Legaal 'vol vermogen' = onverzekerd ?

Dix

Die hard MF'er
1 apr 2006
633
0
Nijmegen
Mede MFers :] ,

Op het moment rijd ik op een GS500 die op het kenteken staat als 25kw.
Omdat ik de motor gekocht heb als 25kw en mijn rijbewijs heb gehaald na mijn 21 verjaardag heb ik de 25kw set er af gehaald en rijdt ik nu vol vermogen.
Dit heb ik gemeld bij de verzekering en zij zeiden dat het zo geregeld was.

Nu hoorde ik net dat een verhaal dat het verhaal van de verzekering helemaal niet klopt. Ik rijd dus onverzekerd rond volgens de persoon in kwestie omdat 'de gegevens van de motor (vol) niet kloppen met de gegevens van het kentekenbewijs (25kw) '

Hoe zit dit nou :? ?
En hoe kan ik dit regelen? Opnieuw laten keuren bij de vrienden van de RDW?

Ik ben heel benieuwd hoe het zit want ik ken een aantal gasten die dit zelfde probleem (gaan) hebben..

Thanks :} !
 
Dat klopt wel degelijk dat je nu onverzekerd rondrijdt, en je kunt het inderdaad fixen door de motor opnieuw te laten keuren.
 
Dat klopt wel degelijk dat je nu onverzekerd rondrijdt, en je kunt het inderdaad fixen door de motor opnieuw te laten keuren.

maar hoe kan het dan in hemelsnaam dat mijn verzekering zegt dat het 'geregeld' is ? |(
 
Ik principe bepaalt de verzekeraar natuurlijk of je verzekerd bent of niet. Ze doen natuurlijk wel graag hun best om onder een claim uit te komen. Maar als jouw verzekeraar aangeeft dat het zo in orde is en je hebt dit zwart op wit (waar dus ook duidelijk in staat dat de motor op kenteken papieren licht is maar in realiteit vol vermogen is), dan ben je volgens mij gewoon verzekerd.
 
Laatst bewerkt:
Technisch gezien is het verhaal juist.

Daar kan een verzekeraar moeilijk over doen. Die van jou geeft aan dat ie niet moeilijk doet...

2e punt: nog steeds komthet kenteken niet overeen met de motor. Je zou er dus wel een bekeuring voor kunnen krijgen, omgeacht van wat de verzekeraar er van vindt.
 
Als er iets gebeurd en de verzekering wil eronder uit, kunnen ze altijd zeggen dat je het verkeerd begrepen had, dat er niks van terug te vinden is of dat die medewerker abuis was.

En dan sta je daar. Met niks.

Zwart op wit is het enige wat telt. Niet zwart op wit? Vergeet het maar.
 
maar hoe kan het dan in hemelsnaam dat mijn verzekering zegt dat het 'geregeld' is ? |(

Omdat verzekeraars dat enkel zeggen omdat ze er vanuit gaan dat jij de rest zelf regelt...
Het is ook onlogisch om er van uit te gaan dat de verzekering het als geregeld beschouwd, simpelweg omdat verzekeraars niets aan je kentekenpapieren doen...
 
Als er iets gebeurd en de verzekering wil eronder uit, kunnen ze altijd zeggen dat je het verkeerd begrepen had, dat er niks van terug te vinden is of dat die medewerker abuis was.

En dan sta je daar. Met niks.

Zwart op wit is het enige wat telt. Niet zwart op wit? Vergeet het maar.

Dat zeg ik, zwart op wit, met daarin ook de situatie beschreven..
 
maar hoe kan het dan in hemelsnaam dat mijn verzekering zegt dat het 'geregeld' is ? |(

Verzekering he...


Gewoon even een brief sturen naar je betreffende verzekeringsmaatschappij, met daarin de door jou geschetste situatie en of ze per brief kunnen bevestigen dat dat goed zit (en dat je dus verzekerd bent, ongeacht de 25kw op het kenteken).

Dan staat het namelijk z/w en zoals hierboven al meermalen aangedragen: Alleen wat op papier staat telt voor die gasten.


Naar het RDW kun je altijd nog.
 
Ik principe bepaalt de verzekeraar natuurlijk of je verzekerd bent of niet. Ze doen natuurlijk wel graag hun best om onder een claim uit te komen. Maar als jouw verzekeraar aangeeft dat het zo in orde is en je hebt dit zwart op wit (waar dus ook duidelijk in staat dat de motor op kenteken papieren licht is maar in realiteit vol vermogen is), dan ben je volgens mij gewoon verzekerd.

:^

Maak het dus even zwart op wit.
 
je kunt een motor ook maar eenmalig omzetten van 25kw naar vol of andersom.

Het kan dus voor je verkoop waarde erg nadelig zijn om hem daadwerkelijk om te zetten naar vol vermogen omdat je hem niet meer terug kunt voeren.

Brief naar je verzekeraar zou dus eigenlijk de beste optie zijn. Als ze hier schriftelijk op reageren dan zit je goed. (je zou zelfs kunnen zeggen dat je je motor niet officieel op volvermogen kunt zetten omdat hij al 1 maal is veranderd, een leugentje om best wil)

groeten paul
 
je kunt een motor ook maar eenmalig omzetten van 25kw naar vol of andersom.

Het kan dus voor je verkoop waarde erg nadelig zijn om hem daadwerkelijk om te zetten naar vol vermogen omdat je hem niet meer terug kunt voeren.

Brief naar je verzekeraar zou dus eigenlijk de beste optie zijn. Als ze hier schriftelijk op reageren dan zit je goed. (je zou zelfs kunnen zeggen dat je je motor niet officieel op volvermogen kunt zetten omdat hij al 1 maal is veranderd, een leugentje om best wil)

groeten paul

Dat van 1malig omzetten wist ik niet. (Weer een educatieve dag vandaag! :P )

Maar uhm... leugentjes om best wil zou ik laten als het om verzekeren gaat. Als die gasten ook maar IETS vinden om niet te hoeven betalen ben je de sjaak.
 
Sinds wanneer mag je een motor niet meer 'opvoeren' dan?
Want in theorie is hier niet meer gedaan dan dat
 
Sinds wanneer mag je een motor niet meer 'opvoeren' dan?
Want in theorie is hier niet meer gedaan dan dat
Sinds wanneer mag je volgens de Nederlandse wet met een gemotoriseerd voertuig welke niet aan de kentekeneisen voldoet, op de openbare weg komen? Dat mag namelijk niet. "Opvoeren" dus ook niet :W
 
Laatst bewerkt:
Je motor opvoeren is nooit toegestaan geweest kawa_fan.
Net zoals dat geldt bij brommers.

Het is wel toegestaan als je hem opnieuw hebt laten keuren.
 
Je motor opvoeren is nooit toegestaan geweest kawa_fan.
Net zoals dat geldt bij brommers.

Het is wel toegestaan als je hem opnieuw hebt laten keuren.

Als je het heel sec bekijkt, dan zou dit toch ook al gelden als je met een ander voorspatbord of bijvoorbeeld koplamp gaat rijden?
 
Theoretisch zou je hem dus al moeten laten keuren als je er al andere banden opzet of van die mooie mini-knippertjes erop zet, of een donker ruitje...

_O- :W
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor is ook 25kw op kenteken en ook technisch, over een klein jaar mag ik volvermogen en volgens mijn verzekering ben ik dan ook nog gewoon verzekerd omdat ik vol vermogen mag. Dat het dan niet op kenteken staat kan je een boete opleveren, maar je bent wel verzekerd omdat je een geldig rbw hebt.

Immers, anders zouden alle motoren waarvan het vermogen niet overeenkomt met dat wat op je papieren staat (en dat zijn er nogal wat, hoeveel rijden er niet rond met andere uitlaatsytemen enz.) niet verzekerd zijn.

Maar goed, ik zou het wel graag op papier willen zien van de verzekering
 
maar hoe kan het dan in hemelsnaam dat mijn verzekering zegt dat het 'geregeld' is ? |(
dat heet liegen. verzekeringen zijn blij als ze onderuit kunnen en niet hoeven te betalen. ze laten je denken dat het allemaal goed is en als je een ongeluk krijgt, mag je het zelf uitzoeken!
 
Mijn motor is ook 25kw op kenteken en ook technisch, over een klein jaar mag ik volvermogen en volgens mijn verzekering ben ik dan ook nog gewoon verzekerd omdat ik vol vermogen mag. Dat het dan niet op kenteken staat kan je een boete opleveren, maar je bent wel verzekerd omdat je een geldig rbw hebt.

Immers, anders zouden alle motoren waarvan het vermogen niet overeenkomt met dat wat op je papieren staat (en dat zijn er nogal wat, hoeveel rijden er niet rond met andere uitlaatsytemen enz.) niet verzekerd zijn.

Maar goed, ik zou het wel graag op papier willen zien van de verzekering
Het gaat er niet om wat jij mag, het gaat erom dat je motor niet overeen komt met hetgeen er op je kentekenbewijs staat. Daar ga je dan de mist mee in. Volgens de wet mag jouw motor dus in dat geval niet op de openbare weg komen....

Theoretisch zou je hem dus al moeten laten keuren als je er al andere banden opzet of van die mooie mini-knippertjes erop zet, of een donker ruitje...

_O- :W
Je banden staan niet op je verzekering- of kentekenbewijs, of wel? :') Mini-knippers afhankelijk van het E-keur dat erop zit, ruitje idem.

Als je het heel sec bekijkt, dan zou dit toch ook al gelden als je met een ander voorspatbord of bijvoorbeeld koplamp gaat rijden?
Nee, zolang het spatbord, banden en koplamp een geldig E-keur hebben niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan