De zondagsrijders komen onder hun steen uit gekropen

inktvlek

Die hard MF'er
27 apr 2009
903
1
Valt op dat je nu de zon weer een beetje schijnt opeens meer motoren ziet rijden.

Gisteren weer zo'n idioot achter me gehad bij het verkeerslicht, gas geven alsof hij klaar staat om een race te rijden zodra het groen wordt.
Of zijn bak wil afslaan anders.
_O-
Geen wonder dat wij motorrijders een slechte naam krijgen zo. :(
 
's Ochtends zie ik er de laatste dagen toch weer minder. Vorige week leek het seizoen voor velen weer begonnen te zijn maar de kou van de afgelopen ochtenden weerhoudt er toch weer een aantal denk ik. Na jah, alleen maar beter bij de verkeerslichten :Y
 
Of zijn de mensen die zo min mogelijk pekel op hun motor willen hebben en geen tuin hebben om de motor op hun gemak aan huis te wassen/af te spoelen ook zondagsrijders?
 
Bij de auto's is de definitie van een zondagsrijder: iemand die alleen met goed weer rijd en daarom dus weinig rijd.

Vul het antwoord op je vraag dan nu maar zelf in.

Maar wat ik vooral hinderlijk vind is dat die gasten de motor nu durven te pakken en meteen asociaal rijden.
Vaak veel herrie makend terwijl dat echt niet nodig is, of meteen weer kort op auto's rijden.

Die gast bij het verkeerslicht was weer zo'n goed voorbeeld.
Zit als een idioot aan het gas te trekken, maar toen het groen werd zag ik hem nergens meer.
Misschien was zijn bak afgeslagen?
Ik rij momenteel maar een zeer lichte motorscoot, dus mij bijhouden zou geen probleem moeten zijn.
Maar ik moest wel 1 minuut of langer dat geknal van zijn uitlaten aanhoren.
 
Laatst bewerkt:
Het is echt onvoorstelbaar dat er ook nog motorrijders zijn die voor hun plezier op de motor zitten en dan ook nog als het mooi weer is. Het is een schande. Als je je A'tje haalt verplicht je jezelf om altijd door te rijden, al raast er een F5-tornado met hagel over het land.

Zoiets?

;)
 
Bij de auto's is de definitie van een zondagsrijder: iemand die alleen met goed weer rijd en daarom dus weinig rijd.

Vul het antwoord op je vraag dan nu maar zelf in.
Voor mij is die definitie anders. Namelijk: (oudere)Mensen die elke zondag de hele familie afgaan om een kopje koffie te drinken en voor de rest nooit rijden en 7 kleuren stront schijten bij alleen al de GEDACHTE dat ze misschien te hard rijden of zelfs de maximum snelheid halen.
 
Bij de auto's is de definitie van een zondagsrijder: iemand die alleen met goed weer rijd en daarom dus weinig rijd.

Vul het antwoord op je vraag dan nu maar zelf in.
Beetje kortzichtig he? Als iemand de motor in de winter met slecht/listig weer (of schadelijk voor de motor) stil zet is het gelijk 'iemand die alleen met mooi weer rijdt'? Ook al rijdt die persoon bijvoorbeeld meer dan 20.000 km per jaar.

Of is dit een verkapt 'ik ben wel een echte want ik heb in de winter gereden' topic?
 
Die gast bij het verkeerslicht was weer zo'n goed voorbeeld.
Zit als een idioot aan het gas te trekken, maar toen het groen werd zag ik hem nergens meer.
Misschien was zijn bak afgeslagen?
Ik rij momenteel maar een zeer lichte motorscoot, dus mij bijhouden zou geen probleem moeten zijn.
Maar ik moest wel 1 minuut of langer dat geknal van zijn uitlaten aanhoren.
Mja... motorrijders... het zijn (net als automobilisten/buschauffeurs/fietsers) af en toe net mensen...
 
Opgezocht:

weggebruiker die een vervoermiddel (voornamelijk auto, maar ook bijvoorbeeld paard, bromfiets) met een kennelijk zo gebrekkige rijtechniek gebruikt, dat het erop lijkt alsof hij/zij alleen op vrije dagen voor het plezier wel eens een rustig ritje maakt en verder geen rijervaring in het wegverkeer opbouwt.

Onnodig veel herrie maken valt toch wel onder de term "gebrekkige rijtechniek" denk ik.

Nee, geen verkapt wel of niet echte rijder omdat ik de winter door rij topic.

Erger me rot aan die gasten die "bewust" ervoor zorgen dat anderen hinder ondervinden.
Vooral als het image van motrorrijders daarmee gepaard gaat door die gasten.
 
Laatst bewerkt:
Oh aha... als ik het goed begrijp (correct me if I'm wrong), erger je je niet zozeer aan de rijders op zondag of aan rijders die alleen met mooi weer rijden, maar erger je je aan rijders die een gebrekkige rijtechniek hebben en onnodig lawaai maken.


Mee eens, daar erger ik me ook aan. Ook als die lawaai-makers gebrekkig zitten te wezen op maandag en in de regen rijden!
 
Oh aha... als ik het goed begrijp (correct me if I'm wrong), erger je je niet zozeer aan de rijders op zondag of aan rijders die alleen met mooi weer rijden, maar erger je je aan rijders die een gebrekkige rijtechniek hebben en onnodig lawaai maken.


Mee eens, daar erger ik me ook aan. Ook als die lawaai-makers gebrekkig zitten te wezen op maandag en in de regen rijden!

Klopt, maar helaas zie je ze nu weer meer.
In de winter heb je geen last van dat soort gasten.
(tenminste niet op die stukken wat ik rij)
 
Ik schaam me voor motorrijders die denken dat ze beter of verstandiger zijn dan anderen. :Z

:W
 
Ik zie niet in waarom onnodig geluid maken wijst op een slechte rijtechniek?
wie weet vond hij het gewoon leuk om te doen _O-
 
Misschien was z'n gasklepsensor wel kapot net zoals bij mijn R6 destijds :( . Moest ik 'm soms ook op 4000 toeren houden om te voorkomen dat 'ie afsloeg :( .

Leuk als je hem dan van neutraal in de versnelling trapt '( .
 
Terug
Bovenaan Onderaan