25kw motor voor zware mensen

Johny58

Rookie
1 jun 2004
4
0
Hilversum
Ik ben van plan om binnekort een motor te gaan kopen en zat eerst te denken aan een RS125 (lekker origineel, ik weet het). Nou vroeg ik me af of dat ding nog een beetje vooruit komt als er iemand van een kilotje of 110 op zit?

Zo niet... wat voor motor zouden jullie dan aanraden? Zou het verstanding zijn om 4-takt te rijden of maakt 2-4 takt hiervoor niet veel uit?
 
ik zou 4 takt gaan rijden.
het heeft namelijk veel vroeger koppel zodat je met 110 kg ook nog van je plaats komt.
 
Suzuki SV650 is een goede oplossing hiervoor...
Door een GROOT koppel zal je in de lage toeren vooruit schieten.. maar eenmaal de 4000 toeren in zicht komt, zal het een pak minderen...

Nuja,... de begrenzing bestaat enkel uit langere schuiven... peace of a cake om er korte in te zetten })
 
Suzuki SV650 is een goede oplossing hiervoor...
Door een GROOT koppel zal je in de lage toeren vooruit schieten.. maar eenmaal de 4000 toeren in zicht komt, zal het een pak minderen...

Nuja,... de begrenzing bestaat enkel uit langere schuiven... peace of a cake om er korte in te zetten })

En dan niet verzekerd zijn....
 
En dan niet verzekerd zijn....
Waarom moet deze discussie in elk topic wéér aangehaald worden, er zijn genoeg topics die daarover gaan en we zullen het NOOIT met elkaar eens worden hierover. Dus verneukt aub niet ieder topic door hierover te beginnen. (Niet dat jij dat in elk topic doet, meer een algemene opmerking :) )
 
Waarom moet deze discussie in elk topic wéér aangehaald worden, er zijn genoeg topics die daarover gaan en we zullen het NOOIT met elkaar eens worden hierover. Dus verneukt aub niet ieder topic door hierover te beginnen. (Niet dat jij dat in elk topic doet, meer een algemene opmerking :) )

Uh, begrenzing eraf = niet verzekerd
 
Uh, begrenzing eraf = niet verzekerd

Ja dat weet ik en dat spreek ik ook zeker niet tegen, maar er zijn mensen die vol blijven houden dat het niet uitmaakt en dat je dat risico wel kan nemen. En we gaan het dus nooit eens worden met die mensen. Maar ik vind het zo jammer dat er in bijna élk topic dat in het 25kw forum staat er over Gediscussieerd wordt of het nou wel of niet zo is, en dat vind ik gewoon zonde van het topic want 9 van de 10 keer is dat helemaal niet de insteek van het topic :)
 
Ja dat weet ik en dat spreek ik ook zeker niet tegen, maar er zijn mensen die vol blijven houden dat het niet uitmaakt en dat je dat risico wel kan nemen. En we gaan het dus nooit eens worden met die mensen. Maar ik vind het zo jammer dat er in bijna élk topic dat in het 25kw forum staat er over Gediscussieerd wordt of het nou wel of niet zo is, en dat vind ik gewoon zonde van het topic want 9 van de 10 keer is dat helemaal niet de insteek van het topic :)


yep klopt, dat heet nou letterlijk een meningsverschil:

ONTOPIC:
Idd je kan het best een 4takt'er gaan rijden, liefst iets met een hoop koppel:
V-twinnen hebben een hoop koppel, je zou kunnen nemen:
- Ducatie monster M600/m620ie (begrenzingskosten, incl montage 56 euro)
- Honda VTR 250, is iets meer dan 25kw, kan je met Dyno uitdraai verzekeren (als je 't nie weet, probeer de zoekfunctie ff)
- Suzuki sv 650 (s/n), is 150 euro aan begrenzingskosten, maar heeft verreweg het meeste koppel waar je officieel mee mag rijden als 25kw fiets (is ook iets duurder dan een vtr, maar goedkoper dan een ducatie monster uit hetzelfde jaar/staat)

suc6
 
wil niet tegenspreken dat je beter een 4-takt kan kopen.... maar ik heb ervaring met een RS125 en als ik daar met me vriendin op zit (70+50) dan komt ie nog goed van z'n plaats... het is uiteraard geen super vermogen maar om te beginnen echt niet slecht!

als je interesse hebt: Te Koop: aprilia RS 125

succes met zoeken! :]
 
menings veschillen zijn grappig :+

Maar ik zou toch dan voor de Susuki Sv650 gaan ivbm hoog koppel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan