0,5K€ challenge, Soes GS450 '82

motorernie

MF'er
31 mrt 2013
71
0
Gisteren een Suzuki GS450 uit '82 gekocht :Y

full


Half juni ga ik met een paar vrienden naar Italië onder het mom van een 0,5K€ challenge, dus de komende 2,5 maand aan het sleutelen.
Sowieso moet ik voorrem weer gangbaar maken, die loopt "ietwat" aan. De carburateurs kunnen wel een schoonmaakbeurtje gebruiken en de lampies aan de achterkant hangen er nu voor de sier aan, maar functioneren wat minder ;)
Er komen vast nog wel meer "kleine" dingetjes aan het licht, die wat aandacht nodig hebben :)
 
Leuk fietsje!
Heb ik op gelest, toen ik nog jong en onbedorven was.
Ik vond het toen de prettigste fiets waar we uit konden kiezen.
 
Veel plezier met de "wedstrijd". En een goede motorvakantie toegewenst :)

Voor de rest veel plezier met sleutelen, al moet ik zeggen dat deze fiets er zeker niet slecht uitziet.

Maar ik hoop dat de XS wint..... :+ (klein vooroordeel, misschien omdat er drie in de garage staan :+ )
 
He die ken ik :+

full


Ik had je graag een paar zwarte klauwen toegewenst, maar van de bedrading van je achterlicht fixen ga je die niet krijgen :P . Suc-6 met poetsen. Wat doe je met de bandjes O-)
 
Is de huur van de aanhanger onderdeel van het sleutelbudget of hoort dat bij de aanschafprijs.....?
 
Het fietsje ziet er zeker leuk uit *D
Dank voor jullie reacties.

En voor de bijdehandte volgers; de aanhanger valt niet onder het budget, want het was wat minder veilig om zonder voorrem ruim 50 km te gaan rijden :N

Over rijden gesproken; daar heb ik trouwens wel zin in, om binnenkort een ritje te gaan maken :]
 
Waarom kom ik zo'n mooi ding nooit voor €500 tegen??? :(

Leuke challenge hebben jullie! Dit ga ik volgen..
 
aha das een leuke Klaas
Hij is wel erg mooi nog , hup afbijt er over heen!!!

Ben blij dat we tot nu toe allemaal een vrij lichte machine hebben aangeschaft ....maakt het allemaal wel leuker..
En dan ook maar een foto van mijn nieuwe brommer , een Kawasaki gp305z uit 1984 *O* ....
full
 
Laatst bewerkt:
Je wordt gevolgd :D

Deze ziet er een stuk beter uit als de mijne, maarja, hij is ook 2 keer zo duur haha.
Als je van onderdelen af moet? zet er alsjeblieft een andere uitlaat op, dan wil ik de jouwe!
 
@rensdw
Als je €500 euro biedt voor de uitlaten, dan wil ik er over nadenken.
En dan zou ik het weer goed doen in m'n 0,5K€-challenge _O-
 
M'n voorrem is er toch wat slechter aan toe als dat ik gehoopt had.

Er zit aanslag en roest in de remklauw :(
full


En er zitten zelfs butsen in de remzuiger :(
full


Geen wonder dat ie vastzat!

Heeft iemand tips wat te doen??
 
Maar toch ga ik, als o.a. het remprobleem is opgelost, wel gerust op pad met deze motor, want ik heb tenminste een authentieke reserve-zekering bij me *O* *O* *O*

full
 
Zuigertjes poetsen. Ik meen dat ik de zuigers met Belgom heb gepoetst, een goedje wat ik toevallig had liggen en waarmee normaal gesproken Aluminium wordt gepolijst.

De kleine (roest) putjes leveren pas een probleem op als deze t.p.v. de afdichtingen zitten.

De Jawa heb ik nieuwe zuigers gegeven, de Suzuki (GS500E) gepoetste zuigers.
 
Laatst bewerkt:
Ooh, ik vind het zuigertje nog wel meevallen :+

Ik heb bij het demonteren van remmen van mijn XS-en wel "kraters" gevonden in remzuigers van meer dan 1 mm diep :( . Je hoeft dan ook niet te vragen wat er met de zuigertjes is gebeurd (bak voor oude metalen, natuurlijk :Y ) .

De groef in de remklauw maak ik altijd schoon met een verbogen spijker. Je kan daarmee de corrosiezooi goed verwijderen. Dan alles in het speciale remmenvet (weet niet de formele naam, maar het zit in een grote blauwe tube ;) ) en dan een nieuw rubber erin of als het originele rubber/seal nog goed is deze weer erin monteren.

Zuigertje schoonmaken en dan een klein beetje remmenvet erop en dan weer retour in de klauw...

Succes, maar dat zal geen probleem zijn anders was je niet aan de 500 Euro challenge begonnen.
 
De groef in de remklauw maak ik altijd schoon met een verbogen spijker. Je kan daarmee de corrosiezooi goed verwijderen.
En dat is nodig ook, ik had er al een tijdje op lopen stoeien..
Maar na een pauze verder gegaan en toen pas deze foto genomen.
Wat een berg rommel kan er uit een groefje komen. _O-

DSC_0130.jpg


Succes. ;)
 
Laatst bewerkt:
Remklauwrevisiepowerrrrrrrr!!! Kicke challenge hoor, succes met de brikjes! (Hele hoge fun per euro verhouding)
 
Laatst bewerkt:
De butsen lijken op de foto wel erg op een gelijke afstand te zitten. zitten ze er niet fabriek af op? Lopen ze rond om door?
ik zie in de remklauw of op de zuiger n.l. geen krassen op zitten. Als er niets uitsteekt uit de zuiger en er zitten geen scherpe delen aan dan lijkte het me wel oke. De groef in je remklauw kan je het best met een (bamboe) sathe priker of tandestoker schoonmaken, dan heb je geen risico op krassen wat je met metaal wel hebt.

En als je voorrem leeg staat, zorg dan dat je of je rempomp afsluit en afvult met remvloeistof, of haal hem uit elkaar en maak schoon. De boel oxideerd anders erg snel omdat de remvloeistof hygroscopisch is. dus als het systeem open is trekt het vocht aan.
 
Dit weekend lekker aan het klussen geweest.
Eerst bezig geweest met de elektra aan de achterkant. Met het elektrisch schema erbij was dit probleem vrij snel verholpen :)
Carburateurs losgehaald en die zagen er goed uit. Alleen de benzineslang vervangen.
Verder het luchtfilterhuis schoongemaakt. En er moet een nieuw luchtfiltertje in. Deze verkeert in verregaande staat van ontbinding en vervuilt de lucht meer dan dat ie het filtert.
Verder de wielen gedemonteerd, want daar moeten een paar nieuwe bandjes op.
Trommelrem gecontroleerd en die is nog voldoende goed om ermee over de Alpen te crossen :]
 
Deze week verder met de remklauw/zuiger.
De butsen in de zuiger zitten er niet af-fabriek op, want het is geen regelmatig patroon en ze lopen ook niet helemaal rond.
En de rempomp had ik donderdagavond (dank voor de tip) nog afgevuld met remvloeistof.
 
Het mailtje dat je mij had gestuurd zag ik vandaag pas, maar daar zie je dat de remklauw zelf er een wel erg slecht uit ziet. Die is denk ik wel rijp voor de schroot -O-
 
Laatst bewerkt:
De remklauw met schotchbrite opzuiveren en de zuigers kan je gerust met een staalborstel schoonmaken! De zuigers zijn van (ge?)hard metaal. Zo heb ik het altijd al gedaan, en nog nooit problemen gehad. En inderdaad bij montage die blaue tube Bremsenfett brauchen! Nicht ganz abfullen aber nur leicht 'konservieren'
 
Terug
Bovenaan Onderaan