Dakar 2010

Randyfisherman

MF veteraan
1 apr 2009
10.886
67
Noord-Holland
dakar2010-logo.jpg


Het weer zo ver, Le Dakar! Iets waar ik altijd erg naar uitkijk. Niets dan lof voor onze collegamotorrijders die deze monsterrally weten te finishen. En ik weet bijna zeker dat ik niet de enige zal zijn die elke avond voor de buis zal zitten om alles op de voet te volgen, vandaar dit topic.

Dit jaar doen er weer viertien Nederlandse motorrijders mee aan Le Dakar, waaronder één vrouwelijk deelneemster, Mirjam Pol (titelverdedigster snelste vrouw op de motor)

Het routeschema zal er dit jaar als volgt uitzien:

Dakar_route_2010_Details.jpg


1 januari: Buenos Aires - Colon (317 km, geen special)
2 januari: Colon - Cordoba (652 kilometer totaal, special 219 kilometer)
3 januari: Cordoba - La Rioja (626 km totaal, special 294 km)
4 januari: La Rioja - Fiambala (441 km totaal, special 182 km)
5 januari: Fiambala - Copiapo (629 km totaal, special 203 km)
6 januari: Copiapo - Antofagasta (670 km totaal, special 483 km)
7 januari: Antofagasta - Iquique (598 km totaal, special 418 km)
8 januari: Iquique - Antofagasta (641 km totaal, special 600 km)

9 januari: Rustdag

10 januari: Antofagasta - Copiapo (568 km totaal, special 472 km)
11 januari: Copiapo - La Serena (547 km totaal, special 338 km)
12 januari: La Serena - Santiago (586 km totaal, special 238 km)
13 januari: Santiago - San Juan (434 km totaal, special 220 km)
14 januari: San Juan - San Rafael (796 km totaal, special 476 km)
15 januari: San Rafael - Santa Rosa (725 km totaal, special 368 km)
16 januari: Santa Rosa - Buenos Aires (707 km totaal, special 206 km)
Bron: Motor.nl

Laten we hopen dat alle Nederlanders de finish mogen halen, en dat toppers al Knuiman en Verhoeven een topresultaat kunnen behalen.

Ik kan niet wachten ;) *O*


Handige links mbt tot tracking, filmpjes, nieuws en andere info:

Tracking



Tracking Officiele Dakar Site

Filmpjes



RTL GP --> Dakar

d06_21591813.jpg

d21_21649911.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer het elk jaar te volgen, tv uitzendingen gaat door de ploegen wat lastig maar blijf het erg gaaf vinden :}
 
Ik probeer het elk jaar te volgen, tv uitzendingen gaat door de ploegen wat lastig maar blijf het erg gaaf vinden :}

:^

Al moet ik zeggen dat Zuid Amerika een goed alternatief is, het is niet meer dé 'le Dakar' die het was in Afrika... Toch blijft het verschrikkelijk stoer om te zien...
Vind trouwens de vrachtauto's ook altijd geweldig! :Y
 
:^

Al moet ik zeggen dat Zuid Amerika een goed alternatief is, het is niet meer dé 'le Dakar' die het was in Afrika... Toch blijft het verschrikkelijk stoer om te zien...
Vind trouwens de vrachtauto's ook altijd geweldig! :Y
Er gaan geructen dat het volgend jaar weer in Afrika plaatsvindt, en dan om het jaar.
 
Er gaan geructen dat het volgend jaar weer in Afrika plaatsvindt, en dan om het jaar.


RTLGP.NL
De Dakar Rally keert in 2011 mogelijk terug naar Afrika. Dat heeft directeur Etienne Lavigne van de Amaury Sport Organisation (ASO) dinsdag tijdens een persconferentie in Parijs laten weten.
Terreurdreiging
In januari gaat in Buenos Aires voor het tweede jaar op rij de Dakar Rally van start in Zuid-Amerika. De keuze voor dit continent kwam na de dreiging van terreur in Mauretanië tijdens de editie van 2008. De organisatie besloot toen om de rally af te gelasten en het jaar daarna uit te wijken naar Zuid-Amerika. Hoewel de eerste editie in Argentinië en Chili een groot succes was, hebben veel deelnemers de hoop dat de rally ooit terugkeert naar Afrika. Tijdens een persconferentie in Parijs op dinsdag gaf rallybaas Lavigne deze mensen nieuwe hoop.


Afwisseling
"In 2010 zijn we nog een keer in Argentinië en Chili, maar Afrika mag niet vergeten worden," zei Lavigne. "We hebben veel ideeën voor Zuid-Afrika en Oost-Afrika’, aldus Lavigne. "Voor 2011 proberen we een mooie en leuk parkoers te vinden, ofwel in Zuid-Amerika ofwel ergens anders. We kunnen ons ook voorstellen dat de wedstrijd afwisselend in Afrika en Zuid-Amerika plaatsvindt."
 
Heb er weer zin in! Al hoop ik dat RTL 7 nu wat meer Dakar laat zien, en wat minder gelul. Vond dat vorig jaar beetje vervelend.. Af en toe Eurosport meepakken.

Volgend jaar waarschijnlijk weer Afrika inderdaad. :)
 
Heb er weer zin in! Al hoop ik dat RTL 7 nu wat meer Dakar laat zien, en wat minder gelul. Vond dat vorig jaar beetje vervelend.. Af en toe Eurosport meepakken.

Volgend jaar waarschijnlijk weer Afrika inderdaad. :)
Dat hoop ik ook!! En anders kunnen we tijdens het gelul zelf ouwehoeren in dit topic :+ Ik vind dat commentaar van Eurosport alleen VERSCHRIKKELIJK!! Ook met de normale auto- motorsport, echt heel slecht.

Om nog maar weer effe in de stemming te komen dan:
Dakar06_et6_Fretigne_DPPI-Yamaha_ac1pz
 
Nog drie weken en dan barst het feest los!! Benieuwd wie er dit jaar met de titel vandoor gaat en wie de beste Nederlander zal zijn. Ik zet m'n geld op Henk Knuiman dit jaar.
 
ik vind dat commentaar van rtl7 bij de autos verschrikkelijk. Die vent die ook rallyreport -O- :r

altijd van dat domme gelul en iedere keer dezelfde uitdrukkingen en opmerkingen |(
 
ik vind dat commentaar van rtl7 bij de autos verschrikkelijk. Die vent die ook rallyreport -O- :r

altijd van dat domme gelul en iedere keer dezelfde uitdrukkingen en opmerkingen |(
Ik vind dat juist wel goed commentaar. Maar hij valt inderdaad wel vaak in herhaling. En hij probeert met die uitdrukkingen Olav Mol te evenaren maar daar slaagt hij absoluut niet in. Daar heb je gelijk in
 
Ik hoop dat de organisatie het nu eens leuk houdt. Vorig jaar was de dakar flink verpest door de mooiste etappes te neutraliseren. De dakar is het mooist als er maar een paar de finish halen.

Commercie :r
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat de organisatie het nu eens leuk houdt. Vorig jaar was de dakar flink verpest door de mooiste etappes te neutraliseren. De dakar is het mooist als er maar een paar de finish halen.

Commercie :r
Ja je hebt gelijk. Maar het was ook redelijk onbekend terrein natuurlijk. Het schijnt dit jaar weer allemaal beter te zijn, maar we gaan het zien
 
Same places, new adventure?
Eerder new places, same adventure, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan