8 uren van Francorchamps - Crash

Lees net op een Belgisch forum dat een safetycar altijd minimaal 2 ronden in de baan blijft (reglementair) en een ronde voordat hij binnenkomt de zwaailampen op het dak uitdoet.
Het ongeluk gebeurde maar 1 ronde nadat de SC in de baan kwam........
 
Laatst bewerkt:
was ik daar? Nee.


Mijn beste vriend reed mee en heeft op ´normale´wijze verslag gedaan van wat er gebeurde. Rijders hebben niets gezien.

Verder is het onzin om te stellen dat je er bij moet zijn geweest om er iets van te vinden.
Moet je tegen de Rijkspolitie zeggen, die waren er ook niet bij! Bijdehand |(

maar jij deelt de mening om mensen publiekelijk verantwoordelijk te stellen voor dit drama via een forum begrijp ik. :r

Man, ik denk dat je verkeerd bezig bent! Jij veralgemeent al heel snel de mening van je beste vriend. 'De rijders' hebben het niet gezien omdat hijzelf ze toevallig niet gezien heeft misschien.

En als iemand zegt dat er rijders zijn die de vlaggen niet kennen, dan stelt die persoon in mijn ogen niemand publiekelijk verantwoordelijk maar dan geeft hij wel aan waar een aanleiding mogelijk kan liggen.

Nogmaals, en iemand heeft het al eerder vermeld : niks is wat het lijkt dat het is!
 
@streetfighter3K

volgens mij veralgemeen ik niet zo vlug, moeilijk meetbaar, wat is tenslotte snel...

feit is; op het moment dat een aantal rijders de betekenis van de vlag niet weet, er iets schort aan het systeem wat dat zou moeten toetsen.

By the way, ik viel kawapuit niet aan omdat hij suggereert dat het probleem zou liggen in het niet herkennen van de betekenins vlaggen. Ik viel ´m aan omdat hij kort door de bocht en ongefundeerd mensen publiekelijk slachtoffert op dit forum.

Rijders hebben de vlaggen niet gezien, zeggen meer dan 10 rijders. ik kan me niet voorstellen dat er mensen het gas openzetten en houden terwijl we weten wat er op dat moment gaande is. Organisatie was bagger, laat de rijders met rust.
 
@streetfighter3K

volgens mij veralgemeen ik niet zo vlug, moeilijk meetbaar, wat is tenslotte snel...

feit is; op het moment dat een aantal rijders de betekenis van de vlag niet weet, er iets schort aan het systeem wat dat zou moeten toetsen.

By the way, ik viel kawapuit niet aan omdat hij suggereert dat het probleem zou liggen in het niet herkennen van de betekenins vlaggen. Ik viel ´m aan omdat hij kort door de bocht en ongefundeerd mensen publiekelijk slachtoffert op dit forum.

Rijders hebben de vlaggen niet gezien, zeggen meer dan 10 rijders. ik kan me niet voorstellen dat er mensen het gas openzetten en houden terwijl we weten wat er op dat moment gaande is. Organisatie was bagger, laat de rijders met rust.

Stel je voor dat jij daar baancommissaris bent en staat te vlaggen, en dat meerdere piloten niet reageren. Lijkt me dan logisch dat je, zoals jij dat noemt 'kort door de bocht gaat' en die mensen ook verantwoordelijkheid gaat toeschuiven. Zeker als er zoals Katoh74 ook stelt , beelden voorhanden zijn (opgevorderd door het Parket) die bewijzen dat er gevlagd werd en die dus hun positie vrijpleiten. Ondanks dit laatste geloof ik ook (en samen met jou) dat de organisatie als geheel 'bagger' kan zijn... De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
 
nee, mensen verantwoordelijkheid toeschuiven onder een nickname gaat er bij mij niet in, niet als het om zoiets belangrijks gaat tenminste.

verantwoordelijkheid zou in dit geval betekenen ´dood door schuld´. logisch?
 
full
 
Er is iemand dat weekend overleden en jullie gaan hier 'n ja/nee discussie houden?

Laten we dat even goed in de gaten houden! Verder mag er best wel over gediscussieerd worden. Echter het moet geen vinger wijzen worden, en dat doen enkele onder ons dus wel! Wat we ook kunnen doen is een onderszoekscommisie in stellen kunnen we dit off-topic doen. Nee mannen enkele onder ons hebben de spijkers al op zak om mensen te nagelen!

Waarom zouden we, hoe pijnlijk het ook is, niet mogen twijfelen aan de (sommige) coureurs, waarom mogen we niet zeggen dat het mischien weleens een fout uit de rijdersgroep zou kunnen zijn, of zijn die allemaal heilig? Wat mij bv meer interesseerd, wat voor race was het eigenlijk, bedoeld voor licentie houders of kon eenieder na jaknikken omtrent de regels de baan op?

Kijk iets moet op Spa verschrikkelijk zijn mis gegaan, laten we ons dan beperken tot de race en niet hoe de organisatie het e.e.a. heeft opgelost. Al zijn er 30 auto's in de baan als er gevlagd wordt moet/kan dat geen probleem zijn. Vlaggen is in dit verhaal schijnbaar het probleem (interpretatie van regelmenten). In dit soort gevallen (pace car of ander voertuig in de baan) moet de coureur daarvoor gewaarschuwd worden, een coureur weet wat ie dan moet doen, dat weet ie tenslotte bij alle (kleur) vlaggen. Gaat de PC van de baan is dat een signaal dat de race hervat wordt, vraag jezelf eens af waar ze dat altijd doen? Daarna komt er altijd een signaal van de baancommisarissen/wedstrijdleiding (groene vlag/groen licht bij de start) dat je weer kunt, het is mijn zaak als coureur om niet alles maar zo aan te nemen, aanname's kunnen niet altijd correct zijn. Weet dat dit mij niet populair maakt, maar aangezien men de baco's al aan het nagelen is, en die schijnbaar het bewijs hebben dat alles correct is gegaan blijft er helaas de bovenstaande optie over, en daar mag je ook wel naar kijken en niet zeggen laat de rijders met rust. Hoor en wederhoor dat is een groot goed, doe het dan ook.

Mocht je op me willen spuwen doe je best, maar vergeet niet dat we een mens hebben verloren. Ons rest dan alleen nog maar te zorgen dat dit niet weer gebeurd!

Wim
 
Was ook aanwezig maar heb me omgedraaid en teruggegaan naar onze caravan.
Fun was er voor mij wel af. BAH !
 
Terug
Bovenaan Onderaan