Dakar-topic

Ross Branch wint wederom en er is weer een nieuwe klassementsleider, top 3 nog steeds binnen 3 minuten
Price en Howes rijden zo'n beetje samen op.
Mason Klein mocht toch van start, was gisteren nog een twijfel geval omdat gevreesd werd dat hij een hersenschudding zou hebben.

Ongeval Loprais is wel apart. Is natuurlijk triest dat de beste man overlijd, maar Loprais heeft hem waarschijnlijk gewoon niet kunnen zien als hij achter een heuvel heeft gestaan. Ook niet echt leuk voor Van Kasteren om zo aan de leiding te komen.
 
Nu je het over Mason hebt, raar verhaal wat er gister is gebeurd met hem. Blijkbaar zonder roadbook gereden en toen maar zo dicht op zn voorganger gaan rijden om geen wp te missen (?!) en dan nog samen crashen ook nog
 
Nu je het over Mason hebt, raar verhaal wat er gister is gebeurd met hem. Blijkbaar zonder roadbook gereden en toen maar zo dicht op zn voorganger gaan rijden om geen wp te missen (?!) en dan nog samen crashen ook nog
Bij z'n eerste crash is zijn roadbook houder defect geraakt, meest logisch wat je dan kunt doen is een goede andere rijder volgen, hij heeft net wat te dicht op Van Beveren gezeten, maar da's een Fransoos dus een jankmuil :+
 
Ik snap het maar Mirjam Pol had ook zoiets ( is wel ander kaliber ) en heeft ook de hele stage een ander gevolgd.. daar ging het wel goed.
Daarbij vond ik mason voor de camera echt compleet uitgeleefd, snap dat het echt een wissel trekt op die jongens en heb er dik respect voor maar hij was volgens mij wel ietsjes verder heen dan de rest.. verdenking van hersenschudding snap ik dan ook wel
 
Ross Branch wint wederom en er is weer een nieuwe klassementsleider, top 3 nog steeds binnen 3 minuten
Price en Howes rijden zo'n beetje samen op.
Mason Klein mocht toch van start, was gisteren nog een twijfel geval omdat gevreesd werd dat hij een hersenschudding zou hebben.

Ongeval Loprais is wel apart. Is natuurlijk triest dat de beste man overlijd, maar Loprais heeft hem waarschijnlijk gewoon niet kunnen zien als hij achter een heuvel heeft gestaan. Ook niet echt leuk voor Van Kasteren om zo aan de leiding te komen.
Ik denk ook niet dat hij er wat aan kon doen maar om nu die rally uit te rijden en dan op het podium te gaan staan zwaaien dat had ook niet geweldig geweest
Netjes dat hij het zo heeft op gelost , hoop dat de Nederlanders ook niet te veel blijheid tonen
 
Ik snap het maar Mirjam Pol had ook zoiets ( is wel ander kaliber ) en heeft ook de hele stage een ander gevolgd.. daar ging het wel goed.
Daarbij vond ik mason voor de camera echt compleet uitgeleefd, snap dat het echt een wissel trekt op die jongens en heb er dik respect voor maar hij was volgens mij wel ietsjes verder heen dan de rest.. verdenking van hersenschudding snap ik dan ook wel
Daar zie je de onervarenheid van Mason Klein, hij geeft een interview terwijl hij duidelijk niet helemaal fris is. Als meneer RTL7 dat bij een KTM/Honda fabriekscoureur had geprobeerd hadden ze hem vriendelijk doch zeer dringend gevraagd om op te hoepelen, of ze hadden geen tijd enz.
Ook dat soort dingen moet je leren in zo'n lange wedstrijd.

Zijn verhalen van toprijders die ineens niet meer te vinden in het bivak als de dokter wil kijken of ze fit zijn.
 
Ik denk ook niet dat hij er wat aan kon doen maar om nu die rally uit te rijden en dan op het podium te gaan staan zwaaien dat had ook niet geweldig geweest
Netjes dat hij het zo heeft op gelost , hoop dat de Nederlanders ook niet te veel blijheid tonen
Onboard gezien vanuit Loprais's truck, ze hebben de man dus echt niet kunnen zien. En Loprais zelf was erg aangeslagen, vervelend en inderdaad respect om dan te besluiten niet verder te gaan.
 
Er zit nu maar weer 28 seconden tussen Howes 1e en Price 2e in algemeen klassement

Howes probeerde gisteren mooi te doen bij de heli, maar ging daarna zandhappen.

Uit etappe 11, TP
FmQIWUKX0AUX-ZT
 
Was wel een gaaf freestyle kunstje alleen de landing was slecht :P
Mooi dat die jongens er zelf ook om kunnen lachen.
 
Je zal maar van de trap af vallen..
Je zal maar aangereden worden terwijl je toch echt voorrang had..

etc..

Al snap ik wel wat je bedoeld hoor, ik denk dat die jongens juist erg veel plezier uit dergelijke momentjes halen zolang het goed gaat
Ik weet niet of husqvarna erg blij er mee was
Dat een amateur zoiets doet , ach
Als Max hem in de muur zet bij een donut krijgt hij ook geen applaus van RB
Als hij dat doet als hij de race gewonnen heeft is het minder erg ( toen er nog onbeperkte budgetten waren )
 
Ik weet niet of husqvarna erg blij er mee was
Dat een amateur zoiets doet , ach
Als Max hem in de muur zet bij een donut krijgt hij ook geen applaus van RB
Als hij dat doet als hij de race gewonnen heeft is het minder erg ( toen er nog onbeperkte budgetten waren )
Kerel heeft 5000km rotsen, modder, zand full speed overleefd, staat op 1, ik denk dat ze bij KTM ook wel beseffen dat Howes weet wat hij doet.
 
Stage 12 win voor Cornejo

En nu staat Toby Price op 1 algemeen, met 28 seconden voorsprong op Skyler Howes.
Wordt spannend morgen :}

7a71b
 
Ik weet niet of husqvarna erg blij er mee was
Dat een amateur zoiets doet , ach
Als Max hem in de muur zet bij een donut krijgt hij ook geen applaus van RB
Als hij dat doet als hij de race gewonnen heeft is het minder erg ( toen er nog onbeperkte budgetten waren )
De sprong had hij sowieso gemaakt.. dat hij nu een heelclicker nogwatnogwat doet was niet het probleem, de landing was te zacht ( oftewel ondergrond te zacht )

Als max hem in de muur zet met een donut dan zal dit zijn tijdens de laatste Gp en zal het team er gewoon om lachen hoor ;)
Maar laten we die balletjes sport niet teveel vergelijken met de Dakar, daka spulletjes zijn gemaakt om mee te crashen en weer verder te gaan
 
Stage 13 voorbij, K. Benavides 1

Toby Price algemeen nog op 1 maar slechts 12 seconden voor op Benavides. Howes nu 3e op ruim 1 minuut.

e894c397-65fd-40de-8aae-e680ccb8b517-jpeg.4486199


Walkner is out, zware crash
Mason Klein heeft toch te veel last van zijn nek blessure en is vandaag niet meer gestart.
 
Stage 13 voorbij, K. Benavides 1

Toby Price algemeen nog op 1 maar slechts 12 seconden voor op Benavides. Howes nu 3e op ruim 1 minuut.

e894c397-65fd-40de-8aae-e680ccb8b517-jpeg.4486199


Walkner is out, zware crash
Mason Klein heeft toch te veel last van zijn nek blessure en is vandaag niet meer gestart.
Zonde van Klein maar verstandig dat ie naar zijn lijf luistert:Y Die gaat er wel komen, talentje.
 
Laatste special gewonnen door Kevin Benavides, met Toby Price op 2.

Overall winnaar is ook Benavides:}, met Price op de 2e plaats :}op 43 seconden....na ruim 44 uur racen:} Howes op 3.
Dus weer KTM 1,2,3 (en nog een GasGas op 7)
Alle 3 de Kove's aan de finish :}

Ook alle 3 Hero's, waarvan de eerste op 10e plek
 
Laatst bewerkt:
Een ding weet ik nu ook. Als je de dakar wilt volgen moet je niet speciaal daarvoor een abbo van een maand nemen bij eurosport. Laatste etappe die ik gezien heb is de 12e.

De herhalingen lopen al. Maar 13 en 14e kunnen kijken hoo maar.

Pisszender. Op tv kon je het vroeger niet instellen om op te nemen.

De app komen gehele uitzendingen niet op.

db
 
Ik heb de laatste jaren eigenlijk alleen RTL gekeken, heb het idee dat de actie beelden bij RTL en Eurosport vrijwel gelijk waren. Bij RTL hebben ze dan wel hun eigen interviews.
Tot volgend jaar :W
 
Stukjes dagelijks interview met Mirjam Pol, Anja van loon etc heb ik gewoon overgeslagen.
Kijk lekker de beelden en luister af en toe een gesprek van 1 van de top rijders in de klassementen
 
Was dit jaar een stuk beter dan de laatste jaren , minder stomme spelletjes , en minder sponsor gesprekjes en ook met mensen in het top van het klassement
Zou die smeerkaas fabriek geen zin hebben in extra aandacht omdat de rally nu in Saudi Arabië is. Of zou het gewoon een geld kwestie zijn?

Heb wel begrepen dat het contract met Saudi loopt tot 2030. Ik moet zeggen dat de wedstrijdbeelden/omgeving prachtig zijn, maar iets meer afwisseling de komende jaren had wel leuk geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan