Ex-lessers-rit Noord 24 mei

thyrif

Die hard MF'er
29 aug 2012
410
2
Groningen
Dames en heren,

In het lessende MF-ers topic werd er geopperd om een beginnersrit te houden. Geen fratsen maar gewoon lekker met een groepje een rondje Nederland. Nu is er een leuke ex-lessers rit in het midden van het land, maar voor ons beginnende rijders is twee uur heen en weer terug naast zo'n rit nog wel wat veel. O-)

Daarom presenteren Stayv, Richardus en Thyrif u: nu ook een ex-lessers-rit in het noorden! *O*

Voor wie? Iedereen die er zin in heeft in een lekker relaxt ritje, maar voornamelijk voor mensen die pas geleden hun rijbewijs gehaald hebben. De rit is bedoeld om op een rustige manier meer ervaring op te doen en een beetje gezellig te leuten. Geen bloedstollende snelheden, gevaarlijke wegen of onoverzichtelijke haarspeldbochten. :]

Wat hebben we nodig?

- Een route
- Deelnemers
- Ervaren voor/achterrijders

Het is voor ons ook redelijk nieuw dus roep maar als het handiger kan.

voor/achterrijders:

Voor: Richardus
Achter: Thyrif

Deelnemers:

1. Thyrif
2. Stayv
3. Nr90
4. Richardus
5. Nico_09
6. Dennis-Fz6
7. Chocola
8. Foegol
9. Lara Greyjoy
10. MBijker
11. Heropstappervriendvanstayv1
12. Heropstappervriendvanstayv2
13. Ronald
14. Broeder83


Eigenlijk hebben we zo wel genoeg mensen voor een gezellig ritje denk ik.

Route:

We zaten te denken om een ritje van tegen de 140km (2.5 uur rijden) door de noordelijke drie provincies, waar de start en eindpunten enigzins centraal liggen zodat de thuisreis voor iedereen een beetje behapbaar blijft.

Voorlopig startpunt: McD Assen Noord 11:00
Pitstop: Haven Zoutkamp
Voorlopig eindpunt: Leekstermeer ~15:00

Gedetailleerde route komt binnenkort. In ieder geval zonder snelwegen! (een minimaal stukje N-weg is wellicht soms even handig voor de route)

We zullen tijdens de rit gepland stoppen voor koffie, benzine ed. Uiteraard kan dit ook voor en na de rit. (zorg wel even dat je met een volle tank begint aan de rit, tankstation is aanwezig bij het startpunt)


We rijden:
- gewoon op een normale snelheid
- zonder fratsen
- nieuwe (minder snelle) rijders vooraan
- elkaar niet inhalen, we blijven in dezelfde volgorde rijden
- als er ander verkeer ingehaald wordt (houden we minimaal, relaxt ritje) doen we rustig aan en wacht je gewoon tot er ruimte is, we wachten op elkaar
- iedereen moet meekunnen
- kijk veel in je spiegels, als de persoon achter je niet meekomt doe je rustiger aan
- als je het niet helemaal bij kunt houden houd je dan gewoon in en rijd rustig door, ga niet boven je kunnen rijden. De rest past zich vanzelf aan aan jouw snelheid. Dat is wel zo veilig :)


Geef je op door hier iets te roepen, ik zet je er bij. *O*

Updates komen ook in de openingspost.

Uiteraard is deelname aan de rit volledig op eigen risico.
 
Laatst bewerkt:
Van de partij!
In noordelijk Drenthe ken ik wel wat mooi wegen :Y

Leuk! Ik dacht dat we wel wat leuke wegen kunnen uitzoeken, beginnen in Assen noord, lekker stukkie drenthe, richting zoutkamp door groningen voor een mooi terrasje, dan een stukkie friesland en weer richting leek als eindpunt. Ik maak binnenkort wel even een privediscussie aan voor de route.
 
Ha, ik sta al tussen de deelnemers *O*

Heb het in mijn agenda gezet! Assen Noord is voor mij goed te doen, mijn ouders wonen in Zuidlaren, begin ik gewoon vanuit daar! :]

(Misschien wil mijn pa ook nog wel mee... Is niet direct een ex-lesser, meer een her-opstapper zonder motor maar aangestoken door zijn dochter :Y )
 
Laatst bewerkt:
Leuk!

Iedereen mag natuurlijk mee, maar het is vooral leuk als er ook veel nieuwe rijders meegaan!

We zoeken ook nog ervaren voor en achterrijders, wie ons daarmee wil helpen is van harte welkom!
 
Hoe rijden we follow uP systeem of achter elkaar aan?
Hen geen navigatie dus lijkt mij achter rijden niet geschikt, tenzij het een kleine groep is en weer elkaar niet kwijt raken
 
Zojuist even gekeken naar een route.
Van Assen tot Zuidlaren weet ik wel iets moois, zal strekken over zo'n 60km, daarna mag iemand anders het overnemen.

untitled_zps80597565.png


Dorpjes, binnenwegen, 80km/u maximaal, plus mooie bochtjes :]

Hoe rijden we follow uP systeem of achter elkaar aan?
Hen geen navigatie dus lijkt mij achter rijden niet geschikt, tenzij het een kleine groep is en weer elkaar niet kwijt raken

Jammer genoeg heb ik geen navi, wel altijd een tabmap in de rugzak.

Als we trouwens verzamelen in Assen-Noord lijkt de Mac mij het handigst, zit ook een benzinepomp naast ;)
 
Leuk dat je alvast een leuk stukje hebt! Ik maak even een privediscussie aan voor de route.
 
ik volg uit nieuwschierigheid dit topic ff, woon in Leeuwarden en heb tot nu toe alleen met 'zeer' ervaren rijders meegereden die vaak op mij moesten wachten :P wat voor hun ook niet altijd even leuk is. dus wel leuk om met beginners mee te rijden...
 
Iedereen is welkom hoor, we hopen alleen dat er ook zoveel mogelijk nieuwe rijders meegaan. Lekker rustig ritje om voor iedereen lekker ervaring op te doen en leuke mensen te ontmoeten.
Laat maar horen als je mee gaat!
 
ik heb sinds 30-10-2013 mijn papiertje en heb 3 weken geleden mijn motor opgehaald (Honda cb600f) nu al een kleine 600 km gereden..dus ja begeinnend :P :P :P
 
Haha, helemaal in de doelgroep dus! Kom gezellig mee! :]


Suus: leuk, neem je pa ook mee!
 
Laatst bewerkt:
Helaas... Mijn pa kan niet die dag. Maar ik ben erbij hoor! Gisteren mijn eerste langere rit gereden, 200+ km. Viel me niks tegen! Helemaal niet vermoeiend. Genieten! Ondanks de hagel, regen en wind.
 
Zo, in dat soort weer rijd ik dan weer liever niet xD
Jammer dat ie niet mee kan.

Ik had vorige week met Stayv even een lekker middagje gereden. Half twee tot 5 ofzo, toch prima te doen!

Deze rit houden we op max 150km, 2.5 uur rijden, half uurtje koffie leuten. Naar de verzamelplek en naar huis moet iedereen namelijk ook nog rijden..
 
Even zien hoor:

- Kawasaki ZX6R 2x (Supersport)
- Yamaha YZFR-1 (Supersport)
- Honda VTR 1000 F (...Sport)
- Yamaha XJ ?00 (Toer)

Ik heb nu al medelijden met de eerste die met z'n 125cc brommer aan komt zetten _O-

Hoe lang hebben jullie trouwens het rijbewijs al?
 
Laatst bewerkt:
Even zien hoor:

- Kawasaki ZX6R 2x (Supersport)
- Yamaha YZFR-1 (Supersport)
- Honda VTR 1000 F (...Sport)
- Yamaha XJ ?00 (Toer)

Ik heb nu al medelijden met de eerste die met z'n 125cc brommer aan komt zetten _O-

Hoe lang hebben jullie trouwens het rijbewijs al?

Vriendin van me komt met dr savage 650 ook mee lijkt het. (mits ze morgen dr rijbewijs haalt)

Ik heb mn rijbewijs sinds augustus, motor sinds oktober.

Ik kijk ook uit naar de eerste die op een 125cc mee komt *D

125cc's zijn overigens van harte welkom! Dan mag Stayv tenminste helemaaaal geen fratsen meer uithalen (foei Stayv! :+ )
 
Even zien hoor:

- Kawasaki ZX6R 2x (Supersport)
- Yamaha YZFR-1 (Supersport)
- Honda VTR 1000 F (...Sport)
- Yamaha XJ ?00 (Toer)

Ik heb nu al medelijden met de eerste die met z'n 125cc brommer aan komt zetten _O-

Hoe lang hebben jullie trouwens het rijbewijs al?

Ik lees ook stiekem even mee, maar als het 80 km. wegen zijn kan je met een 125 cc ook prima mee komen toch.
 
Vriendin van me komt met dr savage 650 ook mee lijkt het. (mits ze morgen dr rijbewijs haalt)

Ik heb mn rijbewijs sinds augustus, motor sinds oktober.

Ik kijk ook uit naar de eerste die op een 125cc mee komt *D

125cc's zijn overigens van harte welkom! Dan mag Stayv tenminste helemaaaal geen fratsen meer uithalen (foei Stayv! :+ )


Kijk, dan hebben we we ook wat variatie!

Het gaat voor de 125cc niet om de topsnelheid, meer om de acceleratie. Beetje rot als iemand met 125cc steeds 2 minuten nodig heeft om weer bij te voegen.
Natuurlijk houden we hier wel rekening mee, maar toch: af en toe wil je even het gas d'r op :]

Ik heb trouwens m'n rijbewijs 2 jaar, sinds 1 maand vol gas, dus eigenlijk nog steeds newbie :')
 
Kijk, dan hebben we we ook wat variatie!

Het gaat voor de 125cc niet om de topsnelheid, meer om de acceleratie. Beetje rot als iemand met 125cc steeds 2 minuten nodig heeft om weer bij te voegen.
Natuurlijk houden we hier wel rekening mee, maar toch: af en toe wil je even het gas d'r op :]

Ik heb trouwens m'n rijbewijs 2 jaar, sinds 1 maand vol gas, dus eigenlijk nog steeds newbie :')

Het idee is wel dat iedereen mee mag, ookal haal je op 23 mei je eerste motor op. We rijden gewoon allemaal zo hard als de langzaamste, en dat is helemaal niet erg. Het is een stuk veiliger om een stuk onder je maximale kunnen te rijden. We willen een nieuwe rijder ook niet opjutten, daar krijg je ongelukken van. Een echt gezelligheidsritje!

Dus 125cc-rijders: meld u aan! *D
 
Ik hou het even in de gaten, heb eigenlijk nog nooit met een groep gereden.
Maar het lijkt me wel een keer leuk, dus wie weet meld ik me ook nog aan.

Het Ex-lesser is bij mij al even geleden.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat ik 24 mei ook wel ff mee ga!
Sinds september me rijbewijs en me motor en nu een km of 3000 gereden.. nog veel te oefenen dus!!! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan