380 start niet

gerlossertje

MF'er
11 mrt 2009
200
1
Na demontage poedercoaten etc en montage start de motor niet,wat heb ik wel
Vonk echter niet mooi blauw
Volgens mij redelijke compressie
Brandstof toch start hij niet geeft alleen af en toe een plof
Start 3 x lichte kick dan harde kick echter ksn er niet op staan zoals bij sommige filmpjes op youtube?
Wat al gedaan nieuwe bougie stator nagemeten na coaten betere aarding gemaakt luchtfilter nieuw,uitlaat demping nieuw,nieuwe olie etc weet iemand nog wat
 
Bougie zeker nat tijdens het kicken ?
anders ffe wat benzine in bougiegat spuiten (TDC),moet iets geven,benzine + vonk = boem

heerlijk simpel toch die 2takt :9
 
Maak je stopknop ff los. Mogelijk klopt de bedrading ervan niet, waardoor hij gelijk onderbreekt.

380 start normaal 1e of 2e trap koud met choke open en vooraf even schuin gehouden zodat de carb goed vol zit.
 
slechte massa op je frame door laagje verf. ( even verf afkrabben en terug monteren )
ontsteking op verkeerde tijdstip kan ook oorzaak zijn.. komt best nauw bij oude 380
je bougiekabel kan ook versleten zijn, even blootleggen en stukje afknippen zodat koper weer duidelijk goed contact maakt met dop en bobine..

als ie het nou nog niet doet.. is waarschijnlijk je ontsteking kapot.. heb ik ook gehad..
 
Maak je stopknop ff los. Mogelijk klopt de bedrading ervan niet, waardoor hij gelijk onderbreekt.

380 start normaal 1e of 2e trap koud met choke open en vooraf even schuin gehouden zodat de carb goed vol zit.
Als dat het geval was had ie helemaal geen vonk gehad.
 
slechte massa op je frame door laagje verf. ( even verf afkrabben en terug monteren )
ontsteking op verkeerde tijdstip kan ook oorzaak zijn.. komt best nauw bij oude 380
je bougiekabel kan ook versleten zijn, even blootleggen en stukje afknippen zodat koper weer duidelijk goed contact maakt met dop en bobine..

als ie het nou nog niet doet.. is waarschijnlijk je ontsteking kapot.. heb ik ook gehad..


Idd ff kijken of bijvoorbeeld je bobine massa maakt via t frame. Zo ja, dan even de contactpunten schoonmaken. Loop dan alle massapunten even na.
 
Oke zal massa extra goedmaken kan iemand exact beschrijven hoe ontsteking af kan stellen via manual snap ik het niet helemaal vooral als je dmv gat 91 mbv bv boortje stator en vliegwiel goed zet tov elkaar maar dan moet je clockwise draaien echter dayt gaat maar paar mm ivm sleuven in stator of doe ik dit verkeerd.vonk is wel aanwezig ook 5mm van blok alleen niet mooi blauw?
 
Terug
Bovenaan Onderaan