25Kw politie controle vragen

Leuk bedacht, ik heb het ook overwogen voor dezelfde motor ;) :D maar je zult hoe dan ook een papiertje moeten laten zien (soepele dienders zullen misschien genoegen nemen met een testbankuitdraai) waar 25 kw op staat. Dus ik zou hem toch op 25 kw laten zetten, ook voor je verzekering.

Soepele dienders....??

Nee, het zullen vooral dienders zijn die niet genoeg kennis hebben van de 25 KW wetgeving die je laten gaan.

Die Shadow van je... tuurlijk verzekeren ze je, maar als het misgaat wijzen ze op de kleine lettertjes en wijzen ze je erop dat je geen rijbewijs had voor dat ding :Z
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht mijn eerste motor :] toen ik 19 was (ben nu 21) .
Een Honda CBR600F uit 1995 met +/- 74kw / 100pk dat zijn er toch 49 / 66 teveel.
Dus heb ik hem terug gevoerd naar 25Kw / 34Pk -O-
Maar ik heb de motor NIET opnieuw laten keuren dus op de kentekenpapieren stond gewoon 74kw / 100Pk.

Ben in bovenstaande toestand een keer aanhouden omdat ik een gesloten verklaring negeerde.
Het ging toen als volgt:

Agent B| : Kentekenbewijs en rijbewijs A.U.B.
Agent B| : Weet u dat u hier niet in mag??
Ik :] : Neej :Y
Agent B| : Toch krijgt u een boete.
Ik :] : Hoeveel???
Agent B| : € 45,-
Agent B| : Hier zijn uw papieren en nog een prettige dag verder.

Het moraal van dit verhaal: PLIESSIE AGENTEN zijn KL**TZ*KK*N

:X ;) :W :]
 
Laatst bewerkt:
leuk forum hahah! :+

ik moet binnen kort ook afrijden voor me 25kw. *O*
en wil een honda cbr 600 rr ( niet met standaart kitje te begrenzen, dus gewoon dicht knijpen op de test bank)
maar denk tot net geen 30 kw laat begrenzen want zit een lazer uitlaat onder en als ik ooit gecontrolerd mag worden zeg ik gewoon dat dat komt door de uitlaat (ja daar heb ik toch geen verstand van :o ).

of vinden jullie dit heel krom? *D


:W
Jij bent niet gemachtigd om op een voertuig te rijden dat meer dan 25kw aan vermogen heeft. Dus ook niet een voertuig met 30kw, wat 'zogenaamd' door de demper komt. Oftewel, dan ben je alsnog de l*l *O*

Oh...trouwens...voor ik het vergeet... Regels zijn regels, dus ook voor mr. P van Vliet :W


Stel: je hebt wel een rijbewijs van +25 kw
Uw motor heeft op papieren 25kw,
maar hij is niet begrensd en heeft dus nu iets van een 40kw.

Ben je dan even strafbaar? je hebt dus wel je rijbewijs het is gewoon de papieren die niet kloppen.
Hier zijn ze toch milder op, niet?
Je motor voldoet niet aan de specificatie's die op je kenteken staan. Oftewel; strafbaar :)


Neuh... CC's zeggen daar niet zoveel over, er bestaan ook wel oude motortjes van 40 cc 8-)

Voor de bromfietsen komt t idd aardig in de richting :Y
Bromfietsen moeten onder de 50 cc blijven.
Maar bromfietsen die daarboven komen zijn opgevoerde bromfietsen, bromfietsen die niet meer aan hun goedkeuringseisen voldoen, maar daarmee nog niet automatisch een motor.

Op een opgevoerde brommer heb je ook nog steeds genoeg aan je bromfietsrijbewijs, maar idd zal bij een heftige aanrijding de verzekeringsmaatschappij je op de kleine letters uit de polis pakken waarin staat dat je bromfiets aan de eisen moet blijven voldoen. En dat doet een opgevoerde bromfiets nu eenmaal niet. Daar pakken ze je op, en op grond daarvan hebben ze het recht de uitgekeerde schade persoonlijk te verhalen.
Da's duidelijke taal..! *D

Door dit soort topics weet ik gelijk weer waarom er steeds meer controles zijn er plannen zijn om APK voor motoren in te voeren... B|

Ik heb zelf ook bijna 2 jaar met 25Kw mogen rijden, en dat met 2.00m en +100Kg, maar ik heb nooit zo gruwelijk lopen janken over hoe naar die regel wel niet is... :N
Had je maar niet zoveel pindakaas moeten eten joh _O-


Ik kocht mijn eerste motor :] toen ik 19 was (ben nu 21) .
Een Honda CBR600F uit 1995 met +/- 74kw / 100pk dat zijn er toch 49 / 66 teveel.
Dus heb ik hem terug gevoerd naar 25Kw / 34Pk -O-
Maar ik heb de motor NIET opnieuw laten keuren dus op de kentekenpapieren stond gewoon 74kw / 100Pk.

Ben in bovenstaande toestand een keer aanhouden omdat ik een gesloten verklaring negeerde.
Het ging toen als volgt:

Agent B| : Kentekenbewijs en rijbewijs A.U.B.
Agent B| : Weet u dat u hier niet in mag??
Ik :] : Neej :Y
Agent B| : Toch krijgt u een boete.
Ik :] : Hoeveel???
Agent B| : € 45,-
Agent B| : Hier zijn uw papieren en nog een prettige dag verder.

Het moraal van dit verhaal: PLIESSIE AGENTEN zijn KL**TZ*KK*N

:W :]
Je mag blij zijn dat je alleen daarvoor een boete kreeg, meneer-die-niet-verder-kijkt-dan-zijn-neus-lang-is :Z |(
 
Ik kocht mijn eerste motor :] toen ik 19 was (ben nu 21) .
Een Honda CBR600F uit 1995 met +/- 74kw / 100pk dat zijn er toch 49 / 66 teveel.
Dus heb ik hem terug gevoerd naar 25Kw / 34Pk -O-
Maar ik heb de motor NIET opnieuw laten keuren dus op de kentekenpapieren stond gewoon 74kw / 100Pk.

Ben in bovenstaande toestand een keer aanhouden omdat ik een gesloten verklaring negeerde.
Het ging toen als volgt:

Agent B| : Kentekenbewijs en rijbewijs A.U.B.
Agent B| : Weet u dat u hier niet in mag??
Ik :] : Neej :Y
Agent B| : Toch krijgt u een boete.
Ik :] : Hoeveel???
Agent B| : € 45,-
Agent B| : Hier zijn uw papieren en nog een prettige dag verder.

Het moraal van dit verhaal: PLIESSIE AGENTEN zijn KL**TZ*KK*N

:W :]

jij negeert een geslotenverklaring en rijdt zonder rijbewijs op een zware motor.
Je krijgt 1 boete voor de geslotenverklaring.
En dan denk je die politieagent zo te kunnen benoemen ??

De meeste mensen zijn na de kleuterschool wel van die mentaliteit af....
 
Tja, alle agenten (#$%*(#$%$ ????
Daar ga ik niet eens op in... beetje respect zou niet mistaan.

@Baksteen, inderdaad...
 
Laatst bewerkt:
jij negeert een geslotenverklaring en rijdt zonder rijbewijs op een zware motor.
Je krijgt 1 boete voor de geslotenverklaring.
En dan denk je die politieagent zo te kunnen benoemen ??

De meeste mensen zijn na de kleuterschool pubertijd scootertijd wel van die mentaliteit af....
;)
 
Ik vind je gewoon onverantwoordelijk bezig als je zonder 25 kw kit rijd. Lekker boeie die politie vragen. Stel je krijgt een ongelijk, of rijd een bejaarde die oversteekt voor ze klote. Dan ben je niet verzekerd en mag je hele leven betalen.

Tis gewoon dom, en vooral wat je rijinstructeur zij. Wat een fosiel is dat.

25 kw regel is er niet voor niks. En ik hoor van mensen. Dat straks weer een wereld van verschil is. Dat je van 25kw mag overstappen, na zwaar.

Met je sv heb je zeker een dikke 25 kw fiets 8-) Ik ben jaloers '( .

Maar wees slim, laat hem lekker 25 kw :}
 
Laatst bewerkt:
Lekker kort door de bocht. ( is wel de snelste manier natuurlijk :] )

Ik zeg dit heus niet om te pochen,en ik ben er ook niet trots op, want ik heb er voorderest niks mee ta maken. Maar alleen omdat deze informatie mischien relevant is om de situatie wat beter uit te leggen.

Ik zeg alleen dat die agent het in 23 jaar nooit had meegemaakt dat er een motor onderzocht werd, en dat is nou juist wat de topicstarter wilt weten.
En ik rijd dus NIET op volvermogen op dit moment, en ik heb ook nooit gezegd dat de politie het heeft GOEDGEKEURD. En dat zal ik de komende tijd ookn iet doen.
Mischien een maand of 3 voordat ik vol vermogen mag rijden, als mijn vader (die van de Mac donalds) vind dat mijn rij-nivo en ervaring hoog genoeg zijn.

\(hij kan dat beoordelen lijkt mij, hij geeft ook nog rijtrainingen in verschillende nivos voor de organisatie X, maar daar zal ik maar niet tevaal over opscheppen)\

Mijn vader is voorzitter van 3V0 in deze regio, en komt dus ook met een aantal hoge politie agenten in contact.

Zo'n man heeft ooit eens tegen hem gezegd:
Mocht er een ongeluk gebeurd zijn waarbij het van belang is of de motor technish op 25 kw staat of niet, dan zin zo'n motor zo in de prak dat wij geen technisch onderzoek meer kunnen doen, laatstaan hem op de testbank zetten. En voor die schade is maar een klein tikje nodig
Hij had het in de 23 jaar dat hij bij de politie zat dan ook nog nooit meegemaakt dat een motor op deze manier voor technisch onderzoek werk meegenomen.

Oftewel, me vader zegt ook (hij iz ook rij-instructeur, maar zal nooit een leerling adviseren zonder begrenzers te rijden zonder dat het mag): als ik vind dat je veilig genoeg rijd, en genoeg ervaring heb, dan mogen de begrenzers eruit.

Ik heb dan ook een ER-5, dus op vol vermogen is dat ook niet zon super sport machine oid maar toch

Jezelf tegenspreken is ook een kunst.

Anyway, ik vind het vreemd dat het je uberhaupt wordt aangeraden door een instructeur en dat je ook op een motor met meer dan 25kw hebt gelest. Ik heb zelfs, tijdens het lessen, regelmatig op een 25kw motor gereden, omdat ik langer was dan mijn medelesser. De 25kw motor was hoger, de motor die niet begrenst was was namelijk verlaagd. Dit hoefde niet meer nadat er uiteindelijk 2 nieuwe motoren werden aangeschaft. Toen waren ze beide vol vermogen en lager dan de oude beestjes. Ik heb dus wel netjes afgereden op een motor met vol vermogen en heb dan ook een geldig rijbewijs om zo'n ding te besturen.

Ik vind testbank uitdraaien ook geen goede oplossing. Je kunt hem, op een testbank laten uitdraaien op 25kw, daarna net zo makkelijk weer terugzetten. Ze kunnen er ook niet meer achter komen of hij wel 25kw was op het moment dat ze dat zouden willen controleren en de motor is niet meer rijdbaar. Een echte 25kw set blijft wel in de fiets zitten en er kan dan altijd worden gecontroleerd of hij 25kw was of niet :) .
 
Ik vind testbank uitdraaien ook geen goede oplossing. Je kunt hem, op een testbank laten uitdraaien op 25kw, daarna net zo makkelijk weer terugzetten. Ze kunnen er ook niet meer achter komen of hij wel 25kw was op het moment dat ze dat zouden willen controleren en de motor is niet meer rijdbaar. Een echte 25kw set blijft wel in de fiets zitten en er kan dan altijd worden gecontroleerd of hij 25kw was of niet :) .

Maar.... op grond waarvan zou een politieagent bij een controle erop moeten vertrouwen dat toen die uitdraai gemaakt werd ... ook DIE motor die je op dat moment bij je hebt op die bank stond... ??

Op grond van dezelfde blauwe ogen als waarmee je verteld dat je weet dat het eigenlijk op kenteken hoort, maar jij je de vrijheid hebt veroorloofd het zo te doen.. ?? :)
 
Maar.... op grond waarvan zou een politieagent bij een controle erop moeten vertrouwen dat toen die uitdraai gemaakt werd ... ook DIE motor die je op dat moment bij je hebt op die bank stond... ??

Op grond van dezelfde blauwe ogen als waarmee je verteld dat je weet dat het eigenlijk op kenteken hoort, maar jij je de vrijheid hebt veroorloofd het zo te doen.. ?? :)

Een erg terecht punt. Daarom misschien geen 25kw kits meer aanbieden, maar zorgen dat er een blok inzit dat gewoon niet meer vermogen kan produceren? Dan is het duidelijk dat de motor waar men op dat moment op rijdt ook met geen mogelijkheid meer vermogen kan hebben. Nadeel is uiteraard wel weer dat fabrikanten dan flink op de tenen worden getrapt met verkopen en het ontwikkelen van niewe modellen. Typisch geval van "de goeden lijden onder de slechten".

Uiteraard zou je van de eerlijkheid van mensen uit moeten kunnen gaan, helaas lijkt me dat erg utopisch. Mensen liegen al om de kleinste dingen voor elkaar te krijgen.

Edit:
Na je vraag nog een keer goed gelezen te hebben, denk je dat ik het wél een goed idee vind om uitdraaien te gebruiken. Dit is dus niet zo. Je geeft echter nog een reden aan om dat juist niet te doen. Ik had het over dezelfde motor een 25kw uitdraai laten maken en de boel vervolgens terugzetten. Jij hebt het over een 25kw motor een uitdraai laten maken, en die bij jouw niet-25kw'er houden. Beide dus geen goede maatstaf :)
 
Laatst bewerkt:
Nou, wist niet dat in dit topic alles zo serieus wordt opgepakt :? !!!

Deze zin: “De moraal van dit verhaal: PLIESSIE AGENTEN zijn KL**TZ*KK*N”
moet natuurlijk ook niet serieus genomen worden.
Ik wou hiermee alleen maar aangeven dat ik die dag veel geluk heb gehad.

En voor het geval dat ik bij iemand zijn zieltje heb gekrenkt SORRY ;)

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me zo ook niet voorstellen dat men hier rollerbanken voor gaat maken of wat dan ook... en apk is 1 keer in het jaar..


Je kunt een hoop flikken in nl... en je kunt zeker onbegrensd rondrijden.. maar als je met snelheden over de 180 wordt gelfits of gevonden door sbs 6 kijkertjes..

Dan zal er een controlle plaats vinden.. en als je met meer als 100 een ongeluk hebt veroorzaakt dan waarschijnlijk ook...

Maar zoals eerder gezegd de meeste ongelukken gebeuren met de 30 a 50 km per uur omdat dit meestal in de bebouwde kom is..


Daarnaast zal d'r ook best een foefje zijn dat je de gashendel begrensd dus niet helemaal kunt opentrekken... met een soort pinnetje.. En dit pinnetje kunnen verwijderen.. dus volvermogen hebben.. Dus als er een agent op wilt rijden je ff het pinnetje ervoor zet... Die test em en denkt... sloome bak..
En jij kan lekker volgas..


Maar je kan met 25 kw plat de rotondes nemen en klaverbladen rijden..
Je kan er mee posen... en stoppies maken en slippen en uitbreken..

Tevens kan je er noodstoppen mee maken en de fiets leren kennen..


Ik moet zeggen dat ik t af en toe wel fijn vind 25 kw te hebben.. je kan hierdoor gekkere dingen doen.. zonder er meteen de dupe van te worden... af en toe ook wel omdat je acceleratie mist en daar moet je je inschattings vermogen ff op aanpassen betreft auto's inhalen..


Ik vind het cker geen slechte regeling... Alleen zou ik willen dat ie voor iedereen gelde..

En jouw instructeur zou je idd het andere moeten adviseren en je geen tips moeten geven maar eerder angst in boezemen dit niet te doen..

Daarnaast hoorde ik hetzelfde ooit van een verzekerings tussenpersoon die zei dat dit wel kon..



2 jaartjes vallen idd mee.. misschien als je je knie al aan de grond hebt en je hebt je motor echt heerlijk onder controlle dat je er eens aan kan gaan beginne te denken.. maar zeker nog niet nu..
 
Formeel..... heeeel formeel gezien bega je een overtreding omdat je motor niet in overeenstemming is met wat je kentekenbewijs aangeeft.
Maar dit is dan wel zo formeel dat ik maar heel weinigen ken die ervoor zouden bekeuren...

Dat lijkt me inderdaad een stuk minder erg, aangezien je wel op de betreffende motor mag rijden. Als je al een <plaats hier minder vriendelijke naam voor ijverige politieambtenaar> treft die er voor schrijft, is dat "Motor voldoet niet aan gegevens kentekenbewijs", lijkt me, en die kost maar 130 euro. Dat lijkt me nog wel een aanvaardbaar risico.

Ik heb ook een motor met 25kw op het kenteken, maar het setje er los bij (heb een onbeperkt rijbewijs). Ik wilde die vermelding op het kenteken laten staan i.v.m. eventuele latere verkoop (dan zet ik het setje er natuurlijk weer terug in). Dus ik de verzekering gebeld, en die wisten me te vertellen dat het geen probleem zou zijn, maar dat ze me dat niet zwart-op-wit konden geven, omdat het officieel verboden is.


En wat denk je van je nabestaanden dan, slimme Aap? Die kunnen voor de door jou gemaakte kosten op hun rug gaan liggen |(

Dat zal wel meevallen, want die kunnen de erfenis weigeren als ze dat weten. Dat betekend wel dat ze helemaal niets van jouw bezittingen mogen houden, maar ik denk dat de meeste jongeren onder de 21 weinig van waarde achter laten.

Wel een beetje lullig voor degene die jij iets aangedaan hebt. Die moet nog maar zien dat zijn / haar revalidatie door iemand betaald wordt (waarborgfonds?).


@TS: er zijn, bij mijn weten, maar weinig motoren die door middel van een andere CDI afgevoerd worden. In verreweg de meeste gevallen worden andere inlaat spruitstukken geplaatst, die een kleinere doorgang hebben dan origineel. Tenzij een motor volledig uitgebrand is, kun je dat altijd gemakkelijk terugvinden. Een andere CDI, vooral als het typenummer een beetje goed vervalst is, wordt veel moeilijker. Een beetje elektrotechnieker zal het kunnen aantonen, maar dat is wel een stukje moeilijker dan de inlaatrubbers opmeten.
 
Jezelf tegenspreken is ook een kunst.
Wat ik op maak uit de zinnen die jij dikgedrukt quote:
Zin 1: - "En ik rijd dus niet op volvermogen op dit moment."
Zin 2: - "Ik heb dan ook een ER-5, dus op vol vermogen is dat ook niet zon super sport machine oid maar toch."

Zin 1: Meneer rijdt niet op volvermogen.
Zin 2: Meneer heeft een ER-5, maar op volvermogen is dat geen supersport machine.

Wat hij met "maar toch" bedoelt, zou ik niet weten :?


Maar je kan met 25 kw plat de rotondes nemen en klaverbladen rijden..
Je kan er mee posen... en stoppies maken en slippen en uitbreken..
Wist je dat dat heel gek klinkt vanaf jou account, Rik? _O- _O- _O- :j


Ik heb ook een motor met 25kw op het kenteken, maar het setje er los bij (heb een onbeperkt rijbewijs). Ik wilde die vermelding op het kenteken laten staan i.v.m. eventuele latere verkoop (dan zet ik het setje er natuurlijk weer terug in). Dus ik de verzekering gebeld, en die wisten me te vertellen dat het geen probleem zou zijn, maar dat ze me dat niet zwart-op-wit konden geven, omdat het officieel verboden is.
Wist je dat je hier iets zei waar geen ruk van klopt?
Volgens de verzekering is het geen probleem. Ze kunnen het alleen niet zwart-op-wit zetten omdat het officieel verboden (Lees: illegaal) is.

Sinds wanneer bepaalt de verzekering of iets legaal is of niet hier in Nederland? :? :Z :W




Dat zal wel meevallen, want die kunnen de erfenis weigeren als ze dat weten. Dat betekend wel dat ze helemaal niets van jouw bezittingen mogen houden, maar ik denk dat de meeste jongeren onder de 21 weinig van waarde achter laten.

Wel een beetje lullig voor degene die jij iets aangedaan hebt. Die moet nog maar zien dat zijn / haar revalidatie door iemand betaald wordt (waarborgfonds?).
't Waarborgfonds betaalt alleen uit als er geen "schuldige" is. Aangezien die er wel is was, betalen ze dus niets.


@TS: er zijn, bij mijn weten, maar weinig motoren die door middel van een andere CDI afgevoerd worden. In verreweg de meeste gevallen worden andere inlaat spruitstukken geplaatst, die een kleinere doorgang hebben dan origineel. Tenzij een motor volledig uitgebrand is, kun je dat altijd gemakkelijk terugvinden. Een andere CDI, vooral als het typenummer een beetje goed vervalst is, wordt veel moeilijker. Een beetje elektrotechnieker zal het kunnen aantonen, maar dat is wel een stukje moeilijker dan de inlaatrubbers opmeten.
(bijna) Alle nieuwe motoren welke uitgerust zijn met een injectie-motor, worden begrensd d.m.v. andere cdi.
 
Ik vind je gewoon onverantwoordelijk bezig als je zonder 25 kw kit rijd. Lekker boeie die politie vragen. Stel je krijgt een ongelijk, of rijd een bejaarde die oversteekt voor ze klote. Dan ben je niet verzekerd en mag je hele leven betalen.

Tis gewoon dom, en vooral wat je rijinstructeur zij. Wat een fosiel is dat.

25 kw regel is er niet voor niks. En ik hoor van mensen. Dat straks weer een wereld van verschil is. Dat je van 25kw mag overstappen, na zwaar.

Met je sv heb je zeker een dikke 25 kw fiets 8-) Ik ben jaloers '( .

Maar wees slim, laat hem lekker 25 kw :}

Heb hem ook op 25kw laten zetten

(maar ja het proefritje) was helaas zonder 25kw
Leuke was. ik deed de duo seat open en wat zag ik daar (een powercommander)

Was een heel leuk proefritje :P :9~ :9~ :9~
 
Wat ik op maak uit de zinnen die jij dikgedrukt quote:
Zin 1: - "En ik rijd dus niet op volvermogen op dit moment."
Zin 2: - "Ik heb dan ook een ER-5, dus op vol vermogen is dat ook niet zon super sport machine oid maar toch."

Zin 1: Meneer rijdt niet op volvermogen.
Zin 2: Meneer heeft een ER-5, maar op volvermogen is dat geen supersport machine.

Wat hij met "maar toch" bedoelt, zou ik niet weten :?Wist je dat dat heel gek klinkt vanaf jou account, Rik? _O- _O- _O- :jWist je dat je hier iets zei waar geen ruk van klopt?
Volgens de verzekering is het geen probleem. Ze kunnen het alleen niet zwart-op-wit zetten omdat het officieel verboden (Lees: illegaal) is.

Sinds wanneer bepaalt de verzekering of iets legaal is of niet hier in Nederland? :? :Z :W't Waarborgfonds betaalt alleen uit als er geen "schuldige" is. Aangezien die er wel is was, betalen ze dus niets.(bijna) Alle nieuwe motoren welke uitgerust zijn met een injectie-motor, worden begrensd d.m.v. andere cdi.
Sinds waneer kan jij serieus reageren :?


Maaaar!!!

:^

Alleen het laatste puntje ben ik het niet mee eens, want de kawa's worden niet op cdi begrenst :+
 
Laatst bewerkt:
Ik en serieus reageren? No shit... *D Ik heb sinds gister m'n brommertijdperk achter me laten liggen, dus nu ben ik volwassen :Y





















:+

Ik zei toch ook "bijna alle motoren" B| Mafkees B| :+
 
Overigens, misschien leuk om te weten, de nieuwe generatie rollerbanken van de politie geven standaard km/h's aan om scooters te controleren op overschrijding van constructiesnelheid. Echter, je kunt deze rollerbanken ook installeren op het meten van kw's ;)

Zal niet gebeuren, want dat moet door het producerende bedrijf gedaan worden en kost geld. Maar in principe zou er gecontroleerd kunnen worden op kw's. Ook omdat een scooter max 4 kw mag hebben.
 
Overigens, misschien leuk om te weten, de nieuwe generatie rollerbanken van de politie geven standaard km/h's aan om scooters te controleren op overschrijding van constructiesnelheid. Echter, je kunt deze rollerbanken ook installeren op het meten van kw's ;)

Zal niet gebeuren, want dat moet door het producerende bedrijf gedaan worden en kost geld. Maar in principe zou er gecontroleerd kunnen worden op kw's. Ook omdat een scooter max 4 kw mag hebben.
Om even hierop in te gaan.... :P

Je mag de motorische eigenschappen van de scooter zelf niet aanpassen cq. veranderen.
Scooters worden simpelweg niet met een dergelijk vermogen op de weg gelaten, daar 't voor de 'fabriek' niet mogelijk (Lees: rendabel..!) is om een scooter te produceren met 4kw aan vermogen en een maximale snelheid van 45 km/u. Het aantal toeren dat het scooterblokje dan zal moeten draaien, door de enorm korte overbrenging (anders ligt de topsnelheid veel te hoog), zal erg schadelijk zijn. Hierdoor verkort je dus de levensduur, iets wat juist niet de bedoeling is.

Maar wat bedoel je met nieuwe rollerbanken? Denk je dat je straks met de motor op de rollerbank moet? Dat wordt wel leuk denk ik :)

Een scooter die zo'n 110 km/u haalt op de rollerbank zorgt ervoor dat dat ding bijna uit elkaar valt, laat staan een motor met bijna 200 km/u _O- _O-


Tot zover mijn bijdrage :)
 
Hahaha, denk ook niet dat het zin heeft hoor, maar technisch is het mogelijk om de nieuwe generatie rollerbanken kw's te laten meten ja ;)
Dan zullen ze echter opnieuw geïnstalleerd moeten worden en dat gaat toch niet gebeuren. Dus om antwoord te geven: Nee, ik denk niet dat we met onze motoren op de rollerbank gezet zullen worden hahaha. Dat zou alleen zin hebben voor 25kw motoren, want daarboven maakt het sowiezo niks meer uit.

Dat van die scooters geloof ik overigens direct en klinkt ook logisch.. Heb zelf nooit een scooter gehad omdat het maar niks vond in vergelijking met motoren :P dus heb ik maar gewoon mezelf voorgenomen om geduld te hebben en dan een motor te kopen *D
 
Dat van die scooters geloof ik overigens direct en klinkt ook logisch.. Heb zelf nooit een scooter gehad omdat het maar niks vond in vergelijking met motoren :P dus heb ik maar gewoon mezelf voorgenomen om geduld te hebben en dan een motor te kopen *D

zelfde hier :)
morgen naar een diversion occasie gaan zien en proefrijden als eerste moto *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan