8 uren van Francorchamps - Crash

Wij stonden ook op de overdekte hoofdtribune om een mooie race te gaan zien. Met ingaan van de tweede ronde kwamen er twee pacecars op de baan. (was nog 1 groep dus waarom 2 pacecars?????) Een klein groepje kwam achter deze 2e pacecar terecht. Deze tweede hebben ze met ingaan van de 3e ronde uit de baan gehaald (ik neem aan om er weer 1 groep van te maken) maar wat doe je als coureur als de pacecar verdwijnt? Juist ja, volgas!!

Deze rijders komen niets vermoedend vol accelererend uit la source en gaan strak langs de muur richting eau rouge, waar ze met 250+ op een toerentje groepje aankomen........

Wij stonden vanaf de tribune te kijken, en je voelt je dan zo verschrikkelijk machteloos. Je ziet gewoon dat het misgaat. Na een paar rijders werd er nog geprobeerd door te zwaaien vanaf de tribune en pitstraat om de rijders te waarschuwen.

Verschrikkelijk dat er hierbij een rijder om het leven is gekomen. :(
 
Het is wel vreemd dat ze op spa met 2 pacecars rijden, je kan toch beter met 1 pacecar rijden en dan gewoon over de gehele baan geel zwaaien? Bij de Total 24H van Spa reden ze ook al met 2 pacecars....
 
Het is wel vreemd dat ze op spa met 2 pacecars rijden, je kan toch beter met 1 pacecar rijden en dan gewoon over de gehele baan geel zwaaien? Bij de Total 24H van Spa reden ze ook al met 2 pacecars....

Werd tijdens de bikerscup race op Assen ook gedaan met 2 auto's.
Denk dat de groep 600cc en 1000cc zo wordt gescheiden?!
 
Werd tijdens de bikerscup race op Assen ook gedaan met 2 auto's.
Denk dat de groep 600cc en 1000cc zo wordt gescheiden?!

:?

Terwijl ze willekeurig door elkaar rijden ga je ze niet kunnen opsplitsen hé.


Feit is dat de vermeende 2de pace-car een gewone medical-care wagen was, deze ging er dezelfde ronde trouwens al af, een pace-car blijft 2 ronden op de baan. De jongens achter deze auto dachtten ook dat het een SC was omwille van de SC borden. Bij het binnenrijden van deze auto dachtten ze dus dat de race terug op gang was .. de al dan niet aanwezige vlaggen misschien niet opgemerkt door de vermeende herstart met alle gevolgen van dien ..

:X
 
:?

Terwijl ze willekeurig door elkaar rijden ga je ze niet kunnen opsplitsen hé.


Feit is dat de vermeende 2de pace-car een gewone medical-care wagen was, deze ging er dezelfde ronde trouwens al af, een pace-car blijft 2 ronden op de baan. De jongens achter deze auto dachtten ook dat het een SC was omwille van de SC borden. Bij het binnenrijden van deze auto dachtten ze dus dat de race terug op gang was .. de al dan niet aanwezige vlaggen misschien niet opgemerkt door de vermeende herstart met alle gevolgen van dien ..

:X



, ik was baco aan post3 ,aan post 1 en2stonden ze nog met de vlag te zwaaien van de pacecar ,wij ook trouwens , na het ongeval zijn alle beelden opgevraagd door het parket en die hebben het bevestigd.
 
Godver zeg, gaat wel lekker.. Lorenzo breekt ook van alles waardoor ze de MotoGP veiliger willen maken, Jones verongelukt, een Red Bull AMA rijder verongelukt en ook dit er nog is bij..

Gaat goed jongens in de motorsport! Vind het echt raar dat ze 2 pacecars gebruiken, is het niet beter dat ze geel gaan vlaggen en een ronde wachten tot de pacecar er is, zodat alle rijders rustig rijden en dan als 1 grote groep achter de pacecar rijden..

R.I.P.
 
ne goeienavond gasten hier kawapuit!
ikzelf was baco op post 2 zat er dus middenin. als je goed kijkt op de foto in de diverse kranten van maandag zie je mij nog net staan met de PACECAR vlag!!!!!!! ik kan nie anders zeggen dan dat de schuld lag bij de diverse piloten die met een snelheid van plus 250 km/h zijn ingereden op nikolas #46(toerenteller van nikolas zn kawa stond op 5.200toeren ) en dit tijdens een pacecar procedure????? wie zijn dan de amateurs ?????? juist ja .(en kom nu nie zeggen da ge die vlag op post 1 aan total bord boven de baan nie gezien hebt he) ik vind het heel erg dit te moeten zeggen . maar het is jammergenoeg de realiteit! alleen jammer
dat de mannen die de regels van het spel volgden ( lees kenden) er 1 het spijtiggenoeg bekocht heeft met zn leven!!!!
de enige punten die wij de organisatie kwalijk nemen zijn dat wij de oliesporen dienden op te ruimen met absorberende korrels! terwijl dit dient te gebeuren door de brandweer met speciaal detergent!!! en dan . 2 dat het vervolg van de wedstrijd nog plaats gevonden heeft. en dit terwijl de mensen die het moesten weten al de nodige info mbt nikolas kenden.
ook nog een belangrijk punt die brandblussers die moeten allemaal es goed nagekeken worden! want ik zet er geld op dat 5op de 10 blussers het niet doen! spreek uit ervaring! dit kon absoluut vermeden worden! wij keken er al maanden naar uit
naar dit weekend! maar willen het zo snel mogelijk vergeten !!! alleen dit gaat nog heel lang duren vrees ik!
nog ne goeienavond iedereen.
 
was nog 1 ding vergeten die piloten moeten naar die andere voertuigen nie zien behalve de pace-car dan . de andere mogen ze gewoon overgaan. die vlaggen gvd daar moeten ze naar zien. men moet ze dan wel kennen natuurlijk. wij namen er zondag morgen één deelnemer uit
en vroegen aan hem : en nu komt het! gele vlag? wel dat wil zeggen dat er zich iets bevindt op de baan men mag mekaar niet inhalen . wel het gas er op houden dat mag wel.!!!!! En dit is geen zever wat ik vertel eh gasten wat moeten die mannen dan denken van een pace-car vlag???? dat wij supporters zijn van switserland ofwat? ik hou mij al klaar voor de reacties!!! katoh ? hoe laat zijt gij eigenlijk opgestaan zondagmorgen??? grtz kawapuit
 
Kawapuit, je wacht op de reactie; komt ie, wat een ongelofelijk slecht, onsamenhangend verhaal heb jij op weten te kalken man.

Ga toch Nederlands leren man! Ga jij even lekker mensen verantwoordelijk stellen voor dit drama, nee dan heb je stijl. |(

Waarom ben je eigenlijk supporter van Zwitserland?
 
Laatst bewerkt:
ja precies, die mening deel ik. waarom moet zo´n lul dan met een beschuldigende vinger wijzen naar andere rijders? feit is dat er onduidelijkheid was onder rijders en dan gaat hij grote woorden spreken.
 
kawapuit, je bent duidelijk gefrustreerd, is ook begrijpelijk, maar een beetje dimmen kan geen kwaad, niet echt gepast op zo,n moment. maar ik snap je frustratie ook wel, want je voelt je machteloos, op het moment dat het gebeurd.

ongelooflijk hoe snel de slechte berichten elkaar momenteel opvolgen.
 
Hoi,

Normaal reageer ik niet zo snel! Maar als mensen die erbij waren, hun verhaal willen vertellen en dat doen met wat taalfouten is dat oke! Misschien is het een Franstalige Belg die zijin best doet om Nederlands te schrijven. Die zijn best doet om wat meer licht in dit treurige verhaal wil laten schijnen. Geloof ook niet dat deze man met een wijzende vinger wijst, dat doen jullie WEL! Ik geloof de man op zijn woord als hij verteld dat er mensen zijn die nog niet eens de vlaggen kennen! Tis makkelijk om af te geven op de organisatie, en let wel er is daar echt wel het nodige mis gegaan, zeker na het ongeval. 1 Van de vorige schrijvers (Xanthz) geeft denk ik het beste weer wat er echt gebeurd is. Vindt alle andere reaktie's op wat Kawapuit schrijft echt heel kinderachtig en grof!! Denk niet dat dit verschikkelijk ongeluk tot dit soort reaktie's moet leiden. Zoals altijd geloof ik dat je mensen moet horen en van repliek mag/moet dienen, maar dan niet met dit soort commentaar. Deze discussie als je die al wilt voeren doe het dan met respect, zeker met het oog op wat er gebeurd is, je zal er maar bovenopstaan het zien gebeuren en er ook nog voor beschuldigd worden,

Wim
 
thx wim ! en nee ik ben geen waal! ben van tegen aalst! het geen ik schrijf is de realiteit punt !
voor diegenen die het aanbelangt de uitvaartdienst van nikolas begint om 10h30 in leffe nabij dinant!
 
thx wim ! en nee ik ben geen waal! ben van tegen aalst! het geen ik schrijf is de realiteit punt !
voor diegenen die het aanbelangt de uitvaartdienst van nikolas begint om 10h30 in leffe nabij dinant!

Diegenen die het aanbelangt zullen ook graag de precieze datum vernemen.
 
Feit is dat de vermeende 2de pace-car een gewone medical-care wagen was, deze ging er dezelfde ronde trouwens al af, een pace-car blijft 2 ronden op de baan. De jongens achter deze auto dachtten ook dat het een SC was omwille van de SC borden. Bij het binnenrijden van deze auto dachtten ze dus dat de race terug op gang was .. de al dan niet aanwezige vlaggen misschien niet opgemerkt door de vermeende herstart met alle gevolgen van dien ..
Ik weet toch echt zeker dat er tijdens de crash maar 1 SC in de baan was, weet niet waar die 2e gebleven is, maar waar de laatste groep rijders achter bleven was GEEN medical-car (de MC's waren toch ook wit ipv rood??)

Als ik het goed begrijp is deze tweede SC of MC er bij la source eruit gegaan. Vanaf daar tot aan bocht 1, wordt daar een SC vlag laten zien??
Zo niet, dan zie je deze nooit op tijd voordat je met ruim 200 richting eau rouge komt strak langs de muur.

Ik blijf als mede coureur er dan ook van overtuigd dat de rijders niets te verwijten valt.
 
Hoi,

Dat is de reden waarom ik eigenlijk al die forum's haat, al gauw onstaat er een soort stemmingmakerij! In dit drama moet vooral niemand zeggen wie de schuldige is, daarvoor hebben ze ook in Belgie een heel justitiele dienst. Alleen rechters maken uit wie er schuldig is danwel nalatig is geweest. Ook al heb je het zien gebeuren dan nog weet je niet wat er gebeurd is, was je erbij? bij de rijdersbespreking? Mannen dit is een te groot drama om maar even zo op een forum maar wat te gaan roepen! Laten we eerst maar eens afwachten wat de feiten zijn en niet speculeren, dat is wat volwassen mensen nu eenmaal doen en niet gelijk lul hier en lul daar roepen. Verder, en dat is mijn persoonlijke mening, moet je als aktief coureur (met aanzien binnen dit wereldje) hier op dit forum uberhaupt geen stelling nemen, als je dat zo graag doet ga dan in een veiligheidscommissie of wordt rijdersvertegenwoordiger!

Wim

p.s bedenk: niets is wat het lijkt!
 
Je verhaal doen is goed, dat moet ook om je ei kwijt te kunnen. geen speculaties maar gewoon de feitelijke gebeurtenissen. je zal als rijder op dit forum kijken en dan even publiekelijk aangepakt worden.
 
Ik weet toch echt zeker dat er tijdens de crash maar 1 SC in de baan was, weet niet waar die 2e gebleven is, maar waar de laatste groep rijders achter bleven was GEEN medical-car (de MC's waren toch ook wit ipv rood??)

Als ik het goed begrijp is deze tweede SC of MC er bij la source eruit gegaan. Vanaf daar tot aan bocht 1, wordt daar een SC vlag laten zien??
Zo niet, dan zie je deze nooit op tijd voordat je met ruim 200 richting eau rouge komt strak langs de muur.

Ik blijf als mede coureur er dan ook van overtuigd dat de rijders niets te verwijten valt.

Van rijders gehoord dat de tweede wagen die er aan de busstop afgegaan is ook rood was, daarmee de verwarring?
De clue van het probleem, bij La Source hebben de voorste rijders van de 2de groep de vlag niet opgemerkt? Vlaggen ter hoogte van s/f hebben nog weinig nut als je tegen zo een snelheid afkomt hé. Ik kan me er wel wat bij voorstellen in zo een vermeende herstart dat je je volledig focussed op je mederijders en de baan ..
Maar het leek wel dat niemand van de rijders een vlag gezien heeft aan de haarspeldbocht :/
 
Laatst bewerkt:
Daarbij is een SC vlag een stilstaande vlag. Zeker met de erg donkere rode kleur moeiljk te zien. Ik heb afgelopen zondag bijna 3/4 van een ronde achter Bob Withag gereden die een zwarte vlag met oranje stip kreeg. Pas toen zag hij hem.

Het is gewoon erg moeilijk om zo'n stilstaande vlag op te merken. Ik geloof best wel dat ze hem hebben laten zien, maar dat hij echt niet opgemerkt is door de rijders.

In de ronde ervoor kwam er voor de hoofdtribune een auto de baan op, eerst schoten er een paar rijders langs, de rest bleef er toen achter. Was dit een MC of een SC en waarom kwam deze dan een ronde later niet door?
 
Laatst bewerkt:
was nog 1 ding vergeten die piloten moeten naar die andere voertuigen nie zien behalve de pace-car dan . de andere mogen ze gewoon overgaan. die vlaggen gvd daar moeten ze naar zien. men moet ze dan wel kennen natuurlijk. wij namen er zondag morgen één deelnemer uit
en vroegen aan hem : en nu komt het! gele vlag? wel dat wil zeggen dat er zich iets bevindt op de baan men mag mekaar niet inhalen . wel het gas er op houden dat mag wel.!!!!! En dit is geen zever wat ik vertel eh gasten wat moeten die mannen dan denken van een pace-car vlag???? dat wij supporters zijn van switserland ofwat? ik hou mij al klaar voor de reacties!!! katoh ? hoe laat zijt gij eigenlijk opgestaan zondagmorgen??? grtz kawapuit

O-) O-)

ik was op tijd op maar nog niet wakker :Y :Y :Z :Z
weekend was toch al naar de kloten |( |(
en inderdaad er zijn piloten bij die niet weten wat sommige vlaggen betekenen |( |( |(

katoh over and out :W
 
Kawapuit, je wacht op de reactie; komt ie, wat een ongelofelijk slecht, onsamenhangend verhaal heb jij op weten te kalken man.

Ga toch Nederlands leren man! Ga jij even lekker mensen verantwoordelijk stellen voor dit drama, nee dan heb je stijl. |(

Waarom ben je eigenlijk supporter van Zwitserland?



was jij daar :? zoniet STFU :(
 
was ik daar? Nee.


Mijn beste vriend reed mee en heeft op ´normale´wijze verslag gedaan van wat er gebeurde. Rijders hebben niets gezien.

Verder is het onzin om te stellen dat je er bij moet zijn geweest om er iets van te vinden.
Moet je tegen de Rijkspolitie zeggen, die waren er ook niet bij! Bijdehand |(

maar jij deelt de mening om mensen publiekelijk verantwoordelijk te stellen voor dit drama via een forum begrijp ik. :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan