Motorgeluid mooier maken door ?

AaronDekker

Rookie
20 aug 2012
28
0
Gennep
Beste motorliefhebbers,

Ik heb een standaard geluid op me motor Yamaha FZ6 fazer uit 2005.

Ik wil een mooiere motor geluid krijgen. Hoe kan ik dit krijgen zonder de demper te vernielen?
Andere demper erop of?

Gr. Aaron
 
images


Dit is ook goed koop en de reviews zijn waanzig ! :)
 
Beste motorliefhebbers,

Ik heb een standaard geluid op me motor Yamaha FZ6 fazer uit 2005.

Ik wil een mooiere motor geluid krijgen. Hoe kan ik dit krijgen zonder de demper te vernielen?
Andere demper erop of?

Gr. Aaron

Je kunt gewoon een andere demper plaatsen. Is vaak een kwestie van twee schroefjes/boutjes los draaien en de nieuwe slip-on demper er op zetten. Let wel op dat je een demper koopt met link-pijp er aan vast.

Goedkopere suggesties zijn zoals hierboven genoemd GenG en superpole voor nieuwe dempers. Duurdere varianten zijn akrapovic, arrow en laser.

Wil je een nette tweedehandse? Kijk dan even op Dekker Motor Parts uit Hapert voor motoren, onderdelen en accessoires of marktplaats. Koop er wel 1 met een db-killer, vaak zit die er niet bij en als je een dagje circuit of weekend eifel doet is die toch wel handig.
Uit ervaring kan ik zeggen dat je bij bovenstaand bedrijfje gewoon je geld terug krijgt als het niet past of hij wel even wil helpen met monteren.

Hopelijk heb je er iets aan. Succes!

Edit: ik zie dat het bij jouw motor iets meer werk is dan twee schroefjes. Dan even klussen met een kennis die er een beetje inzicht in heeft of hier op het forum hulp vragen in ruil voor een kratje bier. Altijd is er wel iemand die in de buurt zit en graag helpt.
 
Laatst bewerkt:
Wil je meer, of minder geluid??

Meer geluid gaatje boren in je uitlaat (of bochten)
Demper verwijderen (indien mogelijk)

Minder geluid: uitlaat gasdicht maken (muv de demper)

Houdt er wel rekening dat niet iedereen zit te wachten op "het mooie geluid"
Ik woon zelf in een centrum gebied en weet dat mijn buurtenoten niet houden geluidsoverlast.
 
Het mag natuurlijk wel wat kosten ;) Maar niet super duur. Ga niet de originele demper vernielen door gaten te prikken. (hoorde dat het geen mooi geluid maakte) Koop liever een andere demper. Bedankt voor de informatie!!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan