7 sept: MAG Dierenvoertoer

Lokatie is het probleem. Raalte is gewoon niet echt centraal om maar even zo te zeggen.
En het weer zat ook niet mee.

Als je nou volgende keer gewoon weer starten een beetje midden van nederland komen er veel meer bikes.

Sinds de lokatie naar Raalte is gewijzigd is het aantal bikes gehalveerd. En dit jaar zelfs nog maar 25%.

Deze reactie vraagt om een tegenreactie.

De dierenvoertoer is een van de oudste MAG-evenementen. Dit jaar voor de veertiende keer in het jaar dat de MAG 20 jaar bestaat! Volgend jaar het derde lustrum *D

Voorheen vertrok deze MAG-toer (tot 2006) vanuit Dieren. De belangrijkste reden om over te stappen naar een andere starlocatie was dat vanuit Dieren alle asiels in de regio eigenlijk al bediend waren. Een nieuw asiel was vaak nog wel te vinden, maar het aanrijden vanuit Dieren werd dan toch wel een erg lange weg.

De organisatie vraagt namelijk meer dan het plaatsen van een 'oproepje'. Met name de routeplanning is belangrijk, omdat een colonne ook niet teveel verkeershinder mag veroorzaken. Erg lange routes zijn danook niet gewenst. Het aanrijden naar het asiel moet eigenlijk binnen twee uur vanaf de starttijd gerealiseerd zijn en met een colonnesnelheid die vaak niet boven de 40 tot 50 km/h uitkomt heb je het met 100 km actieradius al snel gehad. Zie daar het organisatorische probleem.

Verder is het zeker niet zo dat het percentage deelnemers nu juist verlaagd is door het verplaatsen van de startplek zoals je veronderstelt. Het percentage van slechts 25% opkomst (van wat overigens??) wat je noemt is zelfs niet realistisch. Je zet dan een topjaar met bijzonder gunstig weer af tegen een jaar waarin het weer wat minder was?

De MAG is gewoon tevreden met elke opkomst, waarbij men juist ook rekening houdt met het feit dat dit soort toertochten bijzonder 'weersgevoelig' is. Heb je een perfecte motordag dan zal de opkomst buitengemeen hoog zijn; zit het weer wat tegen dan zie je weinigen en komt alleen nog maar 'de harde kern'. Zelf had je ook een bepaalde inschatting van het weer gemaakt, niet waar? ;)

Laat ik het anders zeggen: de startlocatie is geen enkel probleem! Of ik nu 'enkele reis' 130 km naar Dieren reis of "wel" 160 km naar Raalte: ik vind het evenement gewoon bijzonder gaaf ! Het zet motorrijden op een bijzondere manier op de kaart en dient minstens op twee manieren 'het goede doel'. Aandacht voor dierenasiels die vaak met beperkte middelen uit moeten zien te komen en ook aandacht voor belangbehartiging voor motorrijders, die, als we niet uitkijken en de Nederlandse en Europeesche politiek blind hun gang laten gaan, wellicht in de nabije toekomst zelf ook tot de "bedreigde diersoorten" gaan behoren.

Een centraler startpunt in Nederland levert een grotere opkomst? Denk het niet! Nog los van het argument dat ook daar dan de asiels snel uitgeput zullen zijn, staat de opkomst geheel los van de locatie zoals ik hierboven reeds heb aangegeven. Ik kan zelfs stellen dat de dierenvoertoer kan bogen op een uitgebreide en vaste groep van deelnemers die nu al jaren in successie meerijden. Wat je wel ziet is dat groep van vaste deelnemers met mooi weer groter is dan met wat slechter weer. :+
Dat staat geheel los van de startlocatie en heeft gewoon alles te maken met de verschillende types motorrijders die er nu eenmaal zijn en geeft dus juist uiting aan het feit dat motorrijden een toffe bezigheid is voor iedereen! Iets waarvoor de MAG kennelijk graag al haar organisatorisch vermogen (lees: werk van vrijwilligers) in de strijd wenst te gooien!
 
Laatst bewerkt:
Ik lees bij meetings of toertochten niet vaak anders dan dat die bikers een paar honderd kilometer zonder problemen af leggen.
Zovelen rijden door in koude periodes en noemen anderen die een winterstop hebben "watjes"oid.
En dan lees ik nu wat over verkeerde locatie en verwacht slecht weer........ en dan komt men maar niet...........

wie waren er ook al weer de watjes??

je rijdt voor een goed doel of niet. Niet omdat het lekker vlak in de buurt is....

ja, 40 rijden een uur lang is niet leuk. en als de gele cowboy in de bebouwde kom nog een tandje langzamer gaat is het nog minder leuk.
maar je rijdt niet om te toeren maar voor het asiel. en dan maken ze er ook nog een mooie tocht van. kun je tenminste wat om je heen kijken, want met zo'n groep moet je overal ogen hebben.
Als je niet nat wilt worden, moet je zorgen voor goede kleding. Die motor kan er wel tegen.

tot volgend jaar in......Raalte. :]
 
Ik lees bij meetings of toertochten niet vaak anders dan dat die bikers een paar honderd kilometer zonder problemen af leggen.
Zovelen rijden door in koude periodes en noemen anderen die een winterstop hebben "watjes"oid.
En dan lees ik nu wat over verkeerde locatie en verwacht slecht weer........ en dan komt men maar niet...........

wie waren er ook al weer de watjes??

je rijdt voor een goed doel of niet. Niet omdat het lekker vlak in de buurt is....

ja, 40 rijden een uur lang is niet leuk. en als de gele cowboy in de bebouwde kom nog een tandje langzamer gaat is het nog minder leuk.
maar je rijdt niet om te toeren maar voor het asiel. en dan maken ze er ook nog een mooie tocht van. kun je tenminste wat om je heen kijken, want met zo'n groep moet je overal ogen hebben.
Als je niet nat wilt worden, moet je zorgen voor goede kleding. Die motor kan er wel tegen.

tot volgend jaar in......Raalte. :]
:^

Het ritje zelf is inderdaad niet het leukste ritje qua tempo. Het beroemde topjaar (warm en 500+ deelnemers ofzo) was mijn eerste dierenvoertoer. Mijn motor en ik hebben het nooit meer zo warm gehad als toen :o

Mijn tweede dierenvoertoer was dacht ik alweer de laatste vanuit Dieren. Toen had je nog echte regen :o :]. De regen van afgelopen weekend stelde eigenlijk niks voor :N Volgend jaar zijn wij er hopelijk ook weer bij en dan gewoon weer op de motor (dit jaar met de auto dus).

En een leuk toerritje? Ach, de route vanuit Ermelo via Vierhouten naar Emst en dan de dijk op is zeker niet vervelend }) :]

Maar goed, het gaat om de dieren hè. Laten we dat niet vergeten ;)
 
Laatst bewerkt:
uitdaging:

volgend jaar meer dan 250 motoren en...........

edwin mag mij eindelijk lid maken van de MAG.

:P
 
Ook weer thuis,
en terug uit het ziekenhuis....
Na reparatie van het vacuumslangetje, bij een van de laatste stoplichten voor het asiel, is MsNohome onderuit gegaan, door de vele regen vermengd met diesel, en in eerste instantie leek het wel mee te vallen. Maar toen we thuis kwamen zat er een bult als een tennisbal op haar bovenbeen, en zijn we via de huisartsenpost in het ziekenhuis terecht gekomen. Uitkomst, een bloeduitstorting in de spier, en minstens een weekje rust, dan zou het moeten wegtrekken.
Sorry als ik weinig mensen gedag gezegd heb, wij hadden onze dag niet echt. :X
Maar volgende keer beter

MsNoHome,
beterschap, laat je lekker verwennen. Dit zijn dus de bikkels:
Je dag niet hebben, motor (even) stuk, in het ziekenhuis belanden. EN DAN TOCH HET VOER NOG AFLEVEREN. Pfff, regen. Dit is een voorbeeld. :} :} :}
 
uitdaging:

volgend jaar meer dan 250 motoren en...........

edwin mag mij eindelijk lid maken van de MAG.

:P

Volgend jaar pas lid worden??? Dan blijft de MAG een jaar lang verstoken van jouw steun, dan krijg je een jaar lang geen Mag-a-zine, dan ben je een jaar lang geen echte motorrijder.

Ik gun Edwin zijn plezier om een lid in te schrijven maar omdat ik ook niet de beroerdste ben zal ik het je nog makkelijker maken:
http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=lid-worden-2
 
Laatst bewerkt:
Namens MsNohome bedankt voor alle wensen, ze laat zich zeker verwennen :X, maar dat mag best. Het gaat alweer een stuk beter, de ergste zwelling (en pijn) is er nu uit. Morgen naar de dokter voor controle.
De discussie over slecht weer :?
Slecht weer bestaat niet, slechte pakken wel ;)
 
Was jij niet op vakantie. Het mooiste weer van de wereld voor de camping en jij zit achter de pc. Of is er een laptop met draadloos internet?
 
Ik zie dit nu pas. Jammer, anders had ik schaepie meegenomen. Die houdt wel van een leuk toertochtje met een thema.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan