25KW Begrenzing verwijderen

Even de begrenzing eraf halen om te 'proberen'...ga er maar niet van uit dat je die begrenzing weer terug plaats :') Ik zat niet zo lang geleden in het zelfde schuitje. Maar één keer proberen en je doet die begrenzing niet meer terug was mijn ervaring.

Mocht gelukkig kort daarna wel gewoon legaal 'zwaar' rijden. Het is wel iets relaxter rijden als je het ook volgens de wet mag haha, niet te vergeten de verzekering...

Hoe dan ook veel plezier met de nieuw verkregen pk'tjes, het is wel verslavend iig dat wilde ik zeggen :Y
 
Boren zou ik sowieso niet zelf doen aan je motor... als je hem er niet uit kunt trekken of schroeven moet je er van af blijven. 't is maar 2 jaartjes :-)
 
Nou me pa heeft de begrenzing eruit kunnen halen, was super makkelijk en kan hem ook zo weer erin zetten. Ik heb even zonder begrenzing gereden en dat is zoals normaal veel beter! Dan zit er tenminste power in. Voor de mensen die me hebben geholpen hiermee super bedankt! :) Het gaat inderdaad vervelender worden als ik hem weer ga begrenzen. Twee jaartjes maar en dan de begrenzer eruit. De tijd gaat redelijk snel :P Voor mij mag de topic gesloten worden!
 
onthoud, een ongeluk (hoeft niet eens jouw schuld te zijn) kan betekenen dat je voor de rest van je leven je halve salaris af mag staan..

Verder is het je eigen keuze :)
 
Nou me pa heeft de begrenzing eruit kunnen halen, was super makkelijk en kan hem ook zo weer erin zetten. Ik heb even zonder begrenzing gereden en dat is zoals normaal veel beter! Dan zit er tenminste power in. Voor de mensen die me hebben geholpen hiermee super bedankt! :) Het gaat inderdaad vervelender worden als ik hem weer ga begrenzen. Twee jaartjes maar en dan de begrenzer eruit. De tijd gaat redelijk snel :P Voor mij mag de topic gesloten worden!


Nou hoe hard kreeg je 'm (a)? ik heb ook een Zx6R '98 op 25kw, en die van mij wil begrenst ongeveer 180-185. zat er beetje veel verschil in het vermogen? ben wel benieuwd eigenlijk
 
Het is inderdaad erg verslavend :) Ook weet ik dat iemand tegen mij kan aanrijden en dan ben ik inderdaad nog de sjaak. Ik heb ook twee jaar op een Yamaha TZR 50cc gereden en dat ging ook 125km/h. Met andere woorden, dan ben je ook niet verzekerd. Je moet een beetje mazzel hebben daarmee. Het is niet verstandig, dat is mij helemaal duidelijk. Maar begrensd rijden vind ik naar mijn mening toch echt heel dom, want waar mag je in godsnaam 170km/h? Ze moeten de wet maar eens aanpakken. Ook heb ik me auto rijbewijs en heb twee jaar een eigen auto gehad, maar die ging toch ook boven de 200km/h en dan zou ik met me motor niet zo hard mogen. Beetje gek allemaal. Ik denk ook niet dat ik de enigste ben die zo denkt. Maar ik heb net inderdaad even zonder begrenzer gereden en dat is gewoon niet te vergelijken. Dat geeft pas een kick! Vooral als je de snelweg op rijdt :) Toen ik de snelweg op was stond er al 240km/h op de teller. Alleen daar kon ik niet doortrekken omdat de toegestane snelheid 100km/h is. Moest dus even inhouden. Maar het gaat echt super snel. Ik had ook nog een versnelling over. Dus dat gaat echt hard. Alleen ik moet wel echt oppassen, want ik ben dan zo me rijbewijs kwijt. Toeren vind ik ook al erg leuk :) Moet het natuurlijk wel met meerdere motorrijders zijn anders is het wel wat saaier. Als ik dan alleen rij, dan heb ik gewoon muziek bij me en dan rij ik lekker rustig. Dat is ook heerlijk!
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad erg verslavend :) Ook weet ik dat iemand tegen mij kan aanrijden en dan ben ik inderdaad nog de sjaak. Ik heb ook twee jaar op een Yamaha TZR 50cc gereden en dat ging ook 125km/h. Met andere woorden, dan ben je ook niet verzekerd. Je moet een beetje mazzel hebben daarmee. Het is niet verstandig, dat is mij helemaal duidelijk. Maar begrensd rijden vind ik naar mijn mening toch echt heel dom, want waar mag je in godsnaam 170km/h? Ze moeten de wet maar eens aanpakken. Ook heb ik me auto rijbewijs en heb twee jaar een eigen auto gehad, maar die ging toch ook boven de 200km/h en dan zou ik met me motor niet zo hard mogen. Beetje gek allemaal. Ik denk ook niet dat ik de enigste ben die zo denkt. Maar ik heb net inderdaad even zonder begrenzer gereden en dat is gewoon niet te vergelijken. Dat geeft pas een kick! Vooral als je de snelweg op rijdt :) Toen ik de snelweg op was stond er al 240km/h op de teller. Alleen daar kon ik niet doortrekken omdat de toegestane snelheid 100km/h is. Moest dus even inhouden. Maar het gaat echt super snel. Ik had ook nog een versnelling over. Dus dat gaat echt hard. Alleen ik moet wel echt oppassen, want ik ben dan zo me rijbewijs kwijt. Toeren vind ik ook al erg leuk :) Moet het natuurlijk wel met meerdere motorrijders zijn anders is het wel wat saaier. Als ik dan alleen rij, dan heb ik gewoon muziek bij me en dan rij ik lekker rustig. Dat is ook heerlijk!



240 waar je 100 mag:P.. goed bezig hahaha
jaa ik moet ook maar 'ns opzoek naar een 'sportief' groepje hier in de buurt, in je eentje rondblazen is ook niet alles.. Maar iig chill dat het hard gaat straks hahaha!
 
Het is inderdaad erg verslavend :) Ook weet ik dat iemand tegen mij kan aanrijden en dan ben ik inderdaad nog de sjaak. Ik heb ook twee jaar op een Yamaha TZR 50cc gereden en dat ging ook 125km/h. Met andere woorden, dan ben je ook niet verzekerd. Je moet een beetje mazzel hebben daarmee. Het is niet verstandig, dat is mij helemaal duidelijk. Maar begrensd rijden vind ik naar mijn mening toch echt heel dom, want waar mag je in godsnaam 170km/h? Ze moeten de wet maar eens aanpakken. Ook heb ik me auto rijbewijs en heb twee jaar een eigen auto gehad, maar die ging toch ook boven de 200km/h en dan zou ik met me motor niet zo hard mogen. Beetje gek allemaal. Ik denk ook niet dat ik de enigste ben die zo denkt. Maar ik heb net inderdaad even zonder begrenzer gereden en dat is gewoon niet te vergelijken. Dat geeft pas een kick! Vooral als je de snelweg op rijdt :) Toen ik de snelweg op was stond er al 240km/h op de teller. Alleen daar kon ik niet doortrekken omdat de toegestane snelheid 100km/h is. Moest dus even inhouden. Maar het gaat echt super snel. Ik had ook nog een versnelling over. Dus dat gaat echt hard. Alleen ik moet wel echt oppassen, want ik ben dan zo me rijbewijs kwijt. Toeren vind ik ook al erg leuk :) Moet het natuurlijk wel met meerdere motorrijders zijn anders is het wel wat saaier. Als ik dan alleen rij, dan heb ik gewoon muziek bij me en dan rij ik lekker rustig. Dat is ook heerlijk!

Beetje raar stukje waar je je zelf behoorlijk tegenspreekt :+

Maar begrensd rijden vind ik naar mijn mening toch echt heel dom, want waar mag je in godsnaam 170km/h?
Waarom vindt je begrenst rijden dan dom ? Als je toch niet harder mag als 130.

Als ik dan alleen rij, dan heb ik gewoon muziek bij me en dan rij ik lekker rustig. Dat is ook heerlijk!

Waarom hier niet lekker 2 jaartjes van genieten ?

Waarom heb je trouwens niet even gewacht met je examens tot je 21 was ? Had je geen 25 kw gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Oh oh oh, nu ben je verpest. Nu zijn die 2 jaar 25kW nog een stuk zwaarder.
Toen ik in m'n 25kW periode eens op een 100pk fiets stapte voelde mijn motor aan als een brommer en heb 'm toen ook maar verkocht om er een offroad voor terug te kopen voor de tijd dat ik nog moest rijden... ik had er toen geen zin meer in. Gelukkig deed ik het na anderhalf jaar en niet direct al.
 
Jaah dat klopt, ik wil er alleen mee zeggen dat je nergens 170km/h mag rijden. Dus die begrenzing slaat nergens op :P Of je 170km/h rijdt of 240km/h. Je bent bij beide snelheden je rijbewijs kwijt :P
Ach, maar dat is allemaal niet belangrijk, want het rijden zelf is al leuk zat! Gewoon lekker toeren en soms even het gas open trekken. Want altijd snel rijden is ook niks aan. Ehmm, tja ik begon op me 20-jarige leeftijd met me motor rijbewijs en heb het een tijdje uitgesteld. Had toen AVB gehaald op een lichte fiets en moest toen ook afrijden op een lichte fiets helaas. Anders moest ik het weer opnieuw aanvragen. Ik denk als ik me examen overnieuw wil doen, maar dan op een zware fiets dat ik dan weer het examen geld moet betalen en dat is niet goedkoop :(
 
dus omdat je het pionnetje rijden op een lichte had gedaan ode je het praktijk examen ook maar op een lichte |(
je moet 25KW rijden en je haalt de begrenzing eruit, zover volg ik je nog, heb ik toen ook gedaan.
maar om doodleuk even 240 te gaan rijden op een 100 weg |(
echt kerel, als ik je reacties zo allemaal lees denk je er veel te makkelijk over en gaan we je binnenkort wel zien in het crash topic. ik hoop alleen echt dat je dan niet ook nog letsel hebt veroorzaakt bij iemand want dan mag je een behoorlijke lening gaan afsluiten waar je voorlopig nog wel ff over doet om het af te betalen.
doe hem er maar weer lekker in of ga rustiger rijden!
 
Het was 1x doortrekken en daarna heb ik gewoon 110 gereden. Ik rij in het algemeen rustig. Ik houd me ook altijd aan de toegestane snelheden. Komt goed :) Iedereen die trekt het gas weleens open :P
 
Laatst bewerkt:
En weetje wat nu het klote is. Na een paar weken op vol vermogen door rijden ben je ook die power gewend. en wil je een nog snellere fiets.

In de bochten is die 25kw vermogen zat, en op de rechte stukken ben je redelijk snel gewent aan de extra power. Dus je wordt er eigenlijk niet veel beter van ;)

Ik vind het niet zo'n strakke zet.
(ik je geef je trouwens 10 tegen 1 kans dat je die begrenzer er niet meer terug opzet)
 
Laatst bewerkt:
Het rijdt ook iets comfortabeler vind ik zonder begrenzer. Hij drinkt ook minder dan normaal. Maar wat je ook al zegt 25kw heb je genoeg aan in de bochten en op de rechte stukken ga je ook al hard genoeg natuurlijk, maar het gaat dan puur om het optrekken. Verder rijd ik echt voorzichtig. Ik vind als ik eerlijk moet zijn dit al een hele snelle fiets en ik ga eerst hier 2 jaar op rijden en misschien wel langer want hij rijdt echt goed! Gewoon even ervaring op doen. Snelwegen zijn wel saai met een 25kw. Kan namelijk nu wel doseren met het gas en dat is veel leuker :)
 
Het rijdt ook iets comfortabeler vind ik zonder begrenzer. Hij drinkt ook minder dan normaal. Maar wat je ook al zegt 25kw heb je genoeg aan in de bochten en op de rechte stukken ga je ook al hard genoeg natuurlijk, maar het gaat dan puur om het optrekken. Verder rijd ik echt voorzichtig. Ik vind als ik eerlijk moet zijn dit al een hele snelle fiets en ik ga eerst hier 2 jaar op rijden en misschien wel langer want hij rijdt echt goed! Gewoon even ervaring op doen. Snelwegen zijn wel saai met een 25kw. Kan namelijk nu wel doseren met het gas en dat is veel leuker :)


Ja maar juist dat van rechtuit optrekken ben je zo gewend aan het extra vermogen. Toen ik de begrenzing van mijn banditje der uit heb gehaald (omdat dat mocht) vond ik de eerste keer echt helemaal geweldig. (zo ongeveer als je het net vond) maar naar een week of 3 ben je aan die power gewend bij de acceleratie.
 
Ja maar juist dat van rechtuit optrekken ben je zo gewend aan het extra vermogen. Toen ik de begrenzing van mijn banditje der uit heb gehaald (omdat dat mocht) vond ik de eerste keer echt helemaal geweldig. (zo ongeveer als je het net vond) maar naar een week of 3 ben je aan die power gewend bij de acceleratie.

Jepp, dat is ook zo...
 
De moderne manier van begrenzen is vrij simpel. Toevallig heeft een vriend van mij vorige week de begrenzing bij zijn r6 er af gehaald die ook op het gas zat. Het was heel simpel, een blokje die om de gas kabel heenvalt met een schroefje in het midden. Dit blokje wordt doormiddel van het aandraaien van schroefje vast geklemd op de gaskabel en zodoende kan de kabel de schuif in de carburateur maar tot een bepaald punt open. Kappen van de motor af, het punt opzoeken waar de gaskabel naar de carburateurs gaat en losdraaien die handel. Zet wel even een streepje op je gaskabel dat je het blokje weer op de juist manier kunt terug zetten.
 
Das niet de moderne manier, dat is de beunhaas-manier.
De moderne manier is met een peperdure CDI. En dat is eigenlijk nog sneller te omzeilen, mits je genoeg geld hebt voor een vol vermogen CDI.

Ik geloof de topicstarter trouwens niet dat hij zich altijd netjes aan de maximale snelheid houd op de wegen waar hij rijd. Dan ben je geen motorrijder. Iedereen rijd altijd wel ietsje harder, tenzij je een bejaarde voor je hebt rijden natuurlijk (en er niet langs kan). Snelwegen zijn trouwens ook saai met 100kW hoor.
 
Ongelooflijk stom zeg, ik heb nu zelf 1,5 jaar mijn motor rijbewijs en heb ook de begrenzing eruit gehaald na 1 jaar. Ik zal niet meer terug willen naar een 25KW en accepteer net zoals jij de risico's.

Maar als je ZWAAR kan gaan afrijden zonder te lessen ben je 700 euro extra kwijt? Dat is toch niks.. en ik ben een student.

De begrenzer deruit is eigen keuzen maar ik zou gewoon lekker zwaar gaan afrijden opnieuw.. als ik het kon het ik het ook gedaan!
 
jaah dat ze inderdaad de studenten er mee hebben, is logisch,,, die willen ze niet op de weg met motoren.. :P ik heb nu ook 1 jaar begrensd gereden,.. en ik zit echt te dubben of ik het er uit zal halen. ik rij nu eigenlijk overal al honderd in de 3e versnelling :P @mr cage, heb je nog nooit een ''bijna'' ongeluk gehad, of iets in die richting?... ik wil het er echt uit hebben.. het slaat nergens op dat je je motor rijbewijs haalt, beter rijdt dan menig auto shoufeur.. en je hebt snelheid en wendbaarheid tegen over dat je slecht te zien bent, en kwetsbaar bent... en dan halen ze de snelheid weg.. voor. veiligheid? maar ik moet me rubbers gaan vervangen :P en ik heb er net 400 euro aan uitgegeven XD dilemma..ik denk dat snelheid vroeg of laat gaat winnen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan