Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

@Komkommer: ik heb vanavond dat verhaal over de rally in Marokko nog eens gelezen. Wat een fantastisch verhaal !!!!

Ik ben zelf meer Honda liefhebber maar ik lees hier graag mee over de TT700, echt gave motorfiets. In de tijden van de eerste XT reed ik op een Suzuki DR400s. Voor 900gld verkocht in ca 1995 op de motormarkt Hardenberg. Grrrrr.
 

Momenteel neig ik het meest naar Garmin, omdat ik nu al Garmin heb en bekend ben met de bediening en de programma's. Ook vind ik het gebruik van Tracks bij offroad een groot voordeel. Aan de andere kant zijn die kronkelroutes van TomTom weer een voordeel. Dat Onroute van Garmin heb ik gehad, maar dat vond ik niks. Maakte lang niet zulke mooie routes als TT. Die Montana is voor offroad weer perfect. Voor wandelen heb ik al een Garmin Etrex, maar die is voor de motor niet praktisch. Dus ik ben er nog niet uit, op de motorbeurs ga ik maar even buurten bij Waypoint en kijken of ik daar nog wat interessante info op kan doen.
 
De Garmin heb ik bij waypoint gekocht met de zumolock en motorroutes , en etui als pakket , dacht de premium uitvoering (519€)
Na 13 jaar 550 aan iets nieuws toe.......
 
Altijd Garmins gehad. Als laatste de 595. Met de Zumo 550 kon ik goed overweg. Nooit problemen. Met de 595 kan ik maar geen vriendjes worden. Zal vast aan mij liggen. Uit nieuwsgierigheid de TomTom 550 (meen ik) gekocht. Wat een verademing qua bediening en het maken van routes. Wat een gemak! Helaas geen tracks. Twijfel nog of ik de Zumo weg doe, heb ook nog een gpsmap liggen voor off road.
 


Ik ga dit jaar gewoon weer proberen met de telefoon, scherm van m'n huidige telefoon (S10e) is een stuk beter afleesbaar dan m'n vorige telefoons. Heb nog wel een Garmin 550 op de Strom maar dat ding is nu wel heel oldschool (werkt op zich wel prima). Heb ook een Tomtom 410 gehad maar na 2 jaar verkocht omdat ik me mateloos irriteerde aan hoe langzaam die was met berekenen (de nieuwere schijnen wel beter te zijn).

Kronkelroutes van Tomtom zijn wel ideaal (miste alleen de optie om bbk te vermijden in NL..), ben niet zo van het plannen en routes maken dus hopelijk kan Kurviger of iets dergelijks dat opvangen op de telefoon.
 

Ik lees dit toevallig gave reis hoor! ik ben zo'n 12 jaar trucker geweest in de US en Canada, laat maar horen als je een contact adres zeokt of iets wilt weten, heb er nog veel vrienden en familie, helaas nog niet zo'n toppe T7 maar dat komt nog wel.
 
@hookeniggy Dank, altijd goed om te weten! We zijn daar voorlopig nog niet. We gaan in oktober en dan naar Santiago de Chili zijn waarschijnlijk pas in het voorjaar in de USA. De Yamaha is het niet geworden. We nemen voor ongeveer €950 per stuk onze eigen motoren mee. Dat is toch best wel veel minder geld dan twee Yamaha’s kopen en die dan ook nog verschepen. Ik wilde die daar laten staan zodat we aan die kant ook makkelijk kunnen rijden. Maar ja....
Ik heb ook twee neven die vracht rijden in Canada.
 
Gister op de beurs natuurlijk genoeg Tenere's te vinden, dus mooi even wat inspiratie op kunnen doen. Op de stand van Bartang stond een hele dikke, daar hing nog eens voor 10k aan accessories aan. Nog wat rond gekeken naar mogelijkheden voor bagage, en bij BikeP&R een mooie houder voor de Navi gevonden dus dat probleem is ook opgelost. Genoeg mooie spulletjes gezien, dus kan niet wachten tot hij geleverd wordt!
 
Gisteren ook op de beurs geweest, die camo T700 echt gaaf! Voor no nonsens goodies voor de T7 check Adventure Spec komen ook, hebben ook nog wat producten in de lijn zitten, hun motto is lichtgewicht is beter!
 

Oh misschien wel oud collega's? graag gedaan, laat maar horen, ik heb in het verleden ook mijn Tenere eens verscheept naar Canada, was reuze, laat maar horen!
 
hmmm.....

als iemand hier binnenkort... Dit jaar...
an brommer (T7) in de prak rijdt.. heb ik wel interesse in de koplampunit als deze nog heel is..


 
@Frazer r: ik gebruik de tassen van Lonerider. Voor grote reizen zijn ze ideaal en ze passen op het rek van de T700. Niet goedkoop, maar degelijk en afsluitbaar/waterdicht.

Ik heb zelf al een set tassen van Enduristan, en op mijn 660 een kofferset van Hepco&becker. Met alleen een ander rek kan ik de koffers ook gewoon op de 700 zetten, en de tassen passen daar ook op. Eigenlijk hoef ik dus helemaal niks anders, maar ik ben gewoon erg gecharmeerd van het spul van Mosko Moto. Beetje wegdromen kan geen kwaad natuurlijk, maar er mankeerd niks aan het spul wat ik al heb en voorlopig kan ik de centen goed gebruiken voor de andere goodies die ik nog op de 700 wil hebben.
Gisteren ook op de beurs geweest, die camo T700 echt gaaf! Voor no nonsens goodies voor de T7 check Adventure Spec komen ook, hebben ook nog wat producten in de lijn zitten, hun motto is lichtgewicht is beter!

Adventure Spec is mooi spul inderdaad, ik heb op mijn 660 ook wat spul van ze zitten. Op de 700 komt sowieso die carterplaat van Adventure Spec, die zat ook op die camo 700. Die camo print vond ik lelijk trouwens, maar verder was het wel een heel dikke motor!

Vanmiddag ook bericht gehad dat mijn motor is aangekomen bij de dealer
 
Ik heb zelf tassen van Mosko moto. Ik wilde geen kofferrek op mijn 701 enduro de de 80l variant is in principe een fietstas mechanisme het is wel flink aan de prijs, maar dan heb je ook wat
 
Ik heb die T700 bij Bartang lang genoeg bekeken, maar ik kon hier geen 10k aan extra's en accessoires in vinden. Meer richting de 4-5k. Maar volgens de bouwers, zit er wel een titanium uitlaatbochtenset op en dat kost ook wel serieus geld. Dat ziet er al een stuk mooier uit met zo'n hoge uitlaat, alleen zit het hitteschild nu wel een beetje vreemd.
 
Dat is wat ze mij vertelden, ik heb het verder niet geteld. Handgemaakt Akra systeem en die hele Ohlins setup en je schiet al lekker op.
 
Dat is wat ze mij vertelden, ik heb het verder niet geteld. Handgemaakt Akra systeem en die hele Ohlins setup en je schiet al lekker op.

Mij was ook hetzelfde verteld dat er voor 10k aan extra spullen op zaten, maar goed, zal het nog eens gaan vragen als ik bij RB motoren ben. Ben wel benieuwd.
 
Waarom zou je dat ook willen doen?
Ls je kijkt wat je voor dat geld krijgt met de standaard motor, vind je die aftermarket dingen dan niet enorm overprijsd?
 
@Frazer: Ik had ook een Zumo 550 op mijn Ténéré. Inclusief de houder etc. Ben inmiddels (Garmin was op) overgestapt op TomTom. Met een klein beetje huisvlijt een rond plaatje en een asje aan elkaar gelast. Prima locatie t..o.v. dashbord.
 

Op dit apparaat zat ik te wachten Gaaf ding RB motoren !

Een paar dingen hoeven niet naar mijn smaak, Spiegeltjes en en de print op de tank b.v..
Met de standhouder gesproken, de ECU en uitlaat levert nu 10 pk meer................maar er kan meer uitgehaald worden.

Kan niet wachten op een proefrit bij RB, daar heb ik laatst ook de standaard Tenere geprobeerd.
De standaard Tenere rijdt lekker, maar ik ga de punch van mijn 990SMT missen, vrees ik.
Misschien met meer pk's en minder gewicht, zoals de RB special, gaat dat meevallen ?

Lijstje opgeteld, alle afgebeelde extra's komen op € 7540
Ik zou een p;aar dingen niet hoeven, maar ieder zijn smaak.
Offroad ga ik toch al niet meer maar langere reizen des te meer.