RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

My-life

MF veteraan
26 apr 2005
1.141
0
opening.jpg


Welkom in het RS/RGV 250 topic. Hier kun je van alles vinden over deze twee fantastische 2-takt machines. De reden dat deze twee motoren in hetzelfde topic staan is simpelweg omdat ze nagenoeg dezelfde 2-takt motor hebben. Wees niet geschuwd om een vraag te stellen of gewoon gezellig mee te ouwehoeren. Kortom, veel lees- en rijplezier!



Historie:
Deel 1: rs/rgv 250 het topic (info/chat etc)
Deel 2: rs/rgv 250 het topic (info/chat etc) part 2
Deel 3: RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 3



eigenaren.jpg

Hieronder volgt de lijst met RS250/RGV250 eigenaren

smokey_rs250
mp1.jpg


nu.jpg

Bovenstaande foto's zijn van de twee motoren van smokey_rs250.

Bitaktus_snellus
full

Voornaam: Johan
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1996
Mods:
- blauwe racing kuipruit met naam erop
- Fischer powervalves
- stalen remleidingen
- cilinders en carter geflowd, waar nodig en mogelijk...
- Hyperpro progressieve veren
- marchesini-stickers op de velgrim
- mono-seat
- duo-voetsteunen verwijderd
- kellermann knippers achter en kleine knippers voor
- Jolly moto full racing exhaust system

Overige info:
Johan z'n RS250 staat graag in de publiciteit, een compleet artikel in de Kickstart en Aprilia van de week op de officiële Aprilia blogspot zijn daar tot nu toe het resultaat van.


RicM
full

Motor: Aprilia RS250
Woonplaats: Yerseke

Overig:
Filmpje van motor op de testbank

desp0
full

Voornaam: Frederik
Woonplaats: Gent
Mods: Ninja dempers

[MYREACT=58511]B1ker[/MYREACT]
DSC00769_2.jpg

RSOP1.jpg

Voornaam: Peter
Woonplaats: Utrecht
Bouwjaar: 1999
Mods: Jim Lomas side by side rvs/carbon-kevlar uitlaat systeem
Carbon voor- en achterspatbord van Tyga, Carbon hielplaten
Ignitech ontsteking met geoptimaliseerde curve (met dank aan RicM!)

Ola
2297980317_642145e82f_b.jpg

2297980707_9f85ce3af5_b.jpg

Naam: Sander Beekman
Woonplaats: Veenendaal

Roy "R"
full

Voornaam: Roy
Woonplaats: Achterhoek
Motor: Aprilia RS250 (+RS125)
Bouwjaar: 2000
Mods:
1999 kuipenset
Stalen remleidingen
Öhlins voorveren (Ingaande demping vergroot)
Öhlins achtershock (Oorspronkelijk voor Thomas Lüthi bedoelt)

En er komt nog véél meer!


My-life


Bouwjaar: 1998
Mods: kleine knipperlichten
Goodridge RVS remleidingen
Toekomstige mods:
Double bouble ruitje (light smoke) (al in huis)
Andere uitlaatbevestiging (passagier voetsteun weghalen)
Nieuw type dashboard (al in huis)
Jolly Moto uitlaten met Arrow dempers (ook in huis)
en nog meer verrassingen ;)

Bartje_twee-en-halfje

Naam: Bart
Woonplaats: Hilversum
Mods: Voorlopig 'alleen' Arrows

Yuri
IMG_0112.jpg

Bouwjaar: 1999
Mods: PS Tuning uitlaten




onderdelen.jpg


Hoewel de RS250 en de RGV250 motorisch gelijk zijn betekent dit niet dat ze verder ook hetzelfde zijn. In principe kan je stellen dat alles, behalve de motor, anders is.

Werkplaatshandboek/manual
RS250
RGV handboek

Exploded views
Mocht jij een link hebben van goede en uitgebreide exploded views van de RGV250 of RS250, meld het dan! Met dank aan Stijn:
Exploded views motorblok RS250
Overige exploded views RS250 (gebruik 'rechtermuisknop' -> 'Doel opslaan als...' om de PDF files te downloaden)
Graag deze bestanden en link niet verspreiden zonder mijn toestemming. Om misbruik van deze link te beperken is er een wachtwoord nodig om de bestanden te openen. Dit wachtwoord kun je vragen in dit topic.

Exploded views RS250 op easyparts.nl
Exploded views RGV 250


Uitlaten
Vermogenscurve van veel uitlaten bij elkaar:
testspotsrsmedium1sv.jpg


Jolly Moto
Officiële website: www.jollymoto.it
Korte info: Jolly Moto staat bekend om dure maar ook goede uitlaten. Helaas is de prijs/kwaliteit verhouding meestal niet erg goed te noemen. Te verkrijgen met zowel aluminium als carbon dempers, zowel in originele als in side-by-side opstelling.
rs250_2001.jpg


Arrow Exhausts Systems
Officiële website: www.arrow.it
Korte info: Uitlaten met een goede prijs/kwaliteit verhouding. 1 van de weinige uitlaatsystemen die geleverd worden met kevlar dempers. Deze uitlaat is enkel de verkrijgen in de originele opstelling.

arrow250.jpg

Tyga-performance
Officiële website: www.tyga-performance.com
Korte info: Snelle en lichtere uitlaten voor een schappelijke prijs. Goed opletten waar je de uitlaten besteld; de importkosten kunnen hoger dan verwacht zijn indien direct besteld bij tyga-performance. De uitlaten zijn in zowel RVS als normaal lichtgewicht staal. Ook deze uitlaten zijn te verkrijgen met aluminium en carbon dempers en zijn in diverse opstellingen te verkrijgen.

tygaperformance.jpg


Tyga_Vs_Std_Dyno_Sheet_Custom.jpg



Jim Lomas
Officiële website: lomasexhaust.com
Korte info: Deze uitlaten zijn te verkrijgen in de opstelling; side by side
jl-rs250-race.jpg

en de originele opstelling.
rs250-terminali-alti-2.jpg


jl_rs250_1.jpg

Verder kan er gekozen worden uit een carbon en alluminium dempers.

Figaroli
Officiële website: www.figaroli.com
Korte info: Vrij weinig over deze uitlaten bekend, worden als het goed is ook niet meer gemaakt.

Millet
Officiële website: onbekend
Korte info: Vrij weinig over deze uitlaten bekend, worden als het goed is ook niet meer gemaakt.

Klik hier, voor veel uitlaten met foto's op een rij.

Rear sets
Voor verschillende (erg mooie) rearsets, klik hier. O.a. van Woodcraft, Valter Moto en Gilles.

Membramen
Het toepassen van andere membramen is eigenlijk alleen van toepassing in de racerij aangezien het verschil vaan nihil is.

Boyesen
Officiële website: www.boyesen.com/
Korte info: Over het algemeen hoor je geen goede verhalen over niet-standaard membramen, maar deze boyesen membramen zouden daadwerkelijk een lichte vermogenswinst geven.
boyesen_membran.jpg



Cilinderkoppen

David Cooper
Officiële website: http://www.davecooperracing.com/
Korte info: Naar verluid zouden deze cilinderkoppen, de koppen zien er overigens prachtig uit, voor een betere koeling zorgen en voor betere prestaties. De koppen worden met losse binnenkop geleverd waardoor de squish desgewenst nog meer aangepast kan worden. De binnenkop is ook los te koop.
goldheads.jpg



De drie F's uit Duitsland:

Fischer
Officiële website: www.fischerkfz.de
Korte info: De duitse firma Fischer levert o.a. bewerkte cilinderkoppen, PV's en diverse andere onderdelen.

zylinderkopf.jpg


Förster
Officiële website: Tuning Aprilia RS 250 und Suzuki RGV 250 - MuS Förster

Fiedler
Officiële website: www.motorrad-fiedler.de

De lijst word nog steeds uitgebreid, heb je zelf een gebruikerservaring met een bepaalde onderdeel (bv. uitlaat of wat dan ook) laat het dan weten!



shops.jpg

Bekende (2-takt) shops voor de RS250/RGV250:

www.easyparts.nl
In hun webshop zijn de originele Aprilia onderdelen eenvoudig middels een microfiche afbeelding per type en bouwjaar te selecteren en kopen.

www.motor2000.nl
Een prima zaak met verstand van de RS250

moto-world.nl
Bekende Nederlandse winkel/dealer van lichte 2-takt motorfietsen, tegenwoordig ook zwaardere 4-takt modellen.


www.pstuning.nl
Een van de bekendste 2-takt specialisten van Nederland. Vooral vanwege door hun opmaat gemaakte uitlaten.

www.thetuningworks.com
Webwinkel uit de UK, zeer goed aanbod.

En dan nog een tippie van mij kant.
Vul op www.ebay.nl de volgende zoekopdracht (incl. de haakjes) in:
(RS250, RS 250) of (RGV250, RGV 250)
Hiermee vind je bijna alle, zo niet alle onderdelen die op Ebay staan voor onze motoren.



overig.jpg


Filmpjes:

[NORML]http://www.youtube.com/watch?v=Pmva-DvaHvM[/NORML]
Nieuw model Aprilia RS250, met Arrow uitlaat, speciale velgen en meer!

[NORML]http://video.google.nl/vi...710526&q=terminator+style[/NORML]
Oud model Aprilia RS250 op het circuit

[NORML]http://video.google.nl/vi...98764724582121&q=bitaktus[/NORML]
Filmpje van Bitaktus



Met dank aan iedereen die aan deze TS heeft meegeholpen.
 
Laatst bewerkt:
Sow... ik ben er ook... met bad news.......

Ik heb vandaag mijn RS250 uitgezwaaid '(

Nu nog "ff" een Blade in delen verpatsen, een GSX600f verkopen en dan de juiste RS250 terug kopen! Met zo min mogelijk km's *D

Edit: Ik mis overigens nog wat info over die red cougar PV's waar ik nu al veel over gelezen heb.
 
Laatst bewerkt:
moet je eens lezen op rgv250.co.uk roy, daar staat er veel info over.
overigens, DAVE COOPER PV's = COUGAR RED PV's, zijn hetzelfde.

komt er in principe op neer dat het pennetje van de middelste schuif samen uit 1 stuk gefreesd is, een hardere coating (denk ik?) en timing die iets beter is.
goed wordt het systeem nooit maar je bent dan tenminste van die zorg af, aan te raden wanneer je ze toch moet vervangen want het is duur ... maar niet duurder of originele :)
 
moet je eens lezen op rgv250.co.uk roy, daar staat er veel info over.
overigens, DAVE COOPER PV's = COUGAR RED PV's, zijn hetzelfde.

komt er in principe op neer dat het pennetje van de middelste schuif samen uit 1 stuk gefreesd is, een hardere coating (denk ik?) en timing die iets beter is.
goed wordt het systeem nooit maar je bent dan tenminste van die zorg af, aan te raden wanneer je ze toch moet vervangen want het is duur ... maar niet duurder of originele :)

Ke dan. Ja ik wil als ik weer een RS heb met een mooie km-stand er goed aan verspijkeren. Dus andere PV's, RicM even er mee laten prutsen enz })
 
Nieuw deeltje, hopelijk in dit deel kan ik foto's laten zien van een goed rijdbare RGV :)
 
Ik heb geen Appie maar een paar RD's en een Mito. Wel een RGV rijwielgedeelte wat een circuitfiets word.
Op het RD forum ben ik verbannen omdat je daar je mening niet mag zeggen en net als de rest als kuddedieren overal ja & amen op moet zeggen.
 
Ik heb geen Appie maar een paar RD's en een Mito. Wel een RGV rijwielgedeelte wat een circuitfiets word.
Op het RD forum ben ik verbannen omdat je daar je mening niet mag zeggen en net als de rest als kuddedieren overal ja & amen op moet zeggen.

Bedankt voor de info?
Ik weet niet waarom je dit meld maar ja... je zal je helaas op een forum moeten aanpassen aan iemands regels. Ik ben het ook niet altijd overal mee eens.

Anyhoe, ik zie altijd graaaaag foto's van bijzondere projectjes!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen kontelikker en/of kuddedier. De webmasteRD die mij gebanned heeft komt ook hier op dit forum in verscheidene topics. Dus kan hij dit lezen _O-
 
[offtopic]Zeg er dan ook even bij waarom je verbannen bent. Nu lijkt het of je laatste twee posts alleen bedoeld zijn om die mod te pesten.[/offtopic]
 
Gezellig *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Komen er hier vandaan ook nog mensen noar circuit Pottendijk aanstaande Maandag??
Als je dit nog leest: Ik kom ook langes met de RS, maar dan niet om rondjes te rijden. Ff kennis maken met forumluitjes... :)

Als je een gek ziet met 2002 RS met Arrows en een zwart/blauw/wit pak aan, ben ik het!! :+
 
Ik heb geen Appie maar een paar RD's en een Mito. Wel een RGV rijwielgedeelte wat een circuitfiets word.
Op het RD forum ben ik verbannen omdat je daar je mening niet mag zeggen en net als de rest als kuddedieren overal ja & amen op moet zeggen.



Ik heb wat gemist geloof ik afgelopen weekend......
 
Ik heb wat gemist geloof ik afgelopen weekend......


RoD zit in hetzelfde schuitje.

Anyway ik lig er niet wakker van, de "pappenheimers" kende ik inmiddels wel.

Bas, weet jij hoeveel olie erin een RGV USD moet ? Gaan helemaal gereinigd worden, nieuwe keerringen, progressieve veren en een iets dikkere olie erin.
 
RoD zit in hetzelfde schuitje.

Anyway ik lig er niet wakker van, de "pappenheimers" kende ik inmiddels wel.

Bas, weet jij hoeveel olie erin een RGV USD moet ? Gaan helemaal gereinigd worden, nieuwe keerringen, progressieve veren en een iets dikkere olie erin.

Je moet niet kijken naar de hoeveelheid olie die erin gaat maar naar de luchtkamer die overblijft boven de olie...
 
Je moet niet kijken naar de hoeveelheid olie die erin gaat maar naar de luchtkamer die overblijft boven de olie...

Zou het niet weten want heb nog nooit een vorvork zelf gedaan. Weet alleen dat in de werkplaatsboeken van de RD's een hoeveelheid vorkolie aangegeven word wat erin moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan