"Een lichte motor pak je sneller"... want?

Ik dacht dat jij binnenkort voor zo'n tank ging een GS 1200000000000000000000000
"De" brommer van Nederland🤗
T grooooooooooote probleem is dan ook nog ,de kleding ,overal moet dan zo n padvinder gs logo op ,zelfs t ondergoed moet in t geliefde bmw kleurtje ,mij teveel kouwe drukte
 
Oh, je hebt 5 jaar geleden je laatste brik bij gekocht?

Nee laatste brik was deze,3 jaar geleden.
Maar na een ritje centrum, vertelde een agent me dat ,dat niet de bedoeling was omdat er geen claxon op zit 🤔 😲

IMG_20210403_142104.jpg
 
T grooooooooooote probleem is dan ook nog ,de kleding ,overal moet dan zo n padvinder gs logo op ,zelfs t ondergoed moet in t geliefde bmw kleurtje ,mij teveel kouwe drukte
Je kunt er wel,zonder gezichtsverlies,van die metalen top en zijkoffers aan hangen,ter grootte van een lijkkist.
Dat dan weer wel🤗
 
Ik heb geen emotionele band met mijn 125cc Honda. Het is mijn ezel. Doet het altijd, verbruikt en kost niets.
Gebruik hem voor alles. Kleine boodschap gaat in de rugtas. Iets groter in een topkoffer die er in 2 seconden op geklikt zit. Nog groter gaat gewoon met spanbanden achterop of op de tank. (2 zakken briketten bv.)
Ook heb ik liever dat ze tegen deze ezel een fiets parkeren bij de winkel dan tegen mijn 'mooie' motor.

Eigenlijk zou ik een 250 versie moeten aanschaffen. Dan kan ik er mee de snelweg op en zouden alle andere motoren de deur uit kunnen. En omdat ik wegens Covid nu zo weinig rij is het zuinige van de 125cc minder van invloed voor de initiele keuze van de 125cc.
 
Je kunt er wel,zonder gezichtsverlies,van die metalen top en zijkoffers aan hangen,ter grootte van een lijkkist.
Dat dan weer wel🤗
Dat heb ik toch niet nodig met t gruune ding ,gewoon een aanhangernet over de rotzooi en gas met t ding , nou ja gas _O-
 
Nadeel (vind ik) dat je weinig bagage ruimte hebt, en vaak hebben ze weinig over (pk, koppel enz) wat weer hinderlijk is met behoorlijke wind
Ziehier een lichte motorfiets. Is een 175cc. Is tweewielaangedreven met differentieel, 2 versnellingsbakken, 1 van de motor zelf, 1 net voor de diff om een "veld versnelling" in te schakelen. En heeft zelfs een reservewiel mee. Hier doe je inkopen mee voor een heel maand of meer.
Nieuwprijs, tussen 1.700 en 2.000 €.
20161114_165738.jpg

20161114_165813.jpg

20161114_165857.jpg



Ja ok ... ga je in onze misvormde westerse landen/cultuur niet tegen komen natuurlijk ...

Maar ik kan u zeggen, 't is een gerief! :t
 
Ja hoor, want underseat storage maakt het automatisch een scooter? ;) Ik denk dan o.a. aan de NC750X.

Ook af, valt absoluut niet onder lichte motoren, zoals hier bedoeld en besproken.

Niet proberen bijdehand te doen om het bijdehand doen. Bijna geen motoren hebben onder de buddy ruimte voor een helm.
Nu niet die ene uitzondering gaan noemen die dat toevallig wel heeft.
 
Niet mee eens.

Als jij plezier beleeft uit het feit hoe ver je je pols mag doorslaan, of dat je per se de gehele versnelling volgas door moet jagen... dan wel.
Ik geniet blijkbaar van andere zaken op een motor. Uiterlijk, geluid, de gedachte wat ik/de motor kan als het erop aankomt...
Ik hoef dus niet de gashendel 100% open te draaien om het maximale plezier uit mijn motor te halen.

Daarnaast rijdt en stuurt mijn zx10r vele malen beter dan menig zwabberfietsje met crackveertjes
Tja ieder z'n ding

Ik zou me persoonlijk dood vervelen op een zx10r. Veel te goed en veel te snel voor de openbare weg. M'n CBtje voelt al best uitdagend als je rekening houd met de snelheidslimieten, had ik met m'n Fazer 1000 niet. Na het uitkomen van een bocht zat je zo met 2 vingers in de neus op rijbewijsinvorderingssnelheid of er ver overheen als je iets te baldadig was, niks aan.

Heb m'n pasje al een keer mogen inleveren en dat overkomt me geen tweede keer, 10x liever een motor die de beperkende factor is dan ikzelf.
 
Tsja, als je volgas moet of anders geen plezier hebt, lijkt me een cb voor jou inderdaad de slimste keuze 🤷‍♂️
 
Dus jij bepaalt wie hier thuishoort? Ok, dan haak ik met motorscooter af. Doet wel pijn na meer dan 40 jaar motor en om medische redenen bijna verplicht overstappen...
Bedankt voor het inzicht! 😟
Juist niet afhaken :N ,hij maakt dat niet uit ,jij maakt uit of je hier hoort of niet :t
 
Ik heb ook een 1000 en een 650 en een motorscooter , en de motorscooter is mijn alledaags woon werk transport het hele jaar door .
Voor sommige is het minderwaardig een motorscooter maar daar heb je zeer veel lol mee en is heel gemakkelijk , dus ja voor zulke dingen pak ik eerder de motorscooter .
 
Dus jij bepaalt wie hier thuishoort? Ok, dan haak ik met motorscooter af. Doet wel pijn na meer dan 40 jaar motor en om medische redenen bijna verplicht overstappen...
Bedankt voor het inzicht! 😟

Ik zeg niks over wie als persoon hier niet thuishoort.

Ik zeg dat scooters niets thuishoren in het topic 'waarom pak jij sneller een lichte motor'.

Je gaat in een topic over motorbanden toch ook niet over autobanden beginnen?
 
Tsja, als je volgas moet of anders geen plezier hebt, lijkt me een cb voor jou inderdaad de slimste keuze 🤷‍♂️
Moet niks .. :9

Maar komt een beetje vanzelf, als ik sportief bochtjes pak ben ik ook geneigd om er sportief uit te komen. Dan wordt het verschil tussen 58 en 143pk wel groot. Je kan ook afkappen wat ik op de 1000 ook vaak deed maar dat voelt gewoon niet zo natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan