2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ik meng me zo maar even tussen dit topic. Al maanden kijk ik naar een Tenere700 en lees ik mee in dit topic. Vind het een geweldige motor. Hoe rijdt nou zoiets? Ik ben namelijk aan het denken om er eentje aan te schaffem cq in te ruilen. Ik rij nu een 1200gs. Dik koppel met dat boxerblok en genoeg pk's.
Ik ben bang dat de 73 pk die de tenere levert te "weinig" is evenals het koppel.
Nog nooit proef gereden op een T700 omdat ik daar nog geen kans voor heb gehad.
Alvast bedankt.
Wat is te weinig qua pk's? Mijn vorige motor, een Suzuki GS500E met een 45 pk, daar kwam ik gewoon goed mee in het verkeer... het is maar wat je wilt.
offroad en op de weg lijkt me dat 73 pk meer dan genoeg is...
 
Mocht je nog geen oplossing hebben? Ik ga zelf voor een oplossing met een bescherm-folie. Een lichtere en goedkopere oplossing welke ook bescherming (genoeg voor mij dan) geeft.

Als je zoekt op "Autolak beschermfolie" dan heb je zo iets gevonden, ik heb zelf deze besteld (deze kwam wel uit Duitsland, verzending duurde even):
bol.com

Ik heb zelf een set "Enduristan Blizzard" zadeltassen. Vorig jaar 1 keer gebruikt voor een weekend en door wat zand/stof toch wat fijne krasjes opgelopen onder die tassen. Nadeel van ook Offroad willen rijden O-) Maar daar gaat deze folie wel bij helpen.
Ik ken het spul, maar ik heb nu gewoon het kofferrek er weer opgezet. Werkt ook goed, alleen maakt hem erg breed. Ik ga uiteindelijk wel voor een andere oplossing, maar eerst even zo.
 
Ik meng me zo maar even tussen dit topic. Al maanden kijk ik naar een Tenere700 en lees ik mee in dit topic. Vind het een geweldige motor. Hoe rijdt nou zoiets? Ik ben namelijk aan het denken om er eentje aan te schaffem cq in te ruilen. Ik rij nu een 1200gs. Dik koppel met dat boxerblok en genoeg pk's.
Ik ben bang dat de 73 pk die de tenere levert te "weinig" is evenals het koppel.
Nog nooit proef gereden op een T700 omdat ik daar nog geen kans voor heb gehad.
Alvast bedankt.
Proefrit aanvragen is zo geregeld. Ik kom zelf van 167 pk's af. En dan is dit wel even wennen, maar van alle reviews en filmpjes die ik gekeken heb, heb ik nog nooit iemand horen klagen over het gebrek aan vermogen.
 
Ach, sommige mensen hebben een 1200 nodig om iets te compenseren....

Beetje een flauwe reactie maar goed...


Ik rij met een Superten 1200, niet perse omdat het een 1200 is, wel omdat deze veel comfort biedt en een cardanaandrijving heeft.

De 73pk van de Tenere 700 zijn meer dan voldoende om meer dan vlot mee te kunnen in het verkeer. Ik rij ook met een MT07 en deze heeft dezelfde krachtbron.
De Tenere 660 die ik eerder reed had amper 48pk en daar heb ik ook 4 jaar met het volle plezier mee gereden, al kan je van dat model zeggen dat 'm in bepaalde situaties toch wat power mist.

Ik denk dat, komende van een GS1200, je eerder moet kijken of het inleveren van comfort niet het probleem gaat zijn. Dat eerder dan het gemis van een paar pk's.
 
Beetje een flauwe reactie maar goed...


Ik rij met een Superten 1200, niet perse omdat het een 1200 is, wel omdat deze veel comfort biedt en een cardanaandrijving heeft.

De 73pk van de Tenere 700 zijn meer dan voldoende om meer dan vlot mee te kunnen in het verkeer. Ik rij ook met een MT07 en deze heeft dezelfde krachtbron.
De Tenere 660 die ik eerder reed had amper 48pk en daar heb ik ook 4 jaar met het volle plezier mee gereden, al kan je van dat model zeggen dat 'm in bepaalde situaties toch wat power mist.

Ik denk dat, komende van een GS1200, je eerder moet kijken of het inleveren van comfort niet het probleem gaat zijn. Dat eerder dan het gemis van een paar pk's.
Kijk! Dat is een reactie waar je iets mee kunt ipv dingen moeten compenseren. Thnx!
Voor het comfort ben ik ook bang dat ik daar heel veel op ga inleveren.
 
Het klinkt misschien flauw, maar met de enorme hoeveelheid aan zones 60 en maximaal 100 vind ik de vraag of je pk's tekort komt werkelijk onbegrijpelijk. Ik rij al enige tijd motor, en mijn stellige indruk is dat er steeds langzamer gereden wordt.
 
De proefrit is iig aangevraagd bij Motoport Echt. Helaas wel pas 6 augustus. Ik kon niet eerder...
 
Ik meng me zo maar even tussen dit topic. Al maanden kijk ik naar een Tenere700 en lees ik mee in dit topic. Vind het een geweldige motor. Hoe rijdt nou zoiets? Ik ben namelijk aan het denken om er eentje aan te schaffem cq in te ruilen. Ik rij nu een 1200gs. Dik koppel met dat boxerblok en genoeg pk's.
Ik ben bang dat de 73 pk die de tenere levert te "weinig" is evenals het koppel.
Nog nooit proef gereden op een T700 omdat ik daar nog geen kans voor heb gehad.
Alvast bedankt.

 
Bekeken! Leuke review. Denk ook dat de T700 speelser is dan de 1200gs.
Denk alleen, nogmaals, dat de T700 niet op kan qua comfort aan de 1200gs.
Ik maak soms leuke dag tripjes op de bmw en bij thuiskomst na zo'n 300km heb ik nergens last van.
 
Ik mis met de T7 power. Als ik doorhaal (aan hoogst illegale snelheden) en van 4 naar 5 schakel, dan VOELT ie plat. Ik kom van een 1290 GT. Tot eind 4e versnelling kom ik geen power en koppel tekort. Ding gaat vlot omhoog ook. Het grote verschil is dat het gas vaak helemaal open staat, bij de 1290 was dat eerder zelden. Gas helemaal open is leuk. Ik rijd met de T7 voor de duidelijkheid stomweg sneller dan met de 1290.
En toch toert ie ook heerlijk rustig (recht op de pegs, lekker rondkijken.. fantastisch). Dat je aan zitcomfort zou inleveren lijkt me sterk. Op een dagje sturen doe ik vlot 700 km (maar dat kan ik ook met mn ducati 749S..). Wat je wel gaat missen is regenbescherming, de ten slingert tussen zijn schermpjes door water recht in mn smoel.

Ik overweeg overigens wekelijks op rit met mijn bekofferde, gevalbeugelde, woonwerk tenere, om een kaal (en dus 50 kilo lichter) exemplaar erbij te kopen voor de fun ritjes, on- en offroad.
 
Laatst bewerkt:
Ik mis met de T7 power. Als ik doorhaal (aan hoogst illegale snelheden) en van 4 naar 5 schakel, dan VOELT ie plat. Ik kom van een 1290 GT. Tot eind 4e versnelling kom ik geen power en koppel tekort. Ding gaat vlot omhoog ook. Het grote verschil is dat het gas vaak helemaal open staat, bij de 1290 was dat eerder zelden. Gas helemaal open is leuk.

Ik overweeg overigens wekelijks op rit met mijn bekofferde, gevalbeugelde, woonwerk tenere, om een kaal (en dus 50 kilo lichter) exemplaar erbij te kopen voor de fun ritjes, on- en offroad.
Vanwaar de overstap dan? Vind je het dan wel een geschikte motor voor de ritjes die je doet?

Mij lijkt het gewoon leuk om af en toe eens door het bos te raggen en of een TET route te rijden. Dat zie ik met die dikke en zware 1200gs niet doen. Daartegen rij ik ook graag op de weg mijn ritjes. En twee keer per jaar mijn motorweekend trip.

Denk dat ik morgen eens naar Motoport Echt rij op de bonnefooi. Heb een gaatje gevormd in mijn agenda. Heb een extra dagje vrij morgen
 
Vind je het dan wel een geschikte motor voor de ritjes die je doet?

Ik vind het zo ongeveer de perfecte motor voor ongeveer elk type ritje, van rustig toer, over sportief op straat, tot tractorpaden onverhard.
Comfortabel, stuurt goed, stabiel,... Ik was ook gek van de voorgaande Tenere 660.

Met de 1290 heb ik nooit iets gehad, was een dijk van een motor en een zeer rationele aankoop (op papier de perfecte motor voor het woonwerk dat ik ermee deed), maar een emotionele klik is er nooit geweest.
 
Ik vind het zo ongeveer de perfecte motor voor ongeveer elk type ritje, van rustig toer, over sportief op straat, tot tractorpaden onverhard.
Comfortabel, stuurt goed, stabiel,... Ik was ook gek van de voorgaande Tenere 660.

Met de 1290 heb ik nooit iets gehad, was een dijk van een motor en een zeer rationele aankoop (op papier de perfecte motor voor het woonwerk dat ik ermee deed), maar een emotionele klik is er nooit geweest.
Grappig om te lezen, ik heb exact het omgekeerde gehad, ik had 1 van de eerste T7 in NL, prima ding maar deed met he-le-maal niets kwa klik, jaar rondgereden, veel geprobeerd maar het werd hem niet, zoals ik zo mooi op ADVrider las: I love the bike but i'm not in love with it!
Toen ik hem (onverwacht) goed kon verkopen kwam de 1290 in beeld, ik heb altijd een zwak voor kTm gehad, heb er 3 gehad in het verleden, vanaf moment 1 heeft die fiets me de zin in motorrijden weer terug gegeven!!!
 
Het klinkt misschien flauw, maar met de enorme hoeveelheid aan zones 60 en maximaal 100 vind ik de vraag of je pk's tekort komt werkelijk onbegrijpelijk. Ik rij al enige tijd motor, en mijn stellige indruk is dat er steeds langzamer gereden wordt.

Als je mijn reactie hebt gelezen begrijp je wel dat het mij niet zozeer gaat over die pk's.

Ik rij met de MT07 met 73pk sportiever en sneller dan dat ik met mijn +110pk sterke Tenere rij...
Het draait allemaal om comfort en gebruiksgemak, en laat daar net die zwaardere motoren met meer pk's heer en meester in zijn. 🤷‍♂️
 
Mij lijkt het gewoon leuk om af en toe eens door het bos te raggen en of een TET route te rijden. Dat zie ik met die dikke en zware 1200gs niet doen. Daartegen rij ik ook graag op de weg mijn ritjes. En twee keer per jaar mijn motorweekend trip.

Eén motor die alles kan is altijd een beetje een compromis.... ideaal is idd gewoon twee (of meer) motoren in huis halen.


Maar om nu een dikke 1200 af te schrijven om wat offroad mee te gaan rijden? Nope, dat ook weer niet.
Ik doe met mijn dikke Tenere ook gekke dingen, geeft misschien nog net iets meer voldoening omdat je de lat iets hoger legt met zo'n machine.

Zou ik liever een Tenere 700 hebben om die ritten te doen? Absoluut... maar m'n 1200 ervoor weg doen? No Way.
 
Net terug van de dealer. Had er drie op voorraad staan. 2x rood / wit en 1x blauw / zwart. De hele zwarte moest besteld worden en kwam pas in oktober 2021 binnen. Nu moet ik eerlijk zijn, dat rood / wit spreekt. Vind de kleuren in het echt heel mooi samen passen. A.s. dinsdag ga ik een proefrit maken omdat de dealer geen demo modellen heeft en in deze zit geen accu. Onderstaande wordt een accu ingezet voor dinsdagmorgen en dan kon ik wat km's maken. Nu was het veeeels te druk daar.

Het zadel zit voor de eerste proefzit goed en ik kom net met de bal van mijn voet aan de grond. De T700 is hoger dan de GS.

Na dinsdag zal ik een beslissing maken of het de T700 gaat worden of niet. Eerste indruk is goed.
Vind het echt een dikke machine met uitstraling.
De dealer kennende zal ik niks van de prijs af krijgen maar daartegen mag ik meestal wat "dingen" uitzoeken voor erop. Wat zouden jullie dan uitkiezen?
Ik was aan het denken aan een korte kentekenplaathouder, kleinere knipperlichten en wellicht HVV.

20210717_113023.jpg20210717_113009.jpg
 
HVV zowieso en missschien crashbars? (alhoewel, aftermarket is meestal interessanter)

Wit rood is ook mijn favoriete kleur. Blauw heeft ook wel iets, maar die blauwe velgen.... :?
 
Juist precie dat! Die blauwe velgen zijn ook niet mijn smaak.

De motea crashbars vind ik tot nu toe de mooiste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan