Modder op de weg, daar sta je dan

ZeeSchors

MF veteraan
11 mrt 2008
1.007
0
Sint Annaparochie
Van ochtend nog ff een blokje om, het is nog mooi weer. Hier en daar kom je wat wegwerkzaamheden tegen, niets aan het handje. Tot je een bordje ziet met modder op de weg. Goed ff goed opletten dus. Kom ik achter een trekker te zitten die de weg schoon schraapt, althans dat dacht ik. Maar daarvoor reed een trekker die de weg nat spoot. Aiii minder, want was het maar schoon water, nee. Het water kwam uit zo'n strontwagen. Met het gevolg dat er ook een laag stront boven op de laag modder werd gespoten. Dus je begrijpt wel wat er gebeurde. De motor glipte van links naar rechts. Kon nog rechtop blijven. De motor op de zijstander gezet, en er voorzichtig afgestapt. Moest de motor vast blijven houden want anders gleed ik zelf uit. Er lag een zeer dikke laag modder op de weg. Ja en daar sta je dan. Heb maar geprobeerd lopen vooruit te komen maar dat lukte niet. Telkens als ik de motor rechtop zette gleed hij weer weg richting berm. Na twintig minuten daar te hebben gestaan. Kreeg ik hulp van trekkerchauffeurs. Die hebben me naar een schoon stukje wegdek geduwd. En toen maar voorzichtig verder.
Wat kun je doen in zo'n situatie als er niemand in de buurt is. Moet wel zeggen er was alleen maar de weg en geen fietspad of i.d. langs de weg. Natuurlijk wel de berm, maar stond je daarin dan zakte je gelijk weg.

groetjes El :] :]
 
Staan op de stepjes, knieen stevig tegen de tank duwen, ver vooruit kijken, stuur losjes met gebogen armen vasthouden, en heel rustig gasgeven. Vooral niet bang zijn of verkrampen.
 
Zo ben ik een keer vriend verloren, zelfde situatie, maar bij hem kwam niemand helpen -O-
Uiteindelijk is hij van de honger/dorst omgekomen, gewoon daar in de berm '(
 
Grof profiel helpt ook niet tegen die rotzooi. Je hebt minstens een crossmotor nodig.

Wordt zelf ook een beetje moe van alle modder op de weg deze tijd van het jaar. Waarom spuiten ze die tractors niet gewoon even schoon zodra ze het land afkomen?, kleine moeite groot plezier.

Ik ben ook al een paar keer bijna uitgegleden. Ook al rijd je heel rustig het kan soms spekglad zijn, soms ligt de modder zelfs 5 cm dik op de weg.

Van mij mogen ze daar echt hele zware boetes op zetten. Er zijn zelfs boeren die de weg niet schoonmaken en alle meuk gewoon laten liggen, echt a-sociaal. Ik ga toch ook niet op hun erf zitten schijten?
 
Zo ben ik een keer vriend verloren, zelfde situatie, maar bij hem kwam niemand helpen -O-
Uiteindelijk is hij van de honger/dorst omgekomen, gewoon daar in de berm '(

_O- sure dude

maar wel vervelend als je daar staat ja. je kan natuurlijk ook kiezen om je fiets dan maar in het gras neer te leggen en hulp te halen. of bellen,

of erop gaan zitten en met je voeten aan de grond iemand bellen voor hulp etc.
heel lang wachten tot het weer's opgedroogt?
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam zonet tijdens m'n ommetje ook zo'n stuk tegen, maar kon er nog ruimschoots voor remmen. Dikke laag modder met water.. eigenlijk gewoon een laag slik op de weg. Ik ben omgedraaid en heb een andere route gekozen, net als de auto met trailer en boot voor mij.

Was me het risico gewoon niet waard.

Goeie suggestie van Pooh. Als ik ooit echt geen keus heb behalve vooruit, probeer ik dat.
 
veel drinken en de weg schoon zeiken...


nee werkelijk k zou het niet weten de angst dat je 10.000 + euri tegen de vlakte rijdt zou mij ook iets bang maken... yeah ride it like u stole it zou kunnen , maar dan lieg je jezelf voor ... moeilijke , maar gelukkig ben je thuis gekomen. ik zou bang zijn dat die stont luch nog weken aan mijn motor zou zitten denk ik..
 
Zo ben ik een keer vriend verloren, zelfde situatie, maar bij hem kwam niemand helpen -O-
Uiteindelijk is hij van de honger/dorst omgekomen, gewoon daar in de berm '(
Wat een sukkel. Ja, sorry dat ik het zeg hoor. Maar blubber met een strontlaagje is een uiterst voedzame delicatesse en heeft mij menigmaal in leven gehouden toen ik nog in de ww zat.
 
Laatst bewerkt:
Staan op de stepjes, knieen stevig tegen de tank duwen, ver vooruit kijken, stuur losjes met gebogen armen vasthouden, en heel rustig gasgeven. Vooral niet bang zijn of verkrampen.

Moet je maar eens voordoen, die VRO onzin.
 
gewoon politie bellen is namelijk mooie wet voor om de daders aan te pakken. Het zijn toch altijd weer die boeren agrariers die de weg voor ons verpesten :(

Oja, en als ze d'r dan toch zijn ... ff laten duwen, zijn toch dienstverlenende organisatie })
 
Moet je maar eens voordoen, die VRO onzin.
Heb nooit een VRO gehad. Ik moet toegeven dat 't op mijn semi-allroad (freewind) een stuk makkelijker gaat dan op de GPZ van m'n vrouw, maar 't wil echt wel hoor. Het helpt ook als je een oude motor hebt, met al wat krassen en deuken. ;)
 
Heb nooit een VRO gehad. Ik moet toegeven dat 't op mijn semi-allroad (freewind) een stuk makkelijker gaat dan op de GPZ van m'n vrouw, maar 't wil echt wel hoor. Het helpt ook als je een oude motor hebt, met al wat krassen en deuken. ;)

Ja, ik heb ook een eenpitter als tweede motor.
Die is nu al 3 keer omgevallen, en steeds kon ik mijn koppelingshandle weer recht buigen.
Ik vraag me af of het ook nog een 4e keer lukt.
 
Als wij bezig zijn met de oogst plaatsen wij op redelijke afstand borden met slipgevaar. (verplicht voor de verzekering) Maar er zijn altijd maloten die met mach 3 toch proberen door te rijden.

Dat zijn niet alleen automobilisten maar ook vele motorrijders, deze komen er vanzelf achter dat het toch wel erg glad en modderig wordt.

Tijdens de werkzaamheden rijden wij ook met watertanks en schuiven over de weg om het zo schoon mogelijk te houden maar het is niet altijd mogelijk constant de weg schoon te houden.

Ik wil niet beweren dat jij zo'n "malloot" bent, maar als je al ziet dat ze er met watertanks rijden lijkt het mij wijs rekening te houden met modder enz. zeker in deze periode
 
Als wij bezig zijn met de oogst plaatsen wij op redelijke afstand borden met slipgevaar. (verplicht voor de verzekering) Maar er zijn altijd maloten die met mach 3 toch proberen door te rijden.

Dat zijn niet alleen automobilisten maar ook vele motorrijders, deze komen er vanzelf achter dat het toch wel erg glad en modderig wordt.

Tijdens de werkzaamheden rijden wij ook met watertanks en schuiven over de weg om het zo schoon mogelijk te houden maar het is niet altijd mogelijk constant de weg schoon te houden.

Ik wil niet beweren dat jij zo'n "malloot" bent, maar als je al ziet dat ze er met watertanks rijden lijkt het mij wijs rekening te houden met modder enz. zeker in deze periode

Zullen we het eens omdraaien en zeggen dat vervuilers van het wegdek rekening moeten houden met de rest van de wereld?
 
Zullen we het eens omdraaien en zeggen dat vervuilers van het wegdek rekening moeten houden met de rest van de wereld?
Dat doen ze toch ook? Dat in sommige gevallen de weg vervuilt raakt valt niet te voorkomen. Dus zet je borden neer, en maak je zo snel mogelijk weer schoon. Wat wil je nog meer?
 
Dat doen ze toch ook? Dat in sommige gevallen de weg vervuilt raakt valt niet te voorkomen. Dus zet je borden neer, en maak je zo snel mogelijk weer schoon. Wat wil je nog meer?

Ik wil Bolletje!

Maar dat doen ze echt niet om 'rekening te houden' met anderen. De lieve man zegt zelf dat het moet voor de verzekering...

En hij heeft het ook alleen over de 'te hard rijders' (in zijn ogen) en geeft weliswaar aan dat het niet voor iedereen opgaat, maar belicht zo wel erg eenzijdig het hele verhaal.

Als je olie morst, moet je het opruimen. Als je gladde blubber morst, dus ook opruimen, want het effect voor de verkeersveiligheid is hetzelfde.

De man geeft ook aan dat het niet schoon te houden is. Lulkoek, kan wel, maar kost meer (tijd, moeite enz). Oftewel: ze zijn te lui, en interesseert het niks wat het voor anderen betekent.

Als ik ergens een denkfout maak, geef het dan maar aan. Ik ben uiteraard bereid het nog een keer uit te leggen zodat u het dan wel snapt... ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
~[/quote]
Als wij bezig zijn met de oogst plaatsen wij op redelijke afstand borden met slipgevaar. (verplicht voor de verzekering) Maar er zijn altijd maloten die met mach 3 toch proberen door te rijden.

Dat zijn niet alleen automobilisten maar ook vele motorrijders, deze komen er vanzelf achter dat het toch wel erg glad en modderig wordt.

Tijdens de werkzaamheden rijden wij ook met watertanks en schuiven over de weg om het zo schoon mogelijk te houden maar het is niet altijd mogelijk constant de weg schoon te houden.

Ik wil niet beweren dat jij zo'n "malloot" bent, maar als je al ziet dat ze er met watertanks rijden lijkt het mij wijs rekening te houden met modder enz. zeker in deze periode
~
Er reed een trekker met zo'n schraper, die zag ik wel maar die giertank stond verderop geparkeerd. Bleek later. Ja als je die borden leest weet je het, maar wie verwacht er zoiets, Ik dus niet. En voor je het weet zit je er midden in. En dan??? Ik ben daarom ook niet boos of zoiets. Het gaat mij er om hoe kom je d'r uit als er niemand in de buurt is. En verder ben ik door de boer en z'n hulp keurig geholpen. Mijn dank daar nog voor. :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan