Gilera Nexus sneller maken

Amsterd

Rookie
25 mrt 2024
6
1
Onderwerp: Advies nodig: Verhoging van trekkracht voor Gilera Nexus 500cc uit 2004 met alleen een Akrapovič uitlaat

Hallo mede-motorrijders,

Ik ben op zoek naar advies over hoe ik de trekkracht van mijn Gilera Nexus 500cc uit 2004 kan verhogen, waarbij de enige custom aanpassing een Akrapovič uitlaat is. Ik wil graag meer vermogen uit mijn motor halen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen met suggesties over welke onderdelen ik daarvoor nodig heb.

Ik sta open voor alle suggesties, zoals upgrades aan de motor zelf, zoals een krachtigere luchtfilter, brandstofinjectie, of andere aanpassingen.

Alle hulp en advies worden zeer op prijs gesteld. Alvast bedankt voor jullie tijd en expertise!

Met vriendelijke groet,
Amsterd
 
Disclaimer: ik heb geen verstand van scooters.

Het meeste waar voor je geld is bij de meeste motorfietsen/auto's etc zonder turbo of compressor: een andere kopen, met meer vermogen

Dan ben je al paar ver ruggen veder, deze motorscooter heeft een top van 190 maar ik wil gwn meer trekkracht daar moet een goedkopere optie voor zijn ik weet dat ik een variateur of koppeling kan monteren met bepaalde trekveren maar ik weet niet precies wat ik het beste kan bestellen en monteren prijs/kwaliteit gerelateerd
 
Wat wil je? harder optrekken of meer topsnelheid? Allebei kan ook, maar dan heb je gewoon serieus meer vermogen nodig.
 
Dan ben je al paar ver ruggen veder, deze motorscooter heeft een top van 190 maar ik wil gwn meer trekkracht daar moet een goedkopere optie voor zijn ik weet dat ik een variateur of koppeling kan monteren met bepaalde trekveren maar ik weet niet precies wat ik het beste kan bestellen en monteren prijs/kwaliteit gerelateerd
ga naar je dealer en laat je adviseren.
je hebt duidelijk geen idee van hoe en wat en het gaat je meer kosten aan trial en error dan het in 1 keer goed te laten doen door je dealer.
 
Met een a2 rijbewijs ?

Voor zo ver ik weet, niet. Ik zie wel in het buitenland wat 25kW-kits, maar denk niets officieels.
Dus dat is dan pas iets als je klaar bent met A2. Als je nu nog met A2 moet rijden zou ik niet eens tijd, moeite en geld er in steken. Het is maar 2 jaar, daarna kan je alles rijden, waaronder dus die GP800/SRV850 (zelfde motorscooter eigenlijk).
 
Bij een gewone motor zet je er een ander tandwiel op voor meer trekkracht. Geen idee wat het equivalent is voor scooters?
 
Lichtere gewichtjes in de vario.
Sneller op toeren = sneller weg.
Een van de merken die dit aanbiedt is JCosta.

Het idee is inderdaad vergelijkbaar met een kleiner voor- en/of groter achter tandwiel: meer toeren bij dezelfde snelheid waardoor je beter in de powerband van het motorblok kunt rijden.
 
Die krijg je met wat kleine aanpassingen wel levendiger.
Andere koppeling + vario doet wonderen.
Dat zijn nog redelijk betaalbare opties als je het zelf kan monteren. Wil je meer dan word het kostbaar.
Denk dan aan een andere cylinder, nokkenas en CDI.
 
Terug
Bovenaan Onderaan