste motorconfiguratie is? O-)
 
nee,
omdat dit een relatief goedkope en simpele constructie is zodat jan en alleman motor kan rijden voor weinig.
ieder type heeft zijn voor en nadelen.

best kan natuurlijk op op productie kosten en onderhoudsgemak slaan O-) (in combinatie met achterlijk hoge vermogens die eruit geperst kunnen worden :9 )
 
Zal best,maar istie van Sete niet sneller?
Maar die 4 in lijn is ook geen standaard 4 in lijn, heeft met de ontsteking te maken volgens mij.

Hij ook klinkt niet als een 4 in lijn trouwens :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan