Prins Paol
Die hard MF'er
- 9 jan 2008
- 894
- 1
weet waar het is en geloof me hij was niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste die daar tegen een boom vliegt...........
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En vooral de eerste regel.Trek er leering uit en rij niet als een achterlijke en hou je kop er bij...
Meestal wordt het kaf van het koren gescheiden, hoe triest dan ook...
Je laatste zin vind ik als een tang op een varken slaan.
Dus als jij netjes rijdend over een voorrangsweg geschept wordt door een auto die keert of afslaat, of oversteekt... jij knalt er overheen, en breekt je nek... is volgens jou het kaf van het koren gescheiden?... Dat is inderdaad triest te noemen. (?)
Hoe erg je je kop er ook bij houdt. Feit blijft dat de meeste ongelukken nog steeds gebeuren uit onmacht van de motorbestuurder. (de "oops ik had je niet gezien"-ongelukken e.a.) Tenzij je helderziende bent, dan kan je 100% op alles anticiperen.
Beetje rare titel....
Ik neem aan dat je bedoelt dat ze dodelijk zijn verongelukt ?
Shit happens. Er vallen zo'n 7-800 verkeersdoden in een jaar geloof ik, das ruim 2 per dag. Dus ook wel eens een motorrijder.
Iedereen weet dat het gebeurt, en dat het jou ook kan overkomen.
Wat moet je dr over zeggen ?
Tja... rust in vrede. Je gunt het niemand natuurlijk, maarja valt weinig aan te doen... een betere samenleving begint bij jezelf zeggen ze dan he. Iedereen een steentje bijdragen aan verkeersveiligheid.
Verongelukt is ongeluk met dodelijke afloop (zie ook van dale)
Tja, het gebeurd...
Wie weet te serieus hoor maar Clowntje zet "meestal" neer.
En ik ben het toch wel wat met hem eens. Zowaar
Ik zal nooit een topic vergeten hier op het forum van een zeer jonge jongen die zichzelf toch maar een R6 aan schafte destijds.
In dat topic werd vaak genoemd dat deze beste jongen snel zijn fiets plat zou rijden en dat werd natuurlijk flink tegen gesproken door deze jongeman. Een week later, je raadt het al .....
Deze heeft het er toen levend vanaf gebracht, maar het had goed anders gekund
Je kan altijd een rottig stukje bitumen tegen komen en een vangrail paaltje.
Wat is onmacht van de motorbestuurder Er spelen altijd meer factoren mee en een dik portie pech.
Ik heb ook weleens een *oeps dat ik dit heb overleefd momentje* gehad. Maar een portie geluk is ook meegenomen.
Zo is er nu die jongen overleden die op een tractor terecht kwam en overreden werd door een vrachtwagen. Wat moeten we....speculeren over de domheid van deze man. Wie weet wat hij voor factoren tegen had waardoor dit gebeurt is
En ja, ook ik zie weleens motorrijders acties uithalen waarbij je je verbaast, als motorrijder, dat het goed is gegaan.
Maar helaas, de waarheid zullen we nooit horen. Dus hoe zullen wij ooit weten dat de meeste ongelukken nog steeds gebeuren uit onmacht van de motorbestuurder.
RIP voor iedereen die het aardse leven verlaten heeft.
Mwah niet alles op de automobilist schuiven he. Vanmiddag reed ik met 50 op de motor door de file heen en moest ik opzij voor een andere motorrijder die sneller wilde en zeker tegen de 100 per uur door de file scheurde. Motorrijders kunnen er ook wat van. Vooral die jonge gastjes.
Lees de topics hier: 'net rijbewijs gehaald en ik wil een nieuwe motor. Ik twijfel tussen een R1, R6, GSX-R etc.' Hoe sneller en hoe gevaarlijker hoe leuker het is.
Hmm bandit 600 is ook al snel zat hoor. (400 tje ook) Denk dat we zo moeten relativeren. In handen van iemand die niet 100% bij geest is... is ELKE motor gevaarlijk. Dus we moeten niet alles op een motor afschuiven, maar ook niet alles op de persoon.
[sarcasme mode aan]
Maar goed, bovenstaand bericht zal uiteraard niet van toepassing zijn voor mensen die goed (lees: perfect) anticiperen, want die zullen zo een strontspoor natuurlijk heel keurig vermijden zoals alleen ervaren motorrijders dat kunnen (o ja?), en precies tussen de grote sporen doorsturen om zo op de smalle strookjes asfalt te blijven waar het droog is.
Ik vraag me af of ik ooit zo een goede motorrijder wordt. Straks vlieg ik de bocht uit, en zullen ze me het verwijten dat ik (uiteraard) te snel reed (wat dus niet perse hoeft te zijn), en daardoor niet tijdig kon anticiperen op het kilometer lange mest traject. Nee dat zo een weg bijzonder glad kan zijn doet er op dat moment natuurlijk niet meer toe.
[sarcasme mode uit]
Perfect anticiperen en dat 100% van de tijd is onmogelijk... maar in je sarcasme probeer jij (in mijn ogen) iets belachelijk te maken, wat wel degelijk van grote invloed is voor elke motorrijder... en dat laatste vind ik persoonlijk erg jammer...
Als jij op een kilometers lang baggerspoor onderuit gaat... dan heb je kilometers lang niet opgelet... tenzij je gelijk in het begin gaat, op een punt dat onzichtbaar was toen je de bocht inging (laat ik van een blinde bocht uitgaan) en de hoeveelheid bagger zoveel was, dat het gehele wegdek er mee besmeurd was...
Want geloof me, zelfs al ligt er vuiligheid in of na de bocht... er is een hoop mogelijk, als het op corrigeren aankomt. En dat probeer jij hier sarcastisch onderuit te halen door de schuld bij een ander neer te leggen... als motorrijder moet je jezelf bewust zijn dat je vele malen kwestbaarder bent dan een automobilist en daar zal je jezelf dus naar moeten gedragen!! Dat houdt voor mij in dat ik een bocht met een dusdanige snelheid inga, dat corrigeren mogelijk is! Bovendien hou ik er rekening mee dat er wel eens iets kan zijn aan de andere kant van de bocht... en geloof me, ik rij als een debiel door de bocht (om het sarcastisch te zeggen)...
Nog even een voorbeeldje. Afgelopen weekend reed ik in de Vogezen en ik slingerde op een stevig tempo omhoog. Bij een blinde bocht naar links, die ik nam met een leuke snelheid, kwam er mij een vrachtwagen tegemoed, die deels op mijn helft reed in deze bocht. Dankzij mijn reactievermogen (omdat ik rekening hou met "iets") kon ik om de vrachtwagen heen, door lichtjes te remmen en te kijken welk spoor ik nu moest nemen. in een fractie van een seconde veranderde ik dus van m'n oorspronkelijke lijn en miste daardoor de vrachtwagen, ik moest zelfs nog even bukken met m'n hoofd, omdat er een boomstam uitstak aan het eind van de vrachtwagen... was ik met koekblik geweest, dan zat ik er vol op!
OK... ikke begrijp...
Met anticiperen bedoel ik vooruitkijken en rekening houden met... en ik weet dat je daar veel ellende mee kunt voorkomen. Er zijn teveel motorrijders die niet voldoende nadenken en daarmee bedoel ik niet jou persoonlijk...
Kijk de ongevaltopics op MF maar eens na... onderuitremmen, grind/vuiligheid op de weg, geen voorrang gekregen. Als je er vooraf vanuit gaat dat die zaken gaan komen in, of na je bocht... dan ga je met een heel andere instelling de bocht in, dan enkel volgas en gaan... en daar is het me om te doen! Wat ik hier wil meegeven is dat men nadenkt over wat er kan gebeuren en dat je met een snelle reactie, minimale rem/snelheidsvertraging of met een lichaamsreflex, heel veel ellende kunt voorkomen en dan weet ik zeker dat er op die manier een hoop ongelukken kunnen worden voorkomen...
Als ik naar mezelf kijk, dan weet ik bijna altijd precies wat ik fout heb gedaan, op het moment dat ik bijv. een bocht mis, of ergens door verrast wordt... dan was ik ff de scherpte kwijt, die me normaalgesproken goed op de weg houdt...
titel is niet door mij aangepast hoor, volgens mij had ik verongelukt en niet dodelijk want dat staat weer zo wreedJa hehe, de titel is aangepast van ''dodelijke motorrijders'' naar verongelukte.
Ik weet heus wel wat verongelukt betekend zonder het op te zoeken in van dale
Overal zit een context aan. Ook dat R6 verhaalMoraal van het verhaal. Dat die jongen het toevallig over een R6 had oke. Maar het had net zo goed iemand kunnen zijn met 250 cc'tje. Net zo goed...
Ik vind het jammer soms van die vooroordelen. Er is altijd wel een verhaal wat staaft bij datgene wat men in eerste instantie zegt of denkt over iets of iemand. Maar dat lijkt me toch niet de essentie van onze boodschap?
Laatst had ik ook zo'n onoplettend moment met een landbouwvoertuig. Die stond stil op een 80-weg om linksaf te slaan. Ik wilde er net rechts voorbij, toen de boer ineens zijn hand opstak en maande te wachten. Dat deed ik dus maar, hij slaat linksaf en de ploeg die hij achter z'n tractor had hangen komt tijdens het draaien op de plek waar ik hem net in wilde halen.
Toen dacht ik wel even *gloep* blij dat die boer me waarschuwde anders had ik een ploeg in m'n nek.
Aan de andere kant heb je ook 16-jarige op landbouwvoertuigen die zich god voelen en alle regels aan hun laars lappen. Het blijft oppassen.
Overal zit een context aan. Ook dat R6 verhaal
Of was jij dat
Tuurlijk, iedereen kan wat overkomen en dikke pech hebben.
Dat laatste... daar gaat het om...
Als jij in je voorbeeld naar dat landbouwvoertuig kijkt... dan zie je daar toch iets hangen aan de achterzijde?? Dat kan je zelf toch ook wel bedenken dat die ploeg ruimte nodig heeft om de draai van het voertuig mee te kunnen maken?? Je hebt vreselijk geluk dat de boer je waarschuwd, maar anders was je wellicht 1 van de vele geweest...
Even die paar seconden wachten... hoe erg kan het zijn? Vast niet erger dan het niet meer na kunnen vertellen, toch?
ook ik zie dit staan op www.flitsservice.nl. Vier in één week, ik schrik er ook van. Heel erg zelfs, en ik ben altijd weer blij als ik na een ritje mijn motor (weer) in de garage kan neer zetten. Voor hetzelfde geld lig je in het mortuarium, met aan je grote teen je naamplaatje....