79 te hard en dagvaarding wat nu??

Ging het maar zo makkelijk hè? ;)

De verbalisant/flitsapparaat heeft hier op het kenteken van de eigenaar/houder van het voertuig (in dit geval TS) een overtreding geconstateerd en daarvoor een procesverbaal gemaakt.

Als je als eigenaar of houder van het voertuig, niet zelf heb gereden, dan moet je kenbaar maken wie dat wel was. En dat ook aantoonbaar maken!
Kun je dat niet, helaas pindakaas, dan zal je gewoon zelf voor de gevolgen opdraaien.

Zo makkelijk is t niet, maar jij hoeft niks aantoonbaar te maken, dat moet justitie doen. De wetgeving staat in dit geval aan jouw kant en ze moeten bewijzen dat jij t was.

Dit ben ik te weten gekomen na een gesprek met iemand die hetzelfde verhaal had als de TS, die man heeft zelfs nog schadevergoeding gekregen ;)
 
Maar, maar, maar, dat mag toch niet... ? Liegen?


Als verdachte, dat is TS in dit geval, hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling... (kijk maar naar JvdS ;) )
Als getuige, dan moet je de waarheid spreken... (zo niet, kan je daar max 6 jaar voor brommen...)
 
Liegen is OK in dit geval maar wel verstandig dan om je zaken goed op orde te hebben en dat word toch vrij lastig.

Er wordt echt geen PrdV aktie opgezet.. Als je een beetje overtuigende verhaal hebt met wat printjes dan heb je al een goed verhaal. Waarom denk je dat je in dit land met alles wegkomt? Zo te lezen is het TS zijn eerste grote overschrijding, dus dat kan hij ook nog inbrengen. Dan krijgt hij hooguit voorwaardelijke rij ontzegging,
 
Er wordt echt geen PrdV aktie opgezet.. Als je een beetje overtuigende verhaal hebt met wat printjes dan heb je al een goed verhaal. Waarom denk je dat je in dit land met alles wegkomt? Zo te lezen is het TS zijn eerste grote overschrijding, dus dat kan hij ook nog inbrengen. Dan krijgt hij hooguit voorwaardelijke rij ontzegging,

Dan moet ie het lekker proberen... Ik denk dat je er niet mee weg komt... Zo'n rechter is niet gek. Als jij niet kan bewijzen dat je het niet was, heb je gewoon pech gehad. Moet je ook niet te hard rijden. Of iig goed blijven kijken, dat je niet gepakt wordt, of niet meer dan 50 km/u te hard rijdt...
 
Liegen is OK in dit geval maar wel verstandig dan om je zaken goed op orde te hebben en dat word toch vrij lastig.

denk aan de plaats waar je geflitst bent, ligt dat op de route van een"proefrit"?
ik bedoel: erg ongeloofwaardig als je in bijv. amsterdam woont(en ook je motor hebt staan) en in groningen geflitst wordt.(lang proefritje!) :N

gewoon eerlijk zijn want als je door de mand valt zijn de rapen gaar!
 
Gewoon zeggen dat je niet weet wie er gereden heeft en verder zwijg je! :X Kunnen ze nix bewijzen of zeg gewoon dat je onder invloed was van mariuhana of zoiets |( Schijnt dat je in ons rechtssysteem dan vrijuit gaat.Of moet je daar voor op Aruba wonen? :+
 
Gewoon zeggen dat je niet weet wie er gereden heeft en verder zwijg je! :X Kunnen ze nix bewijzen of zeg gewoon dat je onder invloed was van mariuhana of zoiets |( Schijnt dat je in ons rechtssysteem dan vrijuit gaat.Of moet je daar voor op Aruba wonen? :+


Tis echt zo dat jij als eigenaar moet bewijzen dat je ten tijde van de overtreding niet de bestuurder was.
En verder: onder invloed van een stof een motorvoertuig besturen(art 8 wvw, ook al is dat niet meer te bewijzen, je eigen verklaring zal toch worden meegenomen in de beslissing van de rechter. Hoe meer haken en ogen...) Niet kunnen bewijzen dat je het niet zelf was. Veel te hard gereden... En ook de boel nog belazeren...


Tsja, dat maakt de straf die je gaat krijgen vast minder... Dombo's! :N :N
 
Laatst bewerkt:
Tis echt zo dat jij als eigenaar moet bewijzen dat je ten tijde van de overtreding niet de bestuurder was.
En verder: onder invloed van een stof een motorvoertuig besturen(art 8 wvw, ook al is dat niet meer te bewijzen, je eigen verklaring zal toch worden meegenomen in de beslissing van de rechter. Hoe meer haken en ogen...) Niet kunnen bewijzen dat je het niet zelf was. Veel te hard gereden... En ook de boel nog belazeren...


Tsja, dat maakt de straf die je gaat krijgen vast minder... Dombo's! :N :N

idd, je kletst je hier niet uit. En het wordt alleen maar erger voor TS.

Maar is t niet zo dat je bij een dagvaarding - dat moet dan staan in de lettertjes - een schikking kunt aanvragen, bij de ovj, zodat TS niet voor hoeft te komen. Je weet dan de eis, en kunt ff nadenken.

April duurt nog ff, ik denk dat TS best wel een mogelijkheid heeft. Volgens mij :z moet dat een igg een week van te voren binnen zijn bij OM. :)

Wetswinkel TS :? Gratis inloop


ps. OM zit ook niet te wachten voor zaken van niks :N
 
Laatst bewerkt:
Als je je eigen naam invult ben je met 79km te hard je RBW dit seizoen kwijt.

Vul in dat je je motor te koop hebt staan en er rond dat tijdstip/datum een proefrit is geweest. Je hebt geen naam want de motor is nog niet verkocht. Je hebt meerdere proefritten gehad (zet je motor op marktplaats en maak lijstje met proefritten)
Dit is toch echt wel zo'n beetje het domste advies wat ik in tijden gehoord heb. Zo'n smoes horen ze ongeveer 3x per dag, en daar prikken ze zo langzamerhand echt wel doorheen. Als dat gebeurt zijn echt de rapen gaar, dan helpt sorry zeggen ook niet meer.

Ik zeg: Don't do the crime if you can't do the time... Ofwel, wie z'n reet verbrandt moet op de blaren zitten. Wees een vent en ga er niet omheen lullen. Te hard rijden is nog altijd een keuze!
 
Ongelofelijk zoals sommigen hier anderen aanzetten tot liegen.

Zo moet je vooral ook (straks) je kinderen opvoeden :Y


Billen branden = blaren zitten, niet piepen,
 
Ongelofelijk zoals sommigen hier anderen aanzetten tot liegen.

Zo moet je vooral ook (straks) je kinderen opvoeden :Y


Billen branden = blaren zitten, niet piepen,

Sorry agent, maar t is gewoon leuk om te zien wat er gebeurd als iemand doet wat je zelf niet aandurft. Verder natuurlijk hopen op t resultaat :+
 
nee opvoeden volgens de rechtsgang dat is lekker :?

heel de overheid zit vol met leugenaars
en dat kom jij ons ff wijs maken dat we verkeert bezig zijn :r

Tuurlijk zit de overheid vol met leugenaars, alle rechters zijn 3 keer niks :z

TS, ik zou nog steeds ovj benaderen ( info kun je gewoon opvragen ) , en een transactievoorstel doen. En ruiterlijk erkennen dat je fout zat. Thats it. Beetje mazzel, en je houdt je papiertje, en evt kun je betalen in termijnen.

Beter kom je er m.i. niet vanaf.
 
nee opvoeden volgens de rechtsgang dat is lekker :?

heel de overheid zit vol met leugenaars
en dat kom jij ons ff wijs maken dat we verkeert bezig zijn :r

Ik kom jou niets wijs maken, wijzer als jouw bestaat niet :)
Iemand die het :r vind als ik zeg dat liegen niet de juiste manier is... die maak ik niets wijs hoor.


Je word zo langzamerhand trouwens wel heel erg voorspelbaar mihami... _O-
Je kan het gewoon niet laten op me te reageren he..??

Ppfftt... als je nou een lekker wijf was geweest.... O-)



Kom, wees eens origineel met je volgende reply ?? ;)
 
Laatst bewerkt:
79 te hard?!

Als je het zonde van de cente vindt, vraag dan of het in een lijfstraf** omgezet kan worden.



**(ik zit dan te denken aan 10 stokslagen......BINNENWAARTS!)
 
Laatst bewerkt:
Nou wordt en nog niet veel wijzer van, maar kan iemand mij helpen met een voorbeeldbrief voor z'n schikking.
 
de Schikking krijg je automatisch thuis gestuurd.
Waarschijnlijk heb je die al omdat je dit topic geopend hebt.

Als je die betaald is de kous af, anders mag je uiteraard "in beroep".
Wat daarin moet staan, staat achterop je schikking.

Legio beroepschriften met betrekking tot snelheid staan op internet.

Googled u maar even op BEROEPSCHRIFT en kies een leuke uit.

Echter met 79 te snel moet je bijzonder goed sterk in je schoenen staan anders komt het je nog duurder te staan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan