500 euro challenge 2014 Honda CX500

Mitkah

mr. helicopter
31 okt 2012
293
15
Leeuwarden
Beste iedereen,

Hierbij mijn bewijs voor de De 500 Euro Challenge 2014. Op woensdag 6 november 2013 ben ik met MF'ers Borisz en Tuowe naar Middelburg getogen om daar een "projectje" te scoren".

Cor B. wou van zijn oude eerste motor af en bood deze aan voor noppes. Voorwaarde was wel dat alles mee moest. We hebben het geweten: een hele kar vol! Het waren bijna 2 motoren op een frame, stuur en buddy na. Er zat zelfs een Rickman Polaris bij deze deal. Helaas ligt alles uit elkaar. Het wordt dus een puzzel om van deze bult onderdelen een rijdende, vakantiewaardige brommer te maken.

Afgelopen donderdag en vrijdag ben ik begonnen met het sorteren en schoonmaken van de spullen.

Als eerste kwam het frame aan bod. Roest was alom aanwezig, dus dat wordt borstelen en schuren!!!
full


Helaas was de achterbrug niet helemaal goed meer.
full


Bij nadere inspectie bleek het nog erger te zijn. Het wordt tijd voor een andere achterbrug!
full
 
Afgelopen vrijdag het frame in de primer gezet.
full


En in de zwarte lak gezet. Lijkt wel weer nieuw, niet gek voor een motor uit '78!!
full
 
Dat is leuk als je op 2 fora meeleest en de nicknaam dezelfde is :+

[citaat]
nou dat is helemaal geweldig ik ga hier kijken waneer ik vrij kan krijgen en dan sms ik u wel van te voren .

groetjes mitkah
[/citaat]

Mag ik jou veel knutselplezier en een degelijke motor toewensen.
Een oud CX berijder :] Dit blijf ik volgen :Y
 
Laatst bewerkt:
goede keuze een CX!
Ik kocht er 2 jaar terug 1 voor 600,- met polaris kuip. Ondertussen ben ik een goeie 30.000km verder, van de zomer retourtje Stockholm gedaan. :)
 
'500 euro chalenge 2014 honda cx 500' > '500 euro challenge 2014 Honda CX500'
 
Gefeliciteerd, goede keuze. Ik moest meteen aan mijn oude CX denken toen ik voor de zomer over de 500 EUR challenge las. Perfecte fiets hiervoor. Watergekoelde v-twin scoor je punten mee, en achter die Rickman Polaris zit je reuze comfortabel. Bijna droog als het regent. En met zijn 50 pk kun je nog best 150 km/h op de teller rijden. Snel zat.
 
Mooie challenge, mooi project. Heb je nog meer foto's, van de hele fiets misschien? Of heb je een 'basket case' gekregen?
 
Tuowe is ziek, er wordt dus niet geklust. Morgenvroeg maar even een achterbrugje scoren?


-tevens verkapt kickje-
 
Laatst bewerkt:
Extra punten?... er doen nu 3 cx/gl 500 motoren mee. Evenveel punten denk? Alleen krijg ik er een paar extra omdat ik een apehanger heb *O* *O* *O*
 
Gefeliciteerd, goede keuze. Ik moest meteen aan mijn oude CX denken toen ik voor de zomer over de 500 EUR challenge las. Perfecte fiets hiervoor. Watergekoelde v-twin scoor je punten mee, en achter die Rickman Polaris zit je reuze comfortabel. Bijna droog als het regent. En met zijn 50 pk kun je nog best 150 km/h op de teller rijden. Snel zat.

Is dat met die polaris kuip? Dan is er nog hoop om "the ton" te halen met mijn caferacerproject! *D
 
Laatst bewerkt:
"The ton" moet geen probleem zijn! Die van mij haalt (zonder kuip) en met koffers ook de 160 wel. :)
 
Mooie challenge, mooi project. Heb je nog meer foto's, van de hele fiets misschien? Of heb je een 'basket case' gekregen?

Het was echt een basket-case. Het waren allemaal losse onderdelen. Voordeel is dan wel dat je alles (maar dan ook echt alles) een keer door je handen krijgt en de -door roest- aangetaste delen meteen kunt behandelen en opnieuw spuiten.
 
Het was echt een basket-case. Het waren allemaal losse onderdelen. Voordeel is dan wel dat je alles (maar dan ook echt alles) een keer door je handen krijgt en de -door roest- aangetaste delen meteen kunt behandelen en opnieuw spuiten.


Ja Borisz dat is wel zo. Maar je hebt er wel een bult werk van, we krijgen alles wel 5 keer door de handen heen. En dan moeten we ook nog uitzoeken waar alles komt op de motor. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan