2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ik zie alleen een vent lullen, geen resultaten -O-
nah...

dat kan,
op hun site "kon" je ooit een mooi setje uitlaten kopen/ samenstellen met verschillende dempers, waar je ook het geluid van kon vergelijken.
dat met wat ik eerder aangaf..
iets T7.co.uk
(dacht ik)
 
Met je eens qua pk maar de Nm ga je wel merken.
Mee eens. Ik dacht ook "valt wel mee" wat ik aan ervaringen hoorde en las, maar echt, je herkent je fiets bijna niet terug.
De T7 crossplane reageert standaard al sterk vanuit onderin op het gas (voor een 700), maar na de aanpassingen is het gewoonweg verslavend :)
Accelereren vanuit bochten, heerlijk :}

Het is een hobby, dus mag het van mij geld kosten. mijn 2020 T7 is inmiddels behoorlijk aangepast naar mijn wensen.
Wat ik gedaan heb:
Titanium header van Arrows aan de titanium Akra geflanst. (Bijkomend voordeel is het lagere gewicht, header -3,5kg en demper -2,3 kg) Zelf sport ik ook weer meer en ben 10kg kwijt :Y
De snorkel op het luchtfilter is verwijdert, het gat van de deksel groter gemaakt en een K&N filter gemonteerd.
ECU aan laten passen. Resultaat is plus 1,28 pk en 7,1 Nm. Vooral in het middengebied tussen 3500 - 7000 rpm, daar waar je veel zit, is het zeer merkbaar. (Zie uitdraai) Het blok gaat ook iets langer door.
 

Bijlagen

  • t7Dyno.jpg
    t7Dyno.jpg
    147,7 KB · Weergaven: 29
Mee eens. Ik dacht ook "valt wel mee" wat ik aan ervaringen hoorde en las, maar echt, je herkent je fiets bijna niet terug.
De T7 crossplane reageert standaard al sterk vanuit onderin op het gas (voor een 700), maar na de aanpassingen is het gewoonweg verslavend :)
Accelereren vanuit bochten, heerlijk :}

Het is een hobby, dus mag het van mij geld kosten. mijn 2020 T7 is inmiddels behoorlijk aangepast naar mijn wensen.
Wat ik gedaan heb:
Titanium header van Arrows aan de titanium Akra geflanst. (Bijkomend voordeel is het lagere gewicht, header -3,5kg en demper -2,3 kg) Zelf sport ik ook weer meer en ben 10kg kwijt :Y
De snorkel op het luchtfilter is verwijdert, het gat van de deksel groter gemaakt en een K&N filter gemonteerd.
ECU aan laten passen. Resultaat is plus 1,28 pk en 7,1 Nm. Vooral in het middengebied tussen 3500 - 7000 rpm, daar waar je veel zit, is het zeer merkbaar. (Zie uitdraai) Het blok gaat ook iets langer door.
Zeker mag een hobby geld kosten. Voor de een wat meer dan de ander.
Gezien de resultaten is het mij niet het geld waard. Want goedkoop zal het niet zijn geweest en dat voor 1.28pk en 7.1NM erbij
 
Titanium header van Arrows aan de titanium Akra geflanst.
Ik heb ook een akra einddemper en heb ook de downpipe van akra op het oog. Waarom heb je voor de arrows gekozen? Is dat vanwege het gewicht (titanium vs staal) en heb je er veel voor moeten doen om het passend te maken?
 
Ik heb ook een akra einddemper en heb ook de downpipe van akra op het oog. Waarom heb je voor de arrows gekozen? Is dat vanwege het gewicht (titanium vs staal) en heb je er veel voor moeten doen om het passend te maken?
Precies dat, de Arrows is de enige die het leverde in titanium. Het gewicht dus (en ze kleuren mooi blauw).
De pasvorm was bijna helemaal plug en play:?
De Arrows heeft nml. een 42mm pijpdiameter, 2mm groter dan OEM, er zit nu weinig ruimte onder het blok door en de GPMucci skidplate paste niet meer zonder wat slijpwerk daaraan. De bochten onderin raakten de skidplate.
Die skidplate heb ik inmiddels verkocht, er zit nu een AXP kunststof skidplate onder. (Scheelde ook weer 1,5kg t.o.v. OEM, GPMucci is veel zwaarder want groter)
De (zwarte) Akra sluit goed aan. Ik ben er zeer tevreden mee.
 
Neen.
Correct is AkrapoviČ.

Maar dat schrijft onhandig, gezien ons toetsenbord die letter niet kent. Ik ben 'm moeten gaan kopiëren vanop het www.
 
Ténéré 700 besteld*O* Wel de Rally, blauw wou ik niet en de nieuwe Techno Camo kleur vind ik niet mooi. De retro kleuren vind ik wel gaaf dus dan maar wat extra uitgeven. :)

De KTM moet nog wel even plaatsmaken, voor inruil was die helaas niet echt interessant gezien de relatief hoge kilometerstand (bijna 72kkm).
 
Pfoeh de SMT is ook wel een enorm goede motor op straat. Mijn broer heeft eentje.

Vandaag een klein Ardennenritje gereden.
Het is misschien 7 januari, maar ik heb al in slechtere omstandigheden gereden op zomertrips.

IMG_20230107_122228_MP.jpg

IMG_20230107_112754_MP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pfoeh de SMT is ook wel een enorm goede motor op straat. Mijn broer heeft eentje.

Vandaag een klein Ardennenritje gereden.
Het is misschien 7 januari, maar ik heb al in slechtere omstandigheden gereden op zomertrips.
Het is ook een heel goede motor, maar wel een motor die echt smeekt dat je het gas erop houdt. En ook snel heet. Vandaar dat er ook geen 990 adventure ofzo komt. Hele goede motoren maar gewoon iets te. Ohja en zupen kan die ook wel :9

Vandaag nog wel ff een kort ritje gemaakt op de SMT

20230107_152737.jpg
 
Het is ook een heel goede motor, maar wel een motor die echt smeekt dat je het gas erop houdt. En ook snel heet. Vandaar dat er ook geen 990 adventure ofzo komt. Hele goede motoren maar gewoon iets te. Ohja en zupen kan die ook wel :9


Wat is zuipen 1:14 ? Mn huidige ktm 890 is zelfs buiten gewoon zuinig , 1:23 en dan gaat de gashendel regelmatig tegen de stuit.
 
1 op 13, een groot deel van die benzine wordt alleen maar omgezet in warmte en in de zomer op je geblazen als je een seconde onder de 60 rijdt :+
 
Op de 990 adventure hebben wij een groter schoepenwiel op de waterpomp gezet, een spacer gemonteerd, een tweede fan en een andere switch die eerder in komt
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JBi
20230107_141506.jpg


Die van mij ben ik nu beetje bij beetje uit elkaar aan het slopen. Voor het seizoen ga ik er het volgende aan aanpassen.

Nieuwe koplamp
Remklauw en remschijf er af
ABS pomp er uit
Nieuwe 11mm rempomp.
48 tands achtertandwiel
Grotere koppelingshevel
Stickerset
High fender (nog niet zeker)

Wbt het tunen van de T7 enz, ik zou zelf alleen dat ding op de bank zetten om een wat betere gassaanname en een wat minder aan/uit effect te creeeren. Voorderest vind ik de pk's en NM's volledig verwaarloosbaar. Ding heeft meer dan genoeg power voor elke omstandigheid. Tenzij je wil racen, maar dan kun je beter geen adv fiets met een 21 inch voorwiel kopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan