2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Hoi, ik ben Michel 👋🏻

Vorige week de tenere 700 opgehaald, en nu de motor aan het proberen bij de Moezel.

Erg fijn fietsje, maar dat hoef ik jullie waarschijnlijk niet uit te leggen 😋.
20211016_123209.JPG
 
Bandjes zitten er op hoor. De meeste moeite had ik met het laatste stukje van de band er op krijgen. Soms leek het alsof ik een inch maat te klein op de velg aan het worstelen was.

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het lijkt heel erg op de fout die ik in het begin maakte.
Even in Jip en Janneke taal: een velg heeft geen rechte doorsnede, maar heeft een opstaande rand waar de band op rust, en in het midden een dieper liggend dal/kuiltje.

Je moet tijdens het monteren / demonteren van de band, de rand van de band over de gehele omtrek in dat dal / kuiltje zien te krijgen. Zo krijgt de band veel meer ruimte, en kun je hem bijna zonder krachtinspanning van de velg halen, en om de velg leggen.

Nadat de band gemonteerd zit, de boel flink op druk zetten om de zijkant van de band goed in de velgrand te krijgen. (geeft een rotklap)(bandenpasta/dreft helpt)

Doe je dit niet, dan lijkt de band inderdaad een inch te klein.
 
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het lijkt heel erg op de fout die ik in het begin maakte.
Even in Jip en Janneke taal: een velg heeft geen rechte doorsnede, maar heeft een opstaande rand waar de band op rust, en in het midden een dieper liggend dal/kuiltje.

Je moet tijdens het monteren / demonteren van de band, de rand van de band over de gehele omtrek in dat dal / kuiltje zien te krijgen. Zo krijgt de band veel meer ruimte, en kun je hem bijna zonder krachtinspanning van de velg halen, en om de velg leggen.

Nadat de band gemonteerd zit, de boel flink op druk zetten om de zijkant van de band goed in de velgrand te krijgen. (geeft een rotklap)(bandenpasta/dreft helpt)

Doe je dit niet, dan lijkt de band inderdaad een inch te klein.
Dat heb ik gedaan en meerdere malen gechekt.
Ik heb zelfs een klein trucje verzonnen om de band naar het hart van de velg te forceren, maar nog steeds leek het haast onmogelijk om het laatste stuk over de rand te krijgen.
20211007_204913.jpg
 
Aaah, en die had je van tevoren al besteld?
Je hebt de mooiste kleur uitgekozen :t
Mooie tassen ook!
Tussen het bestellen en het leveren van de fiets zat een aantal weken, dus de accessoires had ik in de tussentijd al verzameld.

De kleur is heel persoonlijk, maar dit vind ik ook de mooiste kleur. De blauwe vind ik ook wel leuk, enkel vind ik de blauwe velgen niet zo fraai.
 
Mocht ik het herdoen, zou ik twee klemmen gebruiken en de gps lager monteren.
Op mijn 660 heb ik destijds één klem gebruikt, maar die heb ik vastgezet met 2 M6 slotbouten. Met een klein vijltje de gaten vierkant gemaakt, slotbout er doorheen en dan de moertjes aan de achterkant ipv aan de voorkant. Klein vulplaatje er tussen om de kop van de slotbout op te vangen, en daar de GPS mount overheen. Dan zit hij lager, en je ziet de boutjes ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Er zijn effectief tientallen mogelijkheden :P

Mocht er interesse zijn voor een houder, wil ik wel eens iets propers ontwerpen en in productie steken.
 
Ola allen,

Ik lees al een tijd mee en toch al eens iets gepost omtrent de T7. Het blijft me jeuken en kriebelen. En ze zeggen, jeuk is erger dan pijn. Ik ga toch de knoop doorhakken en mijn huidige motor verkopen cq inruilen op een T7.
Ik ben 1.72 groot en kom net tippie toe met de tenen aan de grond. Zij hier nog meer kleine(re) mensen die een T7 rijden zonder verlagingskit o.i.d.?
 
Er zijn leuke accessoires voor op een wit-rode in jouw geval.
mainhtreepankinter.jpg


Even zonder lachen, ik heb met de 660 geleerd met 1 voet af te stappen ipv op de tippen te balanceren, en na even wennen gaat dat perfect.
 
Ola allen,

Ik lees al een tijd mee en toch al eens iets gepost omtrent de T7. Het blijft me jeuken en kriebelen. En ze zeggen, jeuk is erger dan pijn. Ik ga toch de knoop doorhakken en mijn huidige motor verkopen cq inruilen op een T7.
Ik ben 1.72 groot en kom net tippie toe met de tenen aan de grond. Zij hier nog meer kleine(re) mensen die een T7 rijden zonder verlagingskit o.i.d.?
Ik heb zelf dit probleem niet. Maar van wat ik heb gelezen moet je je motor niet verlagen en er gewoon zo mee leren rijden.
 
Ik heb zelf dit probleem niet.
Hoe groot ben je dan?

De kogel is door de kerk. Volgende week zaterdag mag ik mij eigenaar van een T7 noemen. Ik mag zelfs nog voor 250 euro goedies erbij bestellen die ze erop monteren. Iemand tips en of tops om erbij te bestellen? Moeten wel spullen zijn uit de yamaha catalogus.
 
Hoe groot ben je dan?

De kogel is door de kerk. Volgende week zaterdag mag ik mij eigenaar van een T7 noemen. Ik mag zelfs nog voor 250 euro goedies erbij bestellen die ze erop monteren. Iemand tips en of tops om erbij te bestellen? Moeten wel spullen zijn uit de yamaha catalogus.
Ik ben 1.94. Ik zou de tankgrippads er bij nemen, vind ze zelf heel fijn en het staat mooi. Ik heb ook de led knippertjes er bij gedaan, staat ook wat sjieker dan die standaard joekels.
 
Dan snap ik dat je dat probleem niet hebt 🤣

Had jij nou ook een korte kentekenplaathouder zelf gemonteerd?
 
Dan snap ik dat je dat probleem niet hebt 🤣

Had jij nou ook een korte kentekenplaathouder zelf gemonteerd?
Ik zou zelfs een beetje hoger niet erg vinden. Wellicht dat ik nog eens het rallyzadel neem, maar vind ze erg prijzig.

Ja die houder heb ik er zelf opgezet. Met de yamaha oem "korte" houder schiet je niks op, dus die zou ik niet bestellen.

Edit: zag dat ik m'n laatste zin niet had afgemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de tankpadgrips niet nemen, ze maken de motor voelbaar breder tussen de benen wat ik offroad vervelend vind en ze duwen zittend op een vervelende plek in mn knieën. Grappig hoe persoonlijk dat dus is, misschien eerst testen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan